Dizzie_rascal Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Etter et leit samlivsbrudd pakket jeg klær inn i sekken min istedenfor bøker og troppet til Gardemoen. Dette var i september ifjor, pengene jeg har levd på i år har egentlig vært stipend og lån. Har tenkt meg tilbake til Norge igjen nå, men har fått vite fra lånekassen at jeg er 60 poeng forsinket i utdannelsen og dermed mister støtte for lån og stipend. Tenker å jobbe ett år og samtidig ta noen lette studiepoeng for å ta igjen forsinkelsen. Derfor lurer jeg på om noen har vært i en lignende situasjon, som kan anbefale fag, helst noen med minst mulig oppmøte, fag man kan fint lese seg frem til på egenhånd? Kanskje en type nettutdanning som er godkjent av lånekassen? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Eldgammel tråd, men jeg drar den opp fordi jeg lurer på det samme. Prøver å finne ut om et par privatisteksamener i f.eks 2MX og 2FY vil gi meg poeng til å ta igjen litt forsinkelse. Noen som vet eller har gjort det? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Noen som vet eller har gjort det? 2MX og 2FY er fag fra videregående skole og gir ingen studiepoeng. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 jeg tok 3mx og 3kj som privatist i fjor, og fikk tilsvarende 10 studiepoeng for hver av dem registrert hos lånekassen. jeg hadde allerede disse fagene fra vanlig vgs. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Snakket med 'kassa, og ganske riktig får jeg kun godskrevet fag hvor jeg har fulgt et undervisningsopplegg. Altså hjelper det ikke å ta privatisteksamener, unntatt hvis det er et fag jeg tidligere har fulgt undervisning i. Ekstra kjedelig er det at de har satt meg som forsinket et helt skoleår, selv om jeg bestod alle eksamener på høstsemesteret det aktuelle året Jeg skal nå gå et år fulltid på høgskole uten støtte, ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sånn apropos: 9000 kroner i timelønn I artikkelen finner dere en oversikt over universitetsfagene med lavest strykprosent. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Oh yes, planlegger å bestå alt denne gang. Nå studerer jeg ved et offentlig lærested i stedet for en dyr privatskole med ubrukelig undervisningsopplegg. Kasta mye tid og penger ut gjennom vinduet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå