hitokiri Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Se for deg at du bare legger mobilen din oppå laderen når du vil ha mer strøm, og at batteriet er fullt på ti minutter. Det er Epsons fremtidsvisjon. Les mer Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 "... men selskapene regner med å ha teknologien klar for masse produksjon innen tre år." Orddelingsfeil. Uansett, spennende greie. Finnes det ikke slike ladematter allerede? Eller var det bare en visjon også? Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 "... men selskapene regner med å ha teknologien klar for masse produksjon innen tre år." Orddelingsfeil. Au! Flaut! *Fikser med en gang. Takk for tilbake melding Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har en braun tannbørste. Ladestasjonen til denne har ingen synlige poler. Regner med at overføringen her er noe ala den samme. Så selveteknologien bak det er vel ikke ukjent? Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Men tannbørsten din setter du vel oppi et "hull" i ladern, gjør du ikke? Det nye her er vel at du får en plate du bare kan slenge mobilen oppå. Eller har jeg misforstått? For jeg tenke også på min gamle tannbørste uten poler. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Spolen på tannbørstene ligger vel underplasten, i platen/hullet og i bunn et sted på tannbørsten. Men jeg leste i illustrert vitenskap en tid tilbake at man kan sende strøm over en distanse gjennom luften, altså man kan f.eks. ha mobilen i lomma mens den lades, uten noe nødvendighet for å legge den fra seg noe sted. Angående ladetid, hvor ble det av disse kondensator-baserte batteriene på akam med ladetid på sekunder: http://www.akam.no/nyhet/batterier/er_du_l...batterier/27120 en blanding av disse to teknologiene må da bli noe heftig. hold inne en knapp i ti sekunder før man stikker på jobb/skole, og mobilen i lomma er fulladet Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er jo andre firmaer som er i gang med dette, så er vel i gang et kappløp om hvem som fullfører teknologie først. Jeg har tro på http://www.splashpower.com/ . Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 teknologien er på langt i fra revolusjonerende. Mange tannbørster, barbermaskiner og lignende har hatt dette et par år nå. Men uansett, bra at også mobilene kan lades opp uten ledning. Får håpe de ulike produsentene kan bli enig om en standard, slik at man slipper å kjøpe inn mange ulike ladere, samt at man unngår ødelagt telefon om man skulle komme til å ha mobilen sin litt for nær noen andres ladestasjon... Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Gammelt nytt Endret 1. oktober 2007 av whom Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 De fleste tegnebrett har det vel også. Ikke direkte lading, men du kan bruke pennen til å "hoovre" over tegnebrettet uten å være borti, samt klikke på knappene. Fremdeles uten å være borti brettet og uten noe batteri av noe slag. Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 teknologien er på langt i fra revolusjonerende. Mange tannbørster, barbermaskiner og lignende har hatt dette et par år nå. Men uansett, bra at også mobilene kan lades opp uten ledning. Men forskjellen er at når det gjelder lading av mobiler er det snakk om en mye mye større strømmengde som skal overføres, derfor også de fleste firmaene som har drevet med dette sliter med å fullføre teknologien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg