Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser i tråden at folk sier at 680i ikke vil støtte Wolfdale. Men dette stemmer da ikke?

Har lest masse på evga sitt forum, og de sier vertfall at rev. A1 av deres 680i hovedkort vil støtte

Wolfdale (dual core) men altså ikke Yorkfield (quad core).

 

Etter å ha hatt en quad en stund nå, må jeg si at jeg ikke akkurat er imponert.

Er ikke mange ting som går raskere på quad i forhold til dual core, vertfall ikke av ting jeg bruker.

Og i spill er jo tingene enda verre... her er stort sett dualcore raskere, selv i spill som skal støtte quad.

F.eks. Crysis. Tror min neste cpu blir en E8400, den tror jeg det kan bli artig å overklokke :)

 

Så da skal QX'en min selges :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Crysis støtter bruk av fire kjerner. Så du får noe bedre ytelse med Quad, men iom at det er et av de første spillene så kan du ikke forvente dobbel ytelsesøkning. Det var akkurat likt da SLI kom. Mange spill som skrøt på seg at de kunne utnytte all kraften fra et SLI system, men det gjorde de da ikke. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Eneste spillet det har vært noen særlig reel ytelse økning med quadcore har vel vært Supreme Commander. Forskjellen i Crysis kan, om i det hele tatt, ikke være mer en 1fps eller noe sånt. Jeg merket vertfall ingen forskjell.

Men men, syntes ikke sli heller var særlig imponerende i Crysis jeg da... men dette skal jo fikses i en patch heter det.

Men tror ikke det vil være noen særlig vits med quad på en stund enda, og det er kjekkere å klokke en dualcore synes nå jeg da... lavere temps og høyere frekvenser :) Men kanskje Alan Wake blir et spill der quadcore er et lite must...

 

 

Vinci

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Har nokre spørsmål om SLI:

 

Viss du har 2 kort i SLI, er det same kva kort du kobler skjermen i?

 

Kva innstillingar må du gjere for å få det til å funke?

 

Og når kjem forresten 790i-chipsetta?

Lenke til kommentar
Har nokre spørsmål om SLI:

 

Viss du har 2 kort i SLI, er det same kva kort du kobler skjermen i?

 

Kva innstillingar må du gjere for å få det til å funke?

 

Og når kjem forresten 790i-chipsetta?

1. Den skal kobles til primærkortet(det øverste kortet) om jeg ikke tar helt feil.

 

2. Sette på SLi-bro, evt. aktivere SLi i Bios/ved jumper på hovedkort, og aktivere SLi i driveren.

 

3. Har ikke hørt noe konkret enda.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Stemmer det at EVGA 780i SLI har tre PCI-E x16 2.0 spor? :)

 

"Extreme FSB speeds plus support for the latest 45nm Intel Core 2 platform

 

 

Extreme DDR2 speeds with support for up to 1200MHz SLI-Ready memory

 

 

Three 16x PCI Express 2.0 slots for unmatched 3-way SLI performance"

 

Kilde!

 

Mvh :)

 

EDIT: Fant ut at dette ikke stemte. To av dem er PCI-E 2.0 og det tredje er 1.1. Men i hvilken rekkefølge sitter de? Fra CPU og oppover på kortet altså?

 

CPU --> PCI-E 2.0 --> PCI-E 2.0 --> PCI-E 1.1 eller CPU --> PCI-E 2.0 --> PCI-E 1.1 --> PCI-E 2.0?

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

" Two are PCIe 2.0 and connected to the SPP, the third (middle slot) is PCIe 1.0 and is being pulled from the MCP Southbridge"

 

Da er det det midterste som er PCI-E 1.1 altså. Litt skuffende synes nå jeg da. Rart MSI P7N er det eneste som har denne rekkefølgen: CPU --> PCI-E 2.0(x16) --> PCI-E 2.0(x16) --> PCI-E 1.1(x16) --> PCI-E 1.1 (x16). :hmm:

 

Er det stor sjanse for at vi får 3xPCI-E 2.0 på 790i SLI? :)

 

EDIT: Wheelman retta litt på meg, og da ble det rett. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
" Two are PCIe 2.0 and connected to the SPP, the third (middle slot) is PCIe 1.0 and is being pulled from the MCP Southbridge"

 

Da er det det midterste som er PCI-E 1.0 altså. Litt skuffende synes nå jeg da. Rart MSI P7N er det eneste som har denne rekkefølgen: CPU --> PCI-E 2.0(x16) --> PCI-E 2.0(x16) --> PCI-E 1.1(x16) --> PCI-E 1.1 (x16). :hmm:

 

Er det stor sjanse for at vi får 3xPCI-E 2.0 på 790i SLI? :)

 

EDIT: Wheelman retta litt på meg, og det ble det rett. :wee:

 

Kanskje fordi MSI er det eneste 780i kortet som har 4x pci-e x16 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...