Krankemot Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Ok, det er jo enkelt og greit, ingenting som bør endres/som er glemt? Hva er minimumskravet for hardware på en DHCPserver/router/firewall da? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 DHCP krever i praksis svært lite, hva enn du har duger. Litt usikker på hva som kreves for en gateway/router, men en gammel P4 2.4ghz, 512mb ram hånderte 50-60 maskiner uten problemer. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det meste av nyere dato skulle holde. Men pass på at den er stabil, og om mulig ha en backupplan om noe skulle skje med den. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva med DNS og WINS servere da? kan jeg ha det på samme maskinen som DHCP og router? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva med DNS og WINS servere da? kan jeg ha det på samme maskinen som DHCP og router? Ja, det skal gå. DHCP og DNS er ihvertfall ofte på samme server. WINS kjenner jeg ikke noe til, men kan ikke tenke meg at det blir noe problem Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Men da bør jeg kanskje ha noe kraftigere enn AMD Athlon 1700+ og 512RAM? Ett annet spørmål, hvordan er det å sette opp router med dhcp i ett subnett, sånn at jeg kan teste før det virkelig er alvor, er det noen forskjell? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Så lenge du bare skal ha ett subnet så skal det gå lett, bare velge ip-pool, nettmaske og start/slutt + dns og annet du vil skal settes opp automatisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå