Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kvitt irriterende "venn"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en slik venn som trådstarter nevner, tenkte at jeg skulle bli kvitt han når skolen var slutt, men han ringte hver dag og mer eller mindre en gang i uka kom han "tilfeldigvis" forbi der jeg bor og spør om jeg skal bli med på polet for å kjøpe drikke(jeg har bil, det har ikke han)...

Han har også ringt meg for å spørre om jeg vil bli med for å dra til rema for å kjøpe mat, fordi jeg har bil. Jeg har sagt nei hver eneste gang han spør om noe, men han tar ikke hintet.

Det var enda værre når jeg gikk på skolen, kom hver dag for å spørre om jeg kunne kjøre han hjem, enkelte ganger orket jeg ikke han så jeg sa at jeg skulle til byen, så sa han plutselig at han blir med meg til byen. Så har jeg sagt at jeg skal til [slekning], så spør han om hvor han bor osv for å se om han kan sitte på hjem/byen/rema/ica/obs...

Det at han sitter på er egentlig ikke et stort problem, det taklet jeg, det jeg ikke taklet var at han måtte snakke til enhver anledning. Han tålte rett og slett ikke 5 sekunder med stillhet, og på en biltur hjem på 30 min så ble jeg rett og slett gal. Man kunne se at han prøvde så utrolig mye for å holde i gang en samtale, pratet om det samme over og over igjen, det var egentlig litt trist å se.

Nå har han heldigvis ikke tatt kontakten på 2-3 måneder :thumbup: Tåler ikke å bare si at jeg ikke vil være venn med noen, alle normale mennesker hadde tatt hintet, men det gjorde ikke han. Jeg er egentlig ganske snill, men ble rett og slett gal av han.

Lenke til kommentar

Åh, det der er så forferdelig!

Vet du av noen andre som heller ikke har så mange venner? Haha. Dra på byen med begge to eller noe, også "spleiser du dem".

Eller så må du bare drite i å svare på meldinger/telefonsamtaler, og rett og slett unngå ham. "Nei, sorry jeg har planer jeg".

Får håpe han tar hintet da..

Lenke til kommentar
Jeg er kommet forbi den perioden i livet hvor hvem du er med er det viktigeste bare  ;)

9615018[/snapback]

Greit nok at man ikke sier "Nei, de der kan jeg henge med for de er kule.. de der derimot må jeg ikke vise meg ute med".

Saken her er dog en helt annen. Det er en innpåsliten, ekkel liten unge som man faen ikke blir kvitt, og som går deg skikkelig på nervene. Jeg henger hvertfall ikke med folk av ren veldedighet. Jeg skjønner godt om QBab også prøver å bli kvitt denne plageånden.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest_*

Har fått en sånn venn jeg også, startet med at han fikk seg moped og fikk høre at jeg kunne mekke/trimme osv.

Så han gikk å masa på meg hvilken trim han skulle kjøpe, la meg til på msn osv..

Etter han hadde lagt meg til på msn hadde han fått tak i telefonnret mitt på telefonkatalogen.no, og begynte å sende meg masse meldinger.

Nå har han fått trim på mopeden, og viss jeg skriver på msn at jeg ser film så kommer det inn melding om hvilken film jeg ser osv.

Sier jeg at jeg skal legge meg og logger av så kommer det melding 10 minutter etterpå om jeg sover :S Har fått ca. 20 sånne meldinger om jeg sover ..

Bare mas.. Men har vært litt med ham med en annen kamerat som gikk i klassen hans før, ganske grei å være med å ikke så innpåsliten..

Gidder ikke å si noe til han for jeg vet han ikke har mange venner, og fant jo ut at han var grei når jeg ble kjent med han! :p

Lenke til kommentar

Kjedelig med sånne folk. Jeg har opplevd lignende før, men det er lenge siden.

En jeg kjenner har en sånn fyr som følger etter overalt. Han spurte meg hva jeg burde gjøre for å bli kvitt han, men jeg visste ikke helt så jeg sa:

Neste gang han kommer bort til deg så snur du deg direkte mot han og sier veldig rolig og saklig:

"Du, jeg hater deg. Kan du ikke dra til helvete." Og så snur du deg og går.

Lenke til kommentar

Vet du av noen andre som heller ikke har så mange venner? Haha. Dra på byen med begge to eller noe, også "spleiser du dem".

Eller så må du bare drite i å svare på meldinger/telefonsamtaler, og rett og slett unngå ham. "Nei, sorry jeg har planer jeg".

9620227[/snapback]

Spleise han og en annen luring var ikke dumt nei ;)

Uff, fyren er helt utrolig. Jeg har vert hjemme nå i et par dager pga dødsfall i familien, men han gir seg ikke av den grunn. Spammer meg ned med sms som jeg aldri svarer på.

En dag ringte han meg til og med tre dager på rad og jeg tok ikke telefonen, så lånte han telefonen til en annen kamerat av meg og da svarte jeg jo selfølgelig. Jeg merket at han skjønte jeg ikke hadde tatt telefonen med vilje når han ringte.

Og enda skjønner han ikke at jeg IKKE vil snakke med han. :mad:

Lenke til kommentar

9620227[/snapback]

Spleise han og en annen luring var ikke dumt nei ;)

Uff, fyren er helt utrolig. Jeg har vert hjemme nå i et par dager pga dødsfall i familien, men han gir seg ikke av den grunn. Spammer meg ned med sms som jeg aldri svarer på.

En dag ringte han meg til og med tre dager på rad og jeg tok ikke telefonen, så lånte han telefonen til en annen kamerat av meg og da svarte jeg jo selfølgelig. Jeg merket at han skjønte jeg ikke hadde tatt telefonen med vilje når han ringte.

Og enda skjønner han ikke at jeg IKKE vil snakke med han. :mad:

9625376[/snapback]

Hvis han veit at du egentlig ikke vil prate med han, men fortsetter allikevel, går det jo over fra trist til frekt. Greit nok å ikke ha mange venner og greier, men det vil ikke si at det er lov å plage livet av folk. Da ville jeg bare sagt det rett ut til han at du ikke vil snakke med han. Henger dere mye sammen med felles venner? Da kan det jo kanskje bli litt akward.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

syntest du burde høre på Ozelot.. han merker sikkert at du er litt avvisende og tenker "må vel bare prøve hardere da, snakker jeg nok med han må han jo godkjenne meg til slutt.." så du må nok gjøre det klinkende klart at du ikke vil være(så mye?) med han.. eller bare godkjenne slik at han føler seg mer sikker på deg som en venn, og slipper å gjøre å mye for å få deg til å godkjenne han...

PS: jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg prater om bare legger noen ideer i hodet ditt..

Lenke til kommentar

Stalkeren var her igjenn. Og han jeg bor på hybel med gjorde det ganske klart for han at han ikke var øsnket mer.

"Her har du 50 euro, nå kan du gå... stikk!"

Stalkeren tok det som en spøk..

*Kameraten min lader opp kanonen*

"Vi driver og rydder her, all dritten skal ut. Så når vi er ferdige får du ALDRI komme hit igjen. Du hørte hva jeg sa, ALL DRITTEN SKAL UT!"

*Lang pause*

Stalker: "Nå syns jeg du var frekk"

blabllbalblala..

Stalker: Qbab? Vil du være med til Praha i sommer?

Meg: Nei...

*Blablalba..*

*Stalker stikker hjem*

Etter dette burde han da skjønne tegningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...