Gauder_1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg skal bruke ALTER TABLE i SQL for å slå av en trigger (skal kjøre masseoppdatering): "alter table dbo.[ERP$Customer] disable trigger TRG_UPDATE_SERVICE_CUSTOMER" ...etterfulgt av en haug med oppdateringskommandoer. Må jeg "slå på" igjen triggeren etter å ha brukt ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER, eller gjelder denne funksjonen kun så lenge spørringen kjører? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Foreslår du prøver å spørre på nytt, og denne gangen få med deg relevant informasjon slik at folk kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gauder_1 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Foreslår du prøver å spørre på nytt, og denne gangen få med deg relevant informasjon slik at folk kan hjelpe deg. 9610448[/snapback] Dette gjelder MS SQL Server 2000. Jeg skal kjøre et SQL-script som oppdaterer verdier i en tabell "Customer", men på denne tabellen ligger det en trigger som fyrer av ved insert og update. Oppdateringen feiler derfor. Jeg ønsker å slå av triggeren, kjøre oppdateringen, og slå på triggeren igjen. Jeg har funnet ut at jeg kan bruke kommandoen ALTER TABLE og DISABLE TRIGGER i begynnelsen av sql-scriptet for å slå av triggeren. Det jeg lurer på er om jeg må "slå på" triggeren igjen selv, eller om ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER kun stanser triggeren midlertidig, så lenge scriptet kjøres. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det jeg lurer på er om jeg må "slå på" triggeren igjen selv, eller om ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER kun stanser triggeren midlertidig, så lenge scriptet kjøres. Enabling/disabling av triggere er permanent og vil ha effekt for alle brukere, så ja, du må enable den igjen når du er ferdig å kjøre oppdateringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå