Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål vedr kjøp Ferrari 355 Berlinetta Replica?


Senshi

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Har alltid hatt lyst på en Ferrari, så jeg sjekker innom på finn.no med jevne mellomrom.

 

Fant denne i dag: Ferrari 355 berlinetta replica Personbil 1997, 68000 km., kr. 199.000,-

 

Hva er haken her? Hva innebærer egentlig Replica? Jeg er jo totalt amatør når det gjelder Ferrari, men for meg ser jo det ut som en ekte Ferrari! Er det bare idioti å kjøpe en slik? Kommer jeg til å slite med å bli kvitt den igjen? Ser jo utrolig fet ut på bildene. Selger lett Mini Cooper S'en min for den "Ferrarien"........ :love:

 

Den er jo godkjent og alt. 199 000 kr er jo ingenting for en nesten Ferrari?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lignet veldig da. Vært borti replica som har vært utført dårligere enn den. Men som flere sier er det kult helt til folk kommer nærme og ser at det er en kopi. Nå var likevel den såpass bra at er ikke sikkert alle ser at det er en replica.

 

Synes likevel det er en god pris siden den koster fort 1/3 av ekte, og hadde du kjøpt den ville jeg holdt munn om at den ikke har ekte. :p

 

Er du veldig opptatt av at andre skal få inntrykk av at du har en ekte Ferrari? Det vil i såfall være eneste argumentet for den vil ikke være i nærheten opplevelsesmessig.

Lenke til kommentar

ville ikke ha kjøpt en replica bil... Det er etter min mening ikke noen bil, men en blanding/misfoster av to biler. har ikke noe skjel og er etter min mening ikke noe fin heller. Kjøp heller en bil som faktisk er en bil. Det er mange sportsbiler i den prisklassen du ser etter som;

 

Toyota mr2 mk2 (ligner en del på ferrari 348)

Nissan 200sx

Mitsubishi eclipse

osv

 

Ville selv ha valgt mr2 (noe som jeg også har gjort :p ) Har veldig like linjer som ferrari 348 og er også anbefalt til folk som har lyst på ferrari, men som ikke har råd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ok... Akkurat det jeg trengte å høre....

Var lov å håpe at dette var et kupp.... :innocent:

 

Får bare spare ENDEL år, og lete videre.... :w00t:

Senshi.

 

Jeg håper du ikke tar disse innleggene ille opp, men de har så rett så rett.....hvorfor i all verden skal

du bruke 200.000 på en Craplica å som du kommer til å drite deg ut i...GARANTERT!

En innlegger skriver at den ser qul ut på lang avstand....det gjør nok ikke det heller.

En craplica er så langt unna en EKTE italiens hest som du kan komme (men la meg legge til at det finnes et selskap i statene som bygger Lambo replicas, og de er flotte (faktisk) men de koster deretter, vil tippe på priser som en Norsk F355.)

 

Nei så mitt (og alle andres) forslag er at du sparer pengene dine og hold fast på guttedrømmen din så kaaaanskje en dag blir du en stolt eier av en EKTE Ferrari, som de sier; "Love is earned, not given" det samme gjelder Ferrari, du må fortjene 'en. Og for å bli en av de få Ferrari eierne vi har i Norge så må du VIRKELIG ville dette....pr dato 31,12,06 hadde vi 206 regga Fezza'r i Norge.

 

Jeg vet at gleden din i en craplica kommer til å bli meget kortvarig....det er sikkert qult den første uka (jeg tviler på at det går så lang tid da haha) og du sier til deg selv....."stønn" har jeg virkelig kasta bort 200K på på dette?? :thumbdown:

 

Om det er en F355 du brenner for så vet du sikkert at de ligger i dag på ca 650K +, det er mye penger....men du får noe heeeeelt spesielt.

Nå vet jeg ikke hva du synes om 308/328, disse er betraktlig billigre, 350K+...men jeg skjønner deg veldig godt om det er F355 du aller helst vil ha, så da er det bare til å begynne å spare.

En annen ting med Ferrari (i motsettning til f.eks Porsche) du får pengene dine igjen når/hvis du selger den.

Ferrari synker ikke så mye i pris....så det er i grunn en god investering når det gjelder sportsbil.

Mange vil nok riste på hue når du bruker så mye penger på en to-seter, men det er de som ikke har interessen for slike ting what-so-ever....du må vite at du lever kun 'en gang, og det er ikke lommer i likskjorta.

 

Selv har jeg en Ferrari 348 som jeg har blitt veldig glad i, har hatt den nå i over to år og jeg nyter hver eneste meter hun tar meg med på (PS: Ferrari er hunnkjønn HAHA).

Jeg har også en del venner som kjører Ferrari, og så ofte vi kan så legger vi opp til turer bestående av opptil 12 Ferrarier, og DET er en dag hvor du finner ut at du ikke gjorde feilen ved å kjøpe en craplica.

 

Hold på drømmene dine, og den dagen du setter deg bak rattet (hesten) i din EGEN Ferrari....det er en dag du kommer til å huske for resten av livet ditt. :thumbup:

 

Lykke til!!

 

Mvh

Ferrari348

Jeg realiserte drømmen min...nå er det din tur :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...