bjeff Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvis jeg kjøper en tlf med 12 mnd bindingstid til netcom, kan jeg da viderføre ett netcom activetalk, men bruke kontantkort på telefonen? Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja gjort det selv 2 ganger!!! he he når jeg har kjøpt meg mob har jeg vidre ført pappa sitt abb og fått mobben billiger og fått brukt kontantkort!!! he Lenke til kommentar
bjeff Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 helt sikker? er litt surt hvis jeg betaler 1000 kr, uten å kunne bruke telefonen;P gjort det i nær fortid? eller er det lenge siden? lurer nemlig på om ikke telenor har sånn at hvis det er bundet til abonnement så kan ikke telenor ringkontant brukes.. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Du kan IKKE bruke telenor kontant kort!!! bare NETCOM!!!! Lenke til kommentar
cnil Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Viss enn av foreldrene dine har ett abonnement så kan du kjøpe en mobil i deres navn for så å bruke kontantkort (viktig at det har samme opperatør). Dette er fullt lovlig, så du kan bare spør folkene "bak disken" om hvordan du kan ordne det. Det går også an å kjøpe med activeTALK abbonnement for så å bruke netcom kontant (mener jeg å ha hørt), men da må du vel og merke BETALE for abonnemente du ikke bruker :-? Lenke til kommentar
y_not Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Du kan IKKE bruke telenor kontant kort!!!bare NETCOM!!!! Dette er vanlighvis ikke riktig. :o INGEN av telefonene vi selger her hos oss er LÅST til Netcom, når du kjøper den med abonnement. Hvis telefonen eventuelt er det, er det selgers plikt til å opplyse dette under salget. Vi ser også, desverre, at mange Telenor forhandlere også låser telefonene til Telenor, selv med abonnement. Men jeg kan ivertfall skryte litt å si at vi i Telebutikken har ikke dette som vanlig praksis. Det er kun telefoner som er kommer som kontant telefoner som er låst. Da de er sponset på denne måten. Lenke til kommentar
bjeff Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 må abonnementet som skal videreføres være ferdig med bindingstiden, sjekkes dette? hva medfører videreføring av abonnement for den som viderefører det? Lenke til kommentar
whaley Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Du kan videreføre abonnementet ditt (small/TALK/activeTALK) med kjøp av telefon så lenge du har mindre enn 6 måneder igjen av bindingstiden.. Guille greit Lenke til kommentar
bjeff Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 der gikk den planen også i vasken, ser ikke ut som det blir ny mobil på meg nei ;P Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg hadde mere binings tid igjen når jeg kjøpte mob!! jeg bare ringte inn til netcom og hørte om det var greit!! og med litt om og men sa han at jeg skulle få navne hans og jeg skulle be telebutikken ringe og høre med dem forsiretskyld!! Lenke til kommentar
whaley Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Godt mulig =) kommer helt sikkert ann på div ting.. Men standard er ihvertfall mindre enn 6 mnd igjen av nåværende bindingstid Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Oppsummering: Fra den dagen man har 6 måneder igjen av bindningstiden så har man mulighet å binde seg i et år til og kjøpe telefonen til samme pris som om man hadde tegnet et nytt abo. Dvs du sparer 6 mnd med bindning fra forrige telefonkjøp. Eks: Jeg kjøpte en Siemens M50 i sommer, betalte 1000 kr bandt meg med 12 mnd. Netcom Talk. Nå 6 mnd. senere kjøpte jeg T300 til 795 med nye 12 mnd fra Januar slik at jeg T300 koster meg (12*109)+795 = 2103 kr og M50'n kostet meg (6*119)+100 = 1714 kr (Netcom har byttet fra 119 til 109 krmnd^-1) Som dere ser så betalte jeg totalt samme for T300 med abo som den koster i bytikken. Men da har jeg jo sikret meg en ringepris på 1,49 uansett hvor jeg ringer og mulighet for å bruke i utlandet etc. Det rimeligeste vill nok være å ha netcom Flex eller hva det heter der man betaler 200 pr mnd og ringer for hele beløpet. Men da er også subsidiene på telefonen mye lavere. PS. Netcom sine telefoner med abo skal ikke sære låste til netcom i det heletatt. Det er kun kontantkort telefoner som er låste. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hmm... Hva skal jeg gjøre nå mon tro!? Kjøpe billig telefon og vidreføre Netcom abbonementet eller kjøpe telefon uten binding og bytte til Chess?! (BBBBiiillig!) Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg holder meg til netcom, jeg liker de. Bra service og tjenester. Litt dyre på GPRS men jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å ikke ha telenor. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Men så har jo Chess noen priser som frister hemningsløst da! Har pr. i dag Netcom TALK, og regninger på mellom 400-1000 pr. mnd. Oftest rundt 5-600, og ca. 50% av dette er SMS. ------------------------------------------------------------------------------------- ChessConnect ChessBusiness ChessKing Etableringsavgift 299 199 199 Årsavgift - - 1.490 * Månedsavgift 9 149 * Fakturagebyr 0 0 0 Samtalepris pr minutt 1,65 0,89 0,89 Startavgift 0,59 0,59 0,59 SMS 0,69 0,69 0,59 * Chess King er et helårsabonnement der du betaler månedsavgift for et år på forskudd, og derfor får 2 månedsavgifter gratis! Samtaleprisene gjelder uansett når og hvor du ringer (i Norge). For samtaler til spesialnummer og utland gjelder egne priser. Alle priser er inkludert mva. ------------------------------------------------------------------------------------- Abonnements- og samtalepriser for smallTALK, TALK, activeTALK, youngTALK og dataCALL Abonnement Tilknytnings-avgift Måneds-avgift Samtale oppstarts-avgift Kr pr. minutt inkl. mva (4) smallTALK 199,- 59,- 0,59 1,99 TALK 199,- 109,- 0,59 1,49 activeTALK 199,- 189,- 0,59 0,99 youngTALK 199,- 0,- (1) 0,59 2,49 dataCALL 100,- 25,- 0,59 (3) (1) Du betaler 200,- mnd. og kan ringe for hele beløpet. (2) Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva dersom ikke annet er spesifisert. Samtaleprisene er oppgitt per minutt. (3) Trafikkprisene for dataCALL følger kundens hovedabonnement for GSM trafikk. For HiSpeed Data og GPRS Data gjelder egne priser. Se priser for tilleggstjenester (4) Alle samtaler blir sekundtaksert Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Oppsummering:Nå 6 mnd. senere kjøpte jeg T300 til 795 med nye 12 mnd fra januar Hvor, hvor?? Telebutikken har den til 952,- nå ser jeg.. Lenke til kommentar
y_not Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg holder meg til netcom, jeg liker de. Bra service og tjenester. Litt dyre på GPRS men jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å ikke ha telenor. Dette skal de heldighvis forandre på.... Nye GPRS priser... http://www.amobil.no/index.php?article=403&visual=1 Lenke til kommentar
Corn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvor, hvor?? Telebutikken har den til 952,- nå ser jeg.. Elkjøp Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Oppsummering:Nå 6 mnd. senere kjøpte jeg T300 til 795 med nye 12 mnd fra januar Hvor, hvor?? Telebutikken har den til 952,- nå ser jeg.. Hvor, hvor?? Telebutikken har den til 952,- nå ser jeg.. Elkjøp Det er klartsvar som har den, kjøpte den på Klartsvar i Tønsberg. Helt rå telefon, den beste jeg har vært i besittelse av. Nå har jeg fått opp MMS/GPRS/E.Mail (pop og IMAP) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå