Gå til innhold

Oktoberfest! - haakonts Nikon D200 85mm f1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye skyer i det siste :)

Jeg likte dagens bilde bedre enn onsdagens. Du har fått til stilig effekt med fargene på byen og de mørke skyene. Var det slik det var, eller har du hjulpet på i PS ? Grunnen til at jeg spør er jeg assosierer fargene med tørke i Afrika - ikke norsk høst.

Tom

Lenke til kommentar
Mye skyer i det siste :)

Jeg likte dagens bilde bedre enn onsdagens. Du har fått til stilig effekt med fargene på byen og de mørke skyene. Var det slik det var, eller har du hjulpet på i PS ? Grunnen til at jeg spør er jeg assosierer fargene med tørke i Afrika - ikke norsk høst.

Det er forsåvidt hjulpet til litt med Lightroom. Stort sett kurve og kontrast.

Håkon

Lenke til kommentar

Fine bilder og fine farger...men noen bilder er lagt inn så store "thumbnail" av, slik at jeg må scrolle for å se hele...vet ikke om det er noe regler for å legge inn bare en liten størrelse som man kan "klikke opp" selv. Ser det er mange som legger så store bilder inn at man mister helheten....lite problem, men jeg har kanskje irritert meg litt over det.

RandiA

Lenke til kommentar
Fine bilder og fine farger...men noen bilder er lagt inn så store "thumbnail" av, slik at jeg må scrolle for å se hele...vet ikke om det er noe regler for å legge inn bare en liten størrelse som man kan "klikke opp" selv. Ser det er mange som legger så store bilder inn at man mister helheten....lite problem, men jeg har kanskje irritert meg litt over det.

RandiA

Beklager størrelsen. Akam ville ikke ta i mot vedlegg i en periode så jeg valgte å legge de på flickr i stedet. På min PC drar forumet ned størrelsen så de vises innenfor skjermen, mulig det ikke funker for alle.

Alternativet er større skjerm ;) Eller se de på flickr (se link i signatur).

Håkon

Lenke til kommentar
Beklager størrelsen. Akam ville ikke ta i mot vedlegg i en periode så jeg valgte å legge de på flickr i stedet. På min PC drar forumet ned størrelsen så de vises innenfor skjermen, mulig det ikke funker for alle.

Håkon

En enklere løsning er vel å gå over til Firefox som Web-browser da den skalerer bildene. Er ikke sikker på om dette problem er kun på Internet Explorer, så det er mulig at Opera også kan brukes.

Tom

Lenke til kommentar
En enklere løsning er vel å gå over til Firefox som Web-browser da den skalerer bildene. Er ikke sikker på om dette problem er kun på Internet Explorer, så det er mulig at Opera også kan brukes.

Tom

Godt tips. Har en tendens til å glemme at det finnes folk som fremdeles bruker internet explorer.

Håkon

Lenke til kommentar

Håkon

Var bare en liten sak, ikke noe å ta på vei for.... jeg ser det ikke er opplasting på Akan.no ja, men når jeg switcher over til diskusjon.no får jeg alternativ med å laste opp. (Har ikke prøvd det da, men går ut ifra det fukner )

RandiA

Lenke til kommentar

Genrelt veldig mange flotte bilder! Av de siste liker jeg best oversiktsbildene av Oslo med disen hengende over åsene. Bildet av duen (?) er også fint, ren komposisjon og fin siluett. Hvis lukkertiden hadde vært raskere hadde kanskje vingene vært helt skarpe også, men du hadde kanskje ikke så mye å gå på? (får ikke opp exif på bildet ditt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...