Gå til innhold

SQL: Må trigger re-enables etter ALTER TABLE?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke ALTER TABLE i SQL for å slå av en trigger (skal kjøre masseoppdatering):

"alter table dbo.[ERP$Customer]

disable trigger TRG_UPDATE_SERVICE_CUSTOMER"

...etterfulgt av en haug med oppdateringskommandoer.

Må jeg "slå på" igjen triggeren etter å ha brukt ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER, eller gjelder denne funksjonen kun så lenge spørringen kjører?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreslår du prøver å spørre på nytt, og denne gangen få med deg relevant informasjon slik at folk kan hjelpe deg.

9610448[/snapback]

Dette gjelder MS SQL Server 2000.

Jeg skal kjøre et SQL-script som oppdaterer verdier i en tabell "Customer", men på denne tabellen ligger det en trigger som fyrer av ved insert og update. Oppdateringen feiler derfor.

Jeg ønsker å slå av triggeren, kjøre oppdateringen, og slå på triggeren igjen.

Jeg har funnet ut at jeg kan bruke kommandoen ALTER TABLE og DISABLE TRIGGER i begynnelsen av sql-scriptet for å slå av triggeren.

Det jeg lurer på er om jeg må "slå på" triggeren igjen selv, eller om ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER kun stanser triggeren midlertidig, så lenge scriptet kjøres.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om jeg må "slå på" triggeren igjen selv, eller om ALTER TABLE/DISABLE TRIGGER kun stanser triggeren midlertidig, så lenge scriptet kjøres.

Enabling/disabling av triggere er permanent og vil ha effekt for alle brukere, så ja, du må enable den igjen når du er ferdig å kjøre oppdateringene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...