Gå til innhold

Er griller foran høyttalere nødvendig?

Anbefalte innlegg

Ok.

Ber om unnskyldning for at jeg var for "frampå" og bastant i mine innlegg i går.

Håper at det er ok for deg :yes: ?

Jeg trenger ikke noen unnskyldning jeg :) At jeg ikke liker måten du debatterer på betyr ikke at jeg føler noe behov for en unnskyldning.

Du skjønner sikkert at man kan bli veldig provosert av at du påstår det jeg/andre hører, er  innbilning, placebo, synsing osv.

9641763[/snapback]

Jeg har aldri påstått noe slikt (om du har oppfattet det slik - var det absolutt ikke meningen - og det kan jeg beklage). Det jeg påstår er når man opplever noe, vil det alltid være rom for en placebo effekt (innbilning og synsing tror jeg aldri jeg har nevt).

Jeg påstår ikke at det du opplever er en placebo effekt, men jeg sier at det finnes en mulighet for at det du opplever er en placebo effekt.

Jeg har aldri prøvd å overbevise deg om at du tar feil, jeg har bare prøvd å overbevise deg om at det kan finnes en mulighet for at du tar feil.

Jeg reagerer ikke på at du hevder at det er mulig å høre forskjell på kabler. Det jeg reagerer på er at du sier det er fakta, og at alle som ikke opplever det samme som deg, "må vaske ørene eller skaffe seg høreapparat" for de "tror ikke på det de selv hører", uten noe annet grunnlag enn at siden du selv og andre opplever det er det fakta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen til at jeg har griller på er at det absorberer fett fra mat (noen gang vasket kjøkkenavtrekksvifta??), skit og støv. Samt en liten mekanisk beskyttelse.

Virker på meg som om diskanten blir litt muttere med grillene på, men mulig det er innbildning.

Og ang alt kabelmaset:

Så fremt folk ikke klarer å høre signifikant forskjell i en dobbel blind test, er alt Hi-FI-kabelgreia BULLSHIT. Det er rett og slett kvakksalveri, svindel, løgn, bedrag og utnytting av mennesker med reduserte sjelelige evner og stor lommebok. faen azz(*)

Man kan kjøre en test av en enkeltperson og slik avgjøre om denne er i stand til å høre forskjell på kabler. Gjentatte forsøk for å etbalere signifikans i en dobbelt blind test. Likeledes kan man gjøre for grupper av mennesker for å se om disse merker forskjell..

I minste forskjells tilfelle burde i alle fall enkeltmenesker være i stand til å høre denne. Og da burde det være en smal sak og av STOR interesse for et kabelselskap å gripe fatt i denne personen og publisere vitenskapelige data. Siden ingen har publisert noe slikt er det naturlig å anta at situasjonen er slik den er beskrevet i *.

Påstår du selv at du hører forskjell? Få en kammerat til å bytte kabler (så blir det en blindtest, ikke dobbel men skit au) 30-40 ganger (slå opp i en stat. bok for å vurdere metodeoppsett for signifikans) og avkreft eller bekreft om du faktisk hører forskjell..

En seriøs dobbel blind test er alt vi krever,.. ingen har levert en.. situasjon *.

THE END.

Lenke til kommentar
Regner med at det blir ezy, jeg hører førskjell på Kimber og monster feks.

Selv om det ca er i samme prisklasse

Så hvorfor i all verden melder du deg ikke på konkurransen? Sier du nei til lettjente 5.5millioner? :lol:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Fordi han egentlig ikke kan høre forskjell.

Hvordan kan du si det??

Hva legger du som grunnlag for det?

Kanskje du skal rense ørene nestegang du skal høre på noen kabler?

Det må jo være litt kjipt å ikke høre noe som andre gjør...

Så ikke svar for meg neste gang er du snill.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Fordi han egentlig ikke kan høre forskjell.

Hvordan kan du si det??

Hva legger du som grunnlag for det?

Kanskje du skal rense ørene nestegang du skal høre på noen kabler?

Det må jo være litt kjipt å ikke høre noe som andre gjør...

Så ikke svar for meg neste gang er du snill.

Da kan du jo få svare for deg selv da: Hvorfor har du ikke meldt deg på testen? :)

Lenke til kommentar

Kunne jo gjort det, men gidder ikke dra til USA for det. Tror nok at det er mange som er meldt på fra før av så er nok liten sjangse for at jeg blir trukket ut. Har heller ikke tid eller penger til å reise, fly er jo ikke akkurat gratis. Kan heller ikke ta ut mere ferie da jeg skal på fjellet i romjulen. Har ikke mere overtid å ta ut. Trenger heller ikke å bevise for andre at det er forskjell på dyre og billige kabler. Det vet jeg at det er, men at noen/mange ikke hører/legger merke til forskjellen er vel kanskje deres tap.

Men hadde nok smakt bra med de pengene da.

Mere du lurer på?

Lenke til kommentar
Da kan du jo få svare for deg selv da: Hvorfor har du ikke meldt deg på testen? :)

Jeg og en kamerat har meldt oss på, vi sendte ihvertfall en mail til en eller annen adresse jeg fant ved hjelp av link i forumet her. Vi meldte oss på hver for oss men ingen av oss har fått svar ennå.

Ser ut som om det er kun profilerte personer som får lov til dette eller at vedkommende har fått kalde føtter når han eventuelt har skjønt at det er forskjell.

PS. Klart man ikke kan høre forskjell på slike kabler hvis det er ett billig anlegg man spiller på!

Lenke til kommentar
Kunne jo gjort det, men gidder ikke dra til USA for det. Tror nok at det er mange som er meldt på fra før av så er nok liten sjangse for at jeg blir trukket ut. Har heller ikke tid eller penger til å reise, fly er jo ikke akkurat gratis. Kan heller ikke ta ut mere ferie da jeg skal på fjellet i romjulen. Har ikke mere overtid å ta ut. Trenger heller ikke å bevise for andre at det er forskjell på dyre og billige kabler. Det vet jeg at det er, men at noen/mange ikke hører/legger merke til forskjellen er vel kanskje deres tap.

Men hadde nok smakt bra med de pengene da.

Mere du lurer på?

Hehe, fine unnskyldninger du har der. "Har ikke mer ferie", "reisen er ikke gratis" etc. Om det er slik du sier kan du ta deg ferie i flere år uten å måtte tenke på penger om det er det det står på. ;)

Jeg og en kamerat har meldt oss på, vi sendte ihvertfall en mail til en eller annen adresse jeg fant ved hjelp av link i forumet her. Vi meldte oss på hver for oss men ingen av oss har fått svar ennå.

Flott! Bare være klar over at dere må nok ut med noen penger i forkant. feks. til reise og evt. til dyre kabler. Men selv om dere ender opp med 150.000 i utgifter er jo det bare småpenger i forhold til de 5,5 mill dere vil motta når dere har bevist deres evner, og det er jo en meget smal sak, ikke sant. ;)

Om folk faller gjennom så vil nok deres tur komm etterhvert da det nok er mange foran dere på lista som venter på sine 5,5mill. :thumbup:

Om dere kan garantere 5,5mill. er det nok mange som vil gi dere et forskudd på penger slik at dere kommer dere på vei, så om dere ikke har mye penger akkurat nå så er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Virker som om du er i tvil på det hele Vice?

Er nok forskjeller her, det er jeg 90% sikker på.

Du tror ikke det er forskjell på kabler?

Meld deg på konkurransen og bevis det. Du farer bare med prat, til det er bevist. Det som kanskje burde skremme deg fra å faktisk reise, er at premien ikke blir delt ut på en daglig basis. Noe som kan tyde på at det ikke er annet enn prat når folk kommer med slike påstander som deg. Men som sagt, bevis det, og jeg skal bøye meg i støvet.

Lenke til kommentar
Meld deg på konkurransen og bevis det. Du farer bare med prat, til det er bevist. Det som kanskje burde skremme deg fra å faktisk reise, er at premien ikke blir delt ut på en daglig basis. Noe som kan tyde på at det ikke er annet enn prat når folk kommer med slike påstander som deg. Men som sagt, bevis det, og jeg skal bøye meg i støvet.

Det er forskjell på kabler faktisk. Problemet ligger i å høre hvilken kabel som er den dyre og hvilken som er den billige, for prisen trenger ikke ha noen magisk innvirkning på akkurat dette området.

Jeg klarer meg forresten fint med noe enkel kabel for en hundrings metern, samt vanlige XLR studiokabler mellom kilde og forsterker :)

Lenke til kommentar

Mener du med prat?

Det er forskjell på kabler, slik er det bare.

Kjipt for deg om du ikke hører det. Jeg har ikke noe å bevise fordi jeg hører det selv.

Du for komme til meg å høre forskjellen på Kimber Tonik og Monster M350i. Disse koster ca det samme, men låter forskjellig.

Nå har ikke jeg stor peil på TPkabler, men vi har jo CAT3 som støtter 10mbit og CAT4 som støtter 100mbit. Og de kablene har like mange ledere... Det er tilsynelatende samme kabel, så hvorfor har det seg at den cat4 er 10x raskere enn cat3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...