Landeplagen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hallo, jeg fikk et råd her om å resette ruter/modem hjemme, og siden da har jeg ikke kommet på nett! Er visst DNS som står feil, tror jeg. Har egentlig ikke peiling. Har en Topcom Xplorer ettellerannet. Trenger hjelp snarest! Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Regner med du må legge inn brukernavn og passord på ruter/modemet på nytt etter en resett og du må legge inn DNS fra internettleverandøren som du finner på hjemmesiden.. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Okei. Sliter med å finne en DNS fra Telenor... Må sikkert logge inn, noe som jeg ikke kan hjemme siden jeg ikke har nett. For noe dritt. Edit: Fant noen DNS-adresser: DNS adresser:130.67.60.68 130.67.15.198 193.213.112.4 Kan dette være løsningen? Endret 1. oktober 2007 av MartinLande Lenke til kommentar
b21a Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Her finner du alt du trenger: http://www.online.no/kundeservice/oppkoblingsnummer.html Bruk også online start for å legge inn brukernavn og passord det er det enkleste hvis du ikke er fortrolig med konfigurasjon av modemet ditt. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Fant noen hjelpegreier på Telenors nettsider. Må bare gjette meg frem til brukernavn og passord nå da. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Prøv admin som brukernavn og ikke noe passord. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Fant noen hjelpegreier på Telenors nettsider. Må bare gjette meg frem til brukernavn og passord nå da. 9616965[/snapback] Ditt brukernavn og passord (pppoe) finner du i et av brevene fra Telenor. Husk å bruk @online.no etter brukernavn. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Prøv admin som brukernavn og ikke noe passord. 9616990[/snapback] Er ikke ruteren jeg ikke kommer inn på, det er epostadresse og passord til den som vi brukte da vi ordnet nett fra Telenor. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Vi kjøpte nytt rutermodem, og nå sitter jeg hjemme på nett. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vi kjøpte nytt rutermodem, og nå sitter jeg hjemme på nett. 9620673[/snapback] Ja det enkleste er ofte det beste Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja det enkleste er ofte det beste 9624400[/snapback] Hehe, ja. Men det kom en NTE-dude og så på det gamle, og han mente at modemet var øydelagt. Vi har hatt problemer med det (må restarte noen ganger), så det var greit med ny. Nå er det i tillegg trådløs! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå