Gå til innhold

Fjerning av ting i startup..

Anbefalte innlegg

jeg bruker både msconfig og CCleaner, men enkelte ting sniker seg bare tilbake i startup samma f hvor mange ganger jeg fjerner det..

- qttask ("C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime)

- GoogleToolbarNotifier (C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe)

- msmsgs ("C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background)

Dette er jo program jeg vil ha, men vil ikke at det skal ligge på startuplista...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å gå inn i registry og fjerne det der? Det ligger på Local User --> Bla deg videre til Microsoft, Windows, Current version og under run mener jeg. Du finner sikkert frem. Anyways, der ligger opprinnelig samme info som i msconfig, men det er godt mulig det er bedre å ta det bort alt i alt. Sjekk også gjerne under "run once" om det ligger noe der. :)

Lenke til kommentar

Finner ingen local user på "regedit"... men kan bla meg videre under Local Machine, samma sak?

Edit: hehehe, finner ikke fram jeg. tror jeg fant frem til riktig "Run once" men der lå det ingenting..

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Finner ingen local user på "regedit"... men kan bla meg videre under Local Machine, samma sak?

9610205[/snapback]

Bruker du Vista eller xp??

I xp kan du gå på start menyen - kjør - skriv (msconfig) uten () selvfølgelig.

Gå deretter til startup fanen og velg bort det du ikke vil skal være der. Husk og være forsiktig med hva du velger bort :)

Lenke til kommentar

9610205[/snapback]

Bruker du Vista eller xp??

I xp kan du gå på start menyen - kjør - skriv (msconfig) uten () selvfølgelig.

Gå deretter til startup fanen og velg bort det du ikke vil skal være der. Husk og være forsiktig med hva du velger bort :)

9610218[/snapback]

XP jeg bruker... og det du sier der er det jeg vanligvis gjør, men det sniker seg tilbake fordet

Lenke til kommentar

Alt som blir nevnt over her har jeg gjort. MANGE ganger, og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden...

Det er ikke det at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det, problemet er at de legger seg tilbake i oppstart av seg selv...

Lenke til kommentar
....., og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden...

9614986[/snapback]

Hvis du gjorde dette for lenge lenge siden, er det kanskje en idè å prøve på nytt. Kanskje en oppdatering har slått det på igjen.

Det er ikke det at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det, ....

Hadde den påstanden vært riktig, ville vel ikke denne tråden eksistert :tease:

Lenke til kommentar
Alt som blir nevnt over her har jeg gjort. MANGE ganger, og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden...

Kanskje du ikke har prøvd noe av dette?

1. Messenger? Hvilken, msn eller windows messenger? msmsgs.exe er jo windows messenger, og her kan du disable at den kjører i bakgrunnen slik:

Verktøy -> Alternativer -> Instilling -> Ta bort merkinga av "Tillat windows messenger å kjøre i bakgrunnen".

2. qttask.exe? Har du vært i registeret på riktige steder da? Sjekk gjerne denne:

http://blog.core10.co.uk/2004/12/removing-...venting-it.aspx

3. GoogleToolbarNotifier.exe. Denne sjekker og gir melding om programmer prøver å endre på standard søkeprosess i IE til noe annet enn google. Disable eller fjern den hvis du ikke vil ha google som standard søkeprosess i IE. For å fjerne, se om du kan bruke add/remove i kontrollpanelet.

Endret av backup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...