Wild Berries Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei. Som topic. Har nå enda en defekt Hiper 580W (HPU-4K580-MU V2), og har blitt tilbudt en Chieftec CFT-560A-12S. Redigert, PSU`en var produsert i år 2005 og måned 09 12V1 / 20A og 12V2 / 18A Synes Dere at det er go or no go Takker for alle svar, Siden jeg finner begrenset info om denne "nye" Chieftec`en. Det jeg først og fremst, reagerer på er at den er 20 W mindre på Chieftec`en og at i følge det lille jeg fant av informasjon, så støttet ikke den ATX 2.2 Versjonen Vennlig Hilsen W_B PS: Raske svar, gir mange virtuelle Laban`s Endret 1. oktober 2007 av Wild Berries Lenke til kommentar
Errorhead Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette er den samme PSU'en, bare uten modulære kabler. Jeg fikk den samme som du har fått tilbud om som erstatning for en Hiper R-580 fra PS.no. Er fornøyd til nå, men hvem vet hva fremtiden bringer. Den støtter ATX 2.2 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Chieftec CFT-serien produseres av CWT (Channel Well Tech) såvidt jeg har forstått, som også bl.a produserer Thermaltakes Toughpower-serie, og nå også noen av Corsairs modeller. Den kan også levere 440W på 12V, mot 360W for Hiper. Slik sett er den bedre. Ville ha tatt den jeg, i alle fall når man ser på hvilke problemer folk har hatt med Hiperne i det siste. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei. Som topic. Har nå enda en defekt Hiper 580W (HPU-4K580-MU V2), og har blitt tilbudt en Chieftec CFT-560A-12S. Synes Dere at det er go or no go Takker for alle svar, Siden jeg finner begrenset info om denne "nye" Chieftec`en. Det jeg først og fremst, reagerer på er at den er 20 W mindre på Chieftec`en og at i følge det lille jeg fant av informasjon, så støttet ikke den ATX 2.2 Versjonen Vennlig Hilsen W_B PS: Raske svar, gir mange virtuelle Laban`s 9611375[/snapback] Det er OEM produsent Sirtec som har laget Chieftec CFT-560A-12S. Sirtec er ikke kjent for å lage bra strømforsyninger. Min forje strømforsyning Thermaltake Silent Purepower 680W som er laget av Sirtec er et godt eksempel på dette. Prøv å få en Chieftec Turbo Series 650 Watt som er i samme prisklasse, den er laget av CWT og skal være mye bedere. Endret 1. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ikke lett å holde greie på alle disse OEM-produsentene om dagene. Edit: Er det Sirtec som har laget den, så stå gjerne over. Sleit fælt med min Purepower 680W til slutt også. Det var en skikkelig møkka-PSU. Endret 1. oktober 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Be om penga igjen og bestill deg en Corsair Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Takker Dere for all god informasjon Nå ble valget en Chiftec The Super Series De hadde inne en Thermaltake 750W, men det virket som overkill i systemet. Det var ikke modulære kontakter i den, slikt det var opplyst om I Chieftec`en. Heldigvis, om en skal skrive det, siden det er meget delte meninger om dette med økt motstand o.s.v Hvordan skal finne ut av hvem som har produsert denne PSU`en ?, det står veldig lite på esken og i den lille monteringsanvisningen. Faktisk talt var jeg meget skuffet over informasjonen i monteringsanvisningen, for det var en kontakt som het Chassis Fan only, support only one Chassis fan. Så var det en liten kontakt hvor det stod noe om, Chassis fan contact temp... Og nei det stod ikke noe om det i monteringsanvisningen, hvor dette skulle monteres. Ingen av det 3-tre 12v 1.2.3 var merket Systemet er ihvertfall oppe og går, siden jeg var redd for følgeskader Vil bare tilføye at det er en Hiper igjen, og det er på min maskin. Husker ikke ytelsen, og serie. Men der hvor Hiper480W har stått, så er det en maskin med en Pentium IV, 3.2 Ghz@ 3.5 Ghz, Begge maskinene er satt opp med 3-tre vifter type 120mm*120mm. Samt en Zalman Vifte på CPU`en. Og den andre maskinen hadde da denne siste Hiper 580W. Eller`s er det 2-to S-Ata disker i hver av dem, og Geforce 6800GT. Og selvsagt DVD Brenner. Summen av dette oppsettet skulle normalt sett ikke dra for mye Amperè ? Eller ? Vennlig Hilsen W_B PS: Er Dere Takknemlig om Dere vet hvor disse kontaktene skal monteres. Endret 1. oktober 2007 av Wild Berries Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hvordan skal finne ut av hvem som har produsert denne PSU`en ?, det står veldig lite på esken og i den lille monteringsanvisningen. 9612583[/snapback] De fleste strømforsyninger er merket med et UL nr som identifiserer OEM produsenten. På bildet under ser du UL nr E144195, gå til denne siden og skriv inn UL nr i feltet som er merket med UL File Number og trykk search. UL nr er ikke alltid til å stole på, Chieftec Turbo Series er merket med Chieftec eget UL nr selv om den er laget av CWT. Da må man se på konstruksjon av selve kabinettet og den invendige oppbyggnin av strømforsyningen for å se hvem som har laget den. Her har du en test av: Chieftec Turbo-series CFT-750-14C Thermaltake Toughpower 750W De har ikke samme UL nr, men du vil se at begge er laget av samme OEM produsent ved å se på strømforsyningenes kabinett og invendig oppbygning. klikk på bildet under Endret 1. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) 440W på +12V virka noe rart.. Blir ikke no mer merkbar motstand av å ha modulær strømforsyning, bare så det er sagt... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Rails osv på HX520 og 620, klippa fra SPCR Endret 1. oktober 2007 av Wibla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå