csViRuS Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, har noen yamaha 9,9hk stående, som jeg ikke aner om er 9,9 eller 15hk, så jeg lurte på hvordan man trimmer yamaha? Motorene er alle av den "nye" typen, fra 1996 og nyere. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vet ihvertfall at på de nye Yamaha er det en del inni gasshåndtaket som gjør at den blir trimmet. Er ikke helt sikker på hvor og hvordan, men husker å ha lest det en plass. Tror det skal stå i en tråd her inne på forumet. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis det er det, så er den/de i tilfelle trimma, fordi gassspjeldet står helt åpen.... Men noen som har noen gode tips på hvordan man får av blokka, har skrudd ut alle boltene, men må jeg demontere gir-systemet? blokka henger hvertfall som et hel****....... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Fant ut av det nå, i følge delenr er det samme forgasser på 9,9 og 15hk, men det som er forskjellig er reedventilene. Men hvordan kan man se om det står 9,9 eller 15hk reedventiler på den? Fikk forresten gjort ferdig en av motorene i dag, lakka den, satt på "nytt" undervannshus, og tatt service på den..... Fikk av blokka på den jeg skulle ha den av på, måtte bare ha av undervannshuset, og så klarte jeg og lirke blokka ut. denne motoren går dårlig på tomgang, og er ganske sikker på at det er tetningene på veiva som er gåene, noen som vet hvordan man kan se/teste dette? Endret 19. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Hans-J Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det aller letteste er å levere den inn til nærmeste båtbutikk. De finner det ut med en gang. Og de kan dessuten trimme den hvis det er det du ønsker. Eller kvele den ned til 9,9. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg skal ikke ha motorene selv, jeg skal selge de, men jeg vil bare vite om de er 9,9 eller 15hk..... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Da var enda en av de tre 9,9ene mine fiksa, var "bare" og bytte to simringer på bunnen av veiva....Motorer som er ferdige Yamaha 4hk, 2stk yamaha 9,9hk, mercury 25hk, mercury 60hk. i tilleg er det en yamaha 9,9 som venter på å sveises litt Endret 19. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Om du skal følge din signatur, bør du ikke oppfordre folk til å sende deg pm . 2 innlegg er lettere redigert. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Mente det ikke sånn på den siste posten men skjønner at det kan tolkes sånn På den andre du redigerte husker jeg ikke engang hva jeg skrev:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå