int20h Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 I begynnelsen av neste år kommer Intel til å fjerne en rekke prosessorer på "Napa"-plattformen Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 I tillegg kommer Celeron M 520 og 530 til å forsvinne på omtrent samme tidspunkt. Jøss, de er jo nettopp lansert. Hvorfor ikke heller fjerne hele Celeron M 4xx-serien og 3xx-serien først? Hva skal 520 og 530 erstattes av? 525 og 535 med mer L2 cache? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja virket jo litt rart dette her. Men vil tippe det dreier seg om en økning av L2 cache og kanskje en økning på fsb fra 533MHz til 800MHz. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Virker som en kombinasjon av forvirring (rettet mot AMD) og en moderat økning av forspranget er hovedfokus hos Intel. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror ikke det først og fremst er fjerning av 65nm-prosessorer som er i fokus fra Intel her, men å fjerne prosessorer med lavere FSB-støtte. Ellers virker det pussig, som Simen sier, at nylig lanserte prosessorer skal fjernes allerede nå. Det virker på meg som at Intel er villig til å ta tap etter "feilsatsinger" fortere nå, for å kunne konkurrere vassere mot AMD. Hvis man ser på hvor ofte Intel skifter arkitektur nå i forhold til AMD, er det en tydelig trend etter min mening. Men i lengden tjener de på det allikevel, selv om de kanskje taper penger på enkelte modeller fordi de får en kort levetid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror ikke det først og fremst er fjerning av 65nm-prosessorer som er i fokus fra Intel her, men å fjerne prosessorer med lavere FSB-støtte.9610079[/snapback] Det er et godt poeng. En stor differanse i laveste og høyeste FSB vil skape problemer med brikkesett og hovedkort. Nå som Intel øker hastighetene i topp-enden av skalaen er det bare naturlig at de også øker det i den laveste enden av skalaen. Jeg tipper de gjør som med Pentium4 i sin tid: Hopper over steget 667 FSB og går rett til 800 FSB. Lenke til kommentar
ss1108 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 En annen ting er kanskje at det begynner å bli mange forskjellige typer prossesorer med mange forskjellige fsb'er produksjonsteknologier og sokler osv. Intel vil kanskje komme til å produsere prossesorer med 3 teknologier om ikke Pentium D med 90nm-teknologi fases ut før Penryn settes i produksjon. Intel har sikkert godt av å "rydde litt i skapet" Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Betyr dette at det kommer en ny serie prosessorer til socket 479m, eller kommer det nye socket også?. vil de nye prosessorne passe i min dell bærbar med T2300 eller må nye hovedkort og chipset til? Lenke til kommentar
ss1108 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det kommer ikke nye prossesorer til 479 men det vil være "gamle" prossesorer i salg en stund. De nye kommer til soklene LGA 775 og LGA 771. Den siste er med FB DIMM som er bufret ram (Dyrere og tregere) De nye prossesorer skal være kompatible med de fleste av dagens hovedkort. Alle kort med X3X-brikker er klare for 45 nm prossesorer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) og det betyr at det man kjøper som nytt (helt nytt hovedkort og prosessor ) allerede har en gammel prosessor når man kjøper den ? Endret 1. oktober 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ss1108: Henrik prater nok om bærbare PCer. (sokkel 479M), akkurat som artikkelen også handler om prosessorer til bærbare PCer. Henrik: Intel har en drøss med inkompatible prosessorsokler som har 478 eller 479 pinner. For en oversikt kan du klikke deg inn her og videre inn på hver enkelt sokkel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Er ikke T5500 ganske ny? Men ok, jo fortere man kommer ned på 45nm på bærbar jo bedre. Ellers håper jeg det er som Prognatus sier. Endret 1. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tenker mer: Jo fortere man faser ut rene 32bit prosessorer jo bedre er det for standardisering innen programvarebransjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå