[Guru3D]Headshot Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg fikk 512/128 kabel internett fra tele*or avidi for rundt 4 måneder siden, og er i grunnen veldig fornøyd, får 550kbit ut av den Uansett, upload hastigeheten er helt forferdelig for tiden, både jeg og en kompis, som for øvrig bor et godt stykke fra meg, har dette problemet. Det virker som om linja på en måte pauser uploadingen, hvis jeg f.eks sender noe over msn, sender den i noen sekunder, så en pause, så sender den igjen. Det samme skjer over irc og via ftp. Det var ikke sånn i starten, men har kommet i den senere tid. Nedlastingshastigheten er der den skal være, og jeg har ingen problemer med ping i spill, med det er så grusomt irriterende å ikke kunne ha muligheten til å sende ting til folk Så, er det noen andre som har dette problemet, eller forekommer dette kun i Bodø..? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Bakgrunn: Jeg har internett igjennom Alfanett før dette ble kjøpt opp av telenor. Den gangen virket både ut og innhastigheten knirke fritt. Så kjøpe Avidi opp Alfanett og vi ble lovet Alfanett sitt abonoment videre med samme hastighet, 1024/550, og samme vilkår. (pris på dette er 595kr mot Avidi sitt 550kr for 1024/256, eller noe slikt). Jeg og en kamerat har samme abonoment fra tideligere Alfanett. Så begynnte problemene rett før sommeren. Ut hastigheten ble plutselig kraftig redusert. Fra over 60 kb/sek til 10-20kb/sek, hvis jeg er heldig... Og dette er målt ved overføring via ftp til min kamerat som bare bor en km fra meg, med likt abonoment som meg. Jeg har mistet telling på hvor mange ganger jeg har ringt kundeservice hos telenor, men regner med at jeg har brukt snart et døgn i telefonen tilsammen det siste halve året!!! Hver gang jeg ringte var det samme svar fra kundeservice: "Jeg skriver en feilmelding på deg, så ringer det en tekniker til deg". Jeg har ALDRI fått en forbanna telefon fra en eneste jævla tekniker!!!!!!!! Aldri!! Siste gang jeg var i kontakt med kundeservice var jeg så forbanna at det to mange timer før jeg klarte å roe meg ned å komme litt til fornuft... Så sendte jeg et brev til telenor hvor jeg formelt klaget på uthastigheten og hvor jeg krevde en kompensasjon. Mitt krav syntes jeg var ganske så beskjedent i forhold til varighet på problemet: En mnd gratis samt økt hastighet til det dobble i en mnd. Svaret fra telenor var ganske så skuffende! Jeg fikk riktig nok en mnd gratis, men økt hastighet ville ikke rette opp for at jeg hadde kraftig nedsatt uthastighet, var svaret jeg fikk. Ikke nok med det, så har telenor nå sendt nye vilkår som du automatisk godtar når neste faktura blir betalt. Altså ingen signatur, bare en betalt faktura så har du godtatt nye vilkår... Ganske så merkelig at de har lov til å gjøre det slik, spør du meg!!! Konklusjon: Jeg har nå bestillt internett fra NGT!! De jeg har pratet med, samt tilbakemeldinger jeg leser her i Hardware.no, virker NGT MYE MYE bedre!!!! Jeg oppfordrer ALLE som har telenor og opplever redusert uthastighet til å sende en skriftlig klage med et krav om kompensasjon, samt bytt internett levrandør fra Telenor til andre konkurrenter!!!! Det er på tide at monopol telenor som er en forbanna vernet bedrift blir mest mulig skviset ut av markedet!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå