Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! VÅknet pÅ sykehus,etter en tur pÅ byen..


brovold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen spoersmål...

 

Var en tur på byen, det ble mye drikke og ble veldi full...

Da jeg skulle gå hjem, kom det noen bort, husker veldi lite..

Men, jeg broyt med karen, og plutselig lå jeg i bakken.

Våknet på sykehuset, måtte opperer, under hoye oye.

Politiet hadde kjoert meg. Jeg aner ikke hvem personen som gjore det var. Men politiet vet. Dette har gjort at jeg har gått glipp av veldi mye skole, og kan ikke trene, og for noen som trener serioest for en kariere er dette svaert uheldig.

 

Det jeg lurte på var, vil en anmeldelse, rettsak foere fram? Har jeg krav på noe?

Det står hos politiet at det er usikkert hvem som startet. Og jeg husker ikke mye, men synes å ha svake minner om at det ikke var meg...

 

Setter pris på svar... Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har noen spoersmål...

 

Var en tur på byen, det ble mye drikke og ble veldi full...

Da jeg skulle gå hjem, kom det noen bort, husker veldi lite..

Men, jeg broyt med karen, og plutselig lå jeg i bakken.

Våknet på sykehuset, måtte opperer, under hoye oye.

Politiet hadde kjoert meg. Jeg aner ikke hvem personen som gjore det var. Men politiet vet. Dette har gjort at jeg har gått glipp av veldi mye skole, og kan ikke trene, og for noen som trener serioest for en kariere er dette svaert uheldig.

 

Det jeg lurte på var, vil en anmeldelse, rettsak foere fram? Har jeg krav på noe?

Det står hos politiet at det er usikkert hvem som startet. Og jeg husker ikke mye, men synes å ha svake minner om at det ikke var meg...

 

Setter pris på svar... Takk

9610517[/snapback]

 

Å her har du krav på oppreisning og penger til hjelpemidler, operasjoner og andre utgifter.. hvis du også skal være skikkelig drittsekk kan du dra den så langt som at du har fått psykiske problemer og kreve at han betaler for psykolog timer etc.. dra den gjerne ut i 5 år ellerno..

 

han skal også stå til ansvar for all tap av skolearbeid i form av erstatning også!

 

 

Bare og sette seg ned og skrive. ring fri rettshjelp, skaff deg advokat og gå rett på sak. Media er også veldig glad i sånne saker og vil sikkert helpe til ganske bra de også.

 

Edit: Å jeg håper da at det var han som fløy på deg og at det ikke var en lek. Hørtes ikke sånn ut.

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar
Var ingen lek nei....

Men, jeg husker liksom så lite, og svakt...

Og så har jeg det med vitner, jeg har jo ingen som jeg vet, Mulig han hadde fult av venner i nerheten som vitner om noe helt annet...

9610584[/snapback]

 

Vel det blir jo ord mot ord da, men hvis politiet vet hvem det er kan de lett finne ut hvem som har stått bak slagene ihvertfal. Merker på knoker osv.. Syns ikke du skal gi deg

Lenke til kommentar

Veldig lei situasjon du har havnet i, og da dessverre også rettslig sett. I prinsippet kan du ha krav på erstatning og oppreisning, men det er selvsagt betinget av at hendelsesforløpet blir nærmere klarlagt. All den tid du ikke husker hva som skjedde, politiet er usikre og du ikke har vitner, bør du nok legge saken bak deg.

Lenke til kommentar
Og jeg husker ikke mye, men synes å ha svake minner om at det ikke var meg...

9610517[/snapback]

Så lenge du ikke har noen vitner så kommer du nok til kort. For den andre parten kommer garantert til å si at det var du som startet. Noe du kanskje faktisk gjorde også siden du er rimelig usikker selv...

Lenke til kommentar

Du kan jo bare prøve å levere en anmeldelse , da vil jo politiet mest sannsynlig innkalle han du "brøyt" med og eventuelle vitner til avhør. Du og din advokat vil jo eventuelt kunne få innsyn i hva han/de forklarer seg om. Hvis du er heldig så finnes det noen edrue vitner som støtter din sak.

Lenke til kommentar

For det første: Det er lurt å være uhyre skeptisk til mange av "rådene" du får på dette forumet. Det fleste som svarer vet ikke hva de snakker om.

 

For det andre: Hvis du har vært utsatt for vold, kan du har krav på voldsoffererstatning fra staten. Jeg kjenner ikke detaljene, men du finner forholdsvis lettfattelig informasjon her:

 

http://www.voldsoffererstatning.no

 

Én ting vet jeg imidlertid, og det er at du må være raskt ute med å anmelde saken. Det har ingenting å si at du ikke vet hvem gjerningsmannen er - anmeld likevel. Hvis det har gått mer enn fem dager til en uke, er det liten sannsynlighet for å få erstatning.

Lenke til kommentar

Har lyst til å si ganske mye nå, men skal la være. Slik man reder ligger man, skal ikke si mer enn det.

 

Tror du vil få vanskeligheter med å komme noen vei, du sier jo selv at du ikke husker noe. Ikke spesielt vanskelig å så tvil om hvem som startet, med mindre det fins edrue vitner til hendelsen. Utfra hva du skriver så virker det ikke slik.

Lenke til kommentar
Har lyst til å si ganske mye nå, men skal la være. Slik man reder ligger man, skal ikke si mer enn det.

 

Tror du vil få vanskeligheter med å komme noen vei, du sier jo selv at du ikke husker noe. Ikke spesielt vanskelig å så tvil om hvem som startet, med mindre det fins edrue vitner til hendelsen. Utfra hva du skriver så virker det ikke slik.

9613496[/snapback]

 

jaha :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...