Footy Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 jeg bruker både msconfig og CCleaner, men enkelte ting sniker seg bare tilbake i startup samma f hvor mange ganger jeg fjerner det.. - qttask ("C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime) - GoogleToolbarNotifier (C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe) - msmsgs ("C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background) Dette er jo program jeg vil ha, men vil ikke at det skal ligge på startuplista... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Har du prøvd å gå inn i registry og fjerne det der? Det ligger på Local User --> Bla deg videre til Microsoft, Windows, Current version og under run mener jeg. Du finner sikkert frem. Anyways, der ligger opprinnelig samme info som i msconfig, men det er godt mulig det er bedre å ta det bort alt i alt. Sjekk også gjerne under "run once" om det ligger noe der. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Finner ingen local user på "regedit"... men kan bla meg videre under Local Machine, samma sak? Edit: hehehe, finner ikke fram jeg. tror jeg fant frem til riktig "Run once" men der lå det ingenting.. Endret 1. oktober 2007 av Footy Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Finner ingen local user på "regedit"... men kan bla meg videre under Local Machine, samma sak? 9610205[/snapback] Bruker du Vista eller xp?? I xp kan du gå på start menyen - kjør - skriv (msconfig) uten () selvfølgelig. Gå deretter til startup fanen og velg bort det du ikke vil skal være der. Husk og være forsiktig med hva du velger bort Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Finner ingen local user på "regedit"... men kan bla meg videre under Local Machine, samma sak? 9610205[/snapback] Bruker du Vista eller xp?? I xp kan du gå på start menyen - kjør - skriv (msconfig) uten () selvfølgelig. Gå deretter til startup fanen og velg bort det du ikke vil skal være der. Husk og være forsiktig med hva du velger bort 9610218[/snapback] XP jeg bruker... og det du sier der er det jeg vanligvis gjør, men det sniker seg tilbake fordet Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Mulig løsning for GTN: http://googlesystem.blogspot.com/2006/08/s...le-for-ie7.html qttask stopper du fra QuickTime. Det skal bare være å gå inn i QuickTime, og under "Settings" eller "Preferences" skal det være mulig å disable "QuickTime System Tray". Vet ikke, men jeg tipper at det er omtrent samme fremgangsmåte for Messenger som det er for QuickTime. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er ikke helt sikker på hva du egentlig spør om men tror muligens denne kan ordne opp. http://www.metacafe.com/watch/312936/quick_pc_startup/ Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ah, jeg mente selvfølgelig "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 dette ble i sin tid også tatt opp i tråden Få window til å boote raskere. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Win+R->msconfig->opstart Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Alt som blir nevnt over her har jeg gjort. MANGE ganger, og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden... Det er ikke det at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det, problemet er at de legger seg tilbake i oppstart av seg selv... Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg råder deg til å prøve Start up Controlpanel Fra Mlin. Etter at programmet er installert dukker det opp i Start > Kontrollpanel Og så er det bare å huke vekk de programmene du ikke vil skal starte opp. Evt. kan du laste ned Autoruns Deretter er det bare å gå inn på Logon , og så bestemme hvilke programmer som skal få starte opp Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 ....., og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden... 9614986[/snapback] Hvis du gjorde dette for lenge lenge siden, er det kanskje en idè å prøve på nytt. Kanskje en oppdatering har slått det på igjen. Det er ikke det at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det, .... Hadde den påstanden vært riktig, ville vel ikke denne tråden eksistert Lenke til kommentar
backup Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Alt som blir nevnt over her har jeg gjort. MANGE ganger, og jeg har disabla inni både quicktime og messenger for lenge lenge siden... Kanskje du ikke har prøvd noe av dette? 1. Messenger? Hvilken, msn eller windows messenger? msmsgs.exe er jo windows messenger, og her kan du disable at den kjører i bakgrunnen slik: Verktøy -> Alternativer -> Instilling -> Ta bort merkinga av "Tillat windows messenger å kjøre i bakgrunnen". 2. qttask.exe? Har du vært i registeret på riktige steder da? Sjekk gjerne denne: http://blog.core10.co.uk/2004/12/removing-...venting-it.aspx 3. GoogleToolbarNotifier.exe. Denne sjekker og gir melding om programmer prøver å endre på standard søkeprosess i IE til noe annet enn google. Disable eller fjern den hvis du ikke vil ha google som standard søkeprosess i IE. For å fjerne, se om du kan bruke add/remove i kontrollpanelet. Endret 2. oktober 2007 av backup Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 2. qttask.exe? Har du vært i registeret på riktige steder da? Sjekk gjerne denne: http://blog.core10.co.uk/2004/12/removing-...venting-it.aspx 9619357[/snapback] Takker masse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå