saladin89 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, I det siste har jeg hatt mange problemer med datamaskinen min når jeg har kjørt tunge programmer som spill. Dette kan være pga. rammen min. I Biosen så kjører jeg Rammen på 1T eller den som gjør at Rammen ikke er så rask, men mer stabil. Jeg vet ikke hvilke innstillinger som man må endre på denne RAM typen. JEg har lyst til å ha de rette innstillingene før jeg kjører Memtest86 er det noen som har peiling på hva som skal være innstillingene for denne RAM typen? Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's hovedkort: Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det finner du ut på www.corsairmemory.com Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er bare og kjøre memtest. http://www.memtest.org/ 2T er mere stabilt enn 1T. Må gå ned på mzh med 1T. Du kan finne riktig spenning med bruk av memtest. Sett 675mzh [email protected] i bios. Boot memtest(her får du feil ofte i test 5) Øk til 2.0V her går det greit. Da er du ferdig. Godt kjøre en lang test for og være sikker. Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Burde jeg teste en og en eller bare likegjerne ta begge to på en gang og hvis det er ingen feil så vet jeg jo at de er fine etter å ha justert innstillinger. Hvis det er feil da kan jeg vel etterpå ta en og en? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Test med begge,får du feil selv med høyere spenning opp til 2.2v. Test 1 og 1. Dualchannel ofte spor 1 og 3 eller lik farge slot sjekk manual. Ja oss deg blir det slot 1 og 2 eller 3 og 4 ut ifra bilde av hovdedkortet. Endret 1. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå