andylove Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Test av kortet her. Det så jo helt sykt ut , blir sinnsykt spennende Men, siden det først vil støtte bare GTX og Ultra, betyr det at det her kommer ut før neste generasjons toppkort? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor du har PM Intern Hva mener du at kortet bare støtter GTX/ULTRA? EDIT: Ser at de fleste kort idag yter omtrent likt. Kan egentlig ikke skjønne hva den store forskjellen skal være for en vanlig bruker. De som overklokker er jo intr i hvor høyt det går etc, men for en som meg som ikke har tenkt å klokke i benk med fasekjøler osv, så må det være litt "ett-fett" hva man velger. Ser forresten av Tom's hardware igjen sier at P35 gir mest for pengene (samme som 975 vs P965 i fjor). Det jeg derimot er opptatt av er hvordan støtten for Vista er og driverne samt stabilitet. Endret 21. oktober 2007 av andylove Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Kortet kommer jo 12. November da, Hjulmann. Nei, andy. Det han prøver å få svar på er at det er kun 8800GTX og Ultra som kan kjøres i 3-vei's SLi, helt til det kommer et nytt skjermkort med støtte for 3-vei's SLi. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Kortet kommer jo 12. November da, Hjulmann. Nei, andy. Det han prøver å få svar på er at det er kun 8800GTX og Ultra som kan kjøres i 3-vei's SLi, helt til det kommer et nytt skjermkort med støtte for 3-vei's SLi. Aha, det forstår jeg. Litt spesielt å kjøre 3-veis SLI Jeg kunne faktisk tenkt meg et fysikk kort sammen med et 8800GT(S) fremfor SLI. Jeg er absolutt avhengig av dualview og det virker ikke som det er mulig med SLI. Da er det kanskje bedre å kombinere dette med et fysikk kort fra AGEIA el.no. Hva tror dere om den antagelsen? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Se på bildet, og les det som står på 1. linje i boksen nede til høyre Endret 21. oktober 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja...ser ikke helt poenget i å lage støtte for ting som ikke er bestemt enda. Da kan de heller bruke tiden på noe annet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ingen som skjønte poenget mit... Nevermind Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Vel testen sa vel at et 680i kort ville være et bedre valg, så med mindre man ønsker å kjøre SLI med 8800 kort så er 680i'en et bedre valg også ytelsesmessig selv om det er marginalt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Lurer på om 780i spiser minnebrikker, som 680i gjør Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Lurer på om 780i spiser minnebrikker, som 680i gjør Ingen ting å lure på. Svaret kommer når korta kommer... Eller det visste du kanskje ikkje? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Vet jo det da , men, er jo lov og dele sine funderinger (?) forde vel? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Vet jo det da , men, er jo lov og dele sine funderinger (?) forde vel? Jau då, mr. spammer Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er marvell nettverk kontrollere på det kortet som det er linket til! Skulle tro det var et Asus kort! Får virkelig håpe en får servert noe annet når kortet kommer i salg! Har nVidia sluttet med egne kontrollere? Kunne i det minste ha kostet på seg noen broadcom kontrollere på et kort som antagelig kommer til å koste kr. 2500,-. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er marvell nettverk kontrollere på det kortet som det er linket til! Skulle tro det var et Asus kort! Får virkelig håpe en får servert noe annet når kortet kommer i salg! Har nVidia sluttet med egne kontrollere? Kunne i det minste ha kostet på seg noen broadcom kontrollere på et kort som antagelig kommer til å koste kr. 2500,-. Du er jammen blitt sånn som han "stigfjell" Maser hele tiden at ikkje intel og broadcom kontrollere blir brukt på hovedkort. Er ikkje akkurat mange i verden som sliter med andre kontrollere en dette, men mas om det kommer i HVER eneste tråd som handler om nye hovedkort :S Jeg har hatt rimelig mange hovedkort de siste årene, men har aldri hatt noe tull med andre nettverkskontrollere. Men så er jeg ikkje så dum at jeg bruker Linux eller noe sånn dritt heller da Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du er jammen blitt sånn som han "stigfjell" Maser hele tiden at ikkje intel og broadcom kontrollere blir brukt på hovedkort. Er ikkje akkurat mange i verden som sliter med andre kontrollere en dette, men mas om det kommer i HVER eneste tråd som handler om nye hovedkort :SLow-end-kontrollere på et HK til over 2000 kroner er uakseptabelt. Celeron-prosessorer fungerer godt de også, men de hører ikek hjemme i PC-er til over 10000. Jeg har hatt rimelig mange hovedkort de siste årene, men har aldri hatt noe tull med andre nettverkskontrollere. Men så er jeg ikkje så dum at jeg bruker Linux eller noe sånn dritt heller da Der forsvant all troverdigheten din (i denne sammenhengen) ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis de andre kontrollerene var dårlige for en del år siden, så trenger de vel ikkje være dårlige nå? Finnes det tester som viser at de er så "low end" dere sier de er? Bare prøver å forstå litt jeg ikkje har peiling på Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ser for meg dette er nok en relansering fra nividia med kun en oppgrtadering av en eksisterende modell. Ikke kast bort penger på dette kortet, vent heller på 790i. Det er mitt råd, og rådet fra Hardspell.com. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, helt enig, det er vel egentlig bare et 680i de har modifisert litt og lag til den ekstra chippen for å åpne for treveis SLI. (Noe forenklet forklaring kan man si ) Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hvis de andre kontrollerene var dårlige for en del år siden, så trenger de vel ikkje være dårlige nå? Finnes det tester som viser at de er så "low end" dere sier de er? Bare prøver å forstå litt jeg ikkje har peiling på Eh.. Problemet er at dyre Asus kort driver å dropper pakker! Dette er for dårlig når et godt kort kan plukkes opp for kr. 200,-. Men for all del, sikkert ikke like viktig for alle! Bare prøv å send en TiB med data igjennom den kontrolleren du! EDIT: Hadde ikke Dell en maskin med 4 stik. GF7800GTX i quad SLi da de lanserte 30" LCDen sin? Endret 23. oktober 2007 av masterboy Lenke til kommentar
anders! Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Lurer på om 780i spiser minnebrikker, som 680i gjør EVGA 680i spiste akkurat 4gb av mine Geil brikker =( Kommer to nye GB med Ballistix da=) Ser på spesifikasjonene på 1 side av den testen.. Det kan da ikke stemme at det kun støtter DDR2 RAM? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) EDIT: Hadde ikke Dell en maskin med 4 stik. GF7800GTX i quad SLi da de lanserte 30" LCDen sin? Jo, men det besto av 2x dual-PCB 7800GTX-kort satt i SLi, om du skjønner? Dvs, 2 stk 7800GTX satt sammen av nVidia til å brukes i en slot. (Samme prinsippet som 7950GX2) Du kan jo lese litt mer om det Her og her. La oss ikke gå altfor OT her nå da... Endret 23. oktober 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå