knut-eirik Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei. Jeg har en canal digital sattelit tuner, denne leverer bare signal ut på scart og det er problemet, jeg ønsker at det signalet splittet slik at jeg kan bruke antenne inngangen på min dvd/hdd opptaker slik at den er uavhening av hvilken kanal tuneren er på. Jeg har sett noen løsninger på problet og tror denne saken her kan være veien å gå. Noen som har erfaringer rundt dette? Det er ikke et alternativ å ha en tuner til da denne bare kan stilles inn på en kanal og at opptaker da ikke kan velge kanal. Lenke til kommentar
ReFre Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei. Jeg har en canal digital sattelit tuner, denne leverer bare signal ut på scart og det er problemet, jeg ønsker at det signalet splittet slik at jeg kan bruke antenne inngangen på min dvd/hdd opptaker slik at den er uavhening av hvilken kanal tuneren er på. Jeg har sett noen løsninger på problet og tror denne saken her kan være veien å gå. Noen som har erfaringer rundt dette? Det er ikke et alternativ å ha en tuner til da denne bare kan stilles inn på en kanal og at opptaker da ikke kan velge kanal. 9610052[/snapback] Du ønsker å ta opp fra en kanal med din opptaker, samtidig som du ser på en annen kanal med tuneren? Dette er dessverre ikke mulig. Satelittuneren kan kun "dekode" en kanal om gangen. En dvd/hdopptaker kan ikke tyde et kryptert satelittsignal. Så lenge du kun har en (ordinær) tuner, kan du kun se en kanal uavhengig av hvor mange ganger du splitter signalet. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg har en canal digital sattelit tuner, denne leverer bare signal ut på scart og det er problemet, jeg ønsker at det signalet splittet slik at jeg kan bruke antenne inngangen på min dvd/hdd opptaker slik at den er uavhening av hvilken kanal tuneren er på. Jeg har sett noen løsninger på problet og tror denne saken her kan være veien å gå. Noen som har erfaringer rundt dette? Det er ikke et alternativ å ha en tuner til da denne bare kan stilles inn på en kanal og at opptaker da ikke kan velge kanal. 9610052[/snapback] Du ønsker å ta opp fra en kanal med din opptaker, samtidig som du ser på en annen kanal med tuneren? Dette er dessverre ikke mulig. Satelittuneren kan kun "dekode" en kanal om gangen. En dvd/hdopptaker kan ikke tyde et kryptert satelittsignal. Så lenge du kun har en (ordinær) tuner, kan du kun se en kanal uavhengig av hvor mange ganger du splitter signalet. 9611440[/snapback] OK. Takk for svar , husker for en tid tilbake at det var vanlig antenne utgang på tunere som ga alle kanalen, men dette er vel ikke eksisterende nå? Endret 1. oktober 2007 av teknikeren Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ... husker for en tid tilbake at det var vanlig antenne utgang på tunere som ga alle kanalen, men dette er vel ikke eksisterende nå? 9611525[/snapback] Dette har ikke vært på parabol-tunere. Disse må dekode signalene som kommer inn og kan dekode en kanal om gangen (den man ser på). Analoge tunere derimot trenger ingen dekoding. Disse finnes bl.a. på vhs-spillere m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå