12kenn1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis CPU`en hadde vært ødelagt, ville PC-en starta da? Nåt jeg trykker på på knappen så skjer det ingenting, men det lyser grønt på hovedkortet. Hva er det som kan være ødelagt, HK eller CPU? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 De indikasjonene der er ikke nok til å friskmelde noen av delene. Det kan fortsatt være CPU eller HK som er ødelagt. PCen vil forresten ikke starte med defekt CPU. F.eks vil aldri bios-bildet komme opp om CPUen er defekt. Hovedkortet kan være årsaken til at CPUen aldri starter. Prøv å resett bios med jumper samtidig som du har koblet ut strømmen. La PCen stå sånn en halvtime eller mer før du setter tilbake jumperen, kobler til strøm og prøver på nytt. Lenke til kommentar
12kenn1 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Kansje det hjelper når jeg sier: Jeg koblet av/på knappen til viftestyringa fordi knappen var ødelagt. Så når jeg neste gang skulle slå på PC-en så kom det 12 volt inn i på knappen i hovedkortet. Hva tror du da som er ødelagt? HK eller CPU? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da gjetter jeg at hovedkortet er gåent. Lenke til kommentar
12kenn1 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 ok, da bestiller jeg nok et nytt hovedkort da. Ganske dumt siden jeg hadde ett godt hovedkort, ASUS A8V-E Deluxe Lenke til kommentar
klozzmajor Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 psu'en kan jo også være defekt. Hadde samme problemet selv en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå