LarsWilli Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 vant en n95 på auskjon på ebay. har betalt via paypal, og selger har sagt att varen er sendt. dette var 11.09.07 har enda ikke hørt noe fra hverken posten eller selger. har prøvd å sendt han flere mailer, men får ikke svar. er ganske sikker på att jeg er blitt svindlet, i og med att brukeren nå ikke lengere er medlem av ebay. paypal reklamerer med att de har betalingsforsikring, og att jeg skal få pengene tilbake hvis jeg ikke får varen. hvordan går jeg fram ? har tatt vare på alle mail jeg har mottat og betalings kvitteringer. noen som har vært borti dette før? litt kjipt at 2700 bare skal fly ut av vinduet liksom:/ takk på forhånd moderatorer, føl fri til å flytte denne om den er på feil plass.... Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det har vært en del saker på ebay angående svindlere av mobiltelefoner. Du betalte da altså gjennom ebay og paypal eller? hvis ja kan du benytte deg av paypal forsikringen og legge inn en klage og etterhvert ett krav, men du må forte deg, husker jeg rett har du bare 20 dager på deg til å opprette en klage. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Alle paypal transaksjoner har autoamtisk sikring opp til 200USD, dersom kjøpet er gjennom Ebay. Dersom auksjonen du brukte også hadde en Paypal-støttet selger (altså en som har oppnådd mange gode karakterer over lengre tid og dermed er statistisk sett mindre sjans for å være svindler), så har du sikring opp til 1000USD. Du kan se om dette gjelder ved å se etter Paypal-skjold symbolet. Dette står ganske lett synlig i alel ebay lister og i auskjonssiden selv. Kjøper du noe dyrt bør du som regel holde deg til disse ausjonene, da du er så og si garantert pengene tilbake ved. evt. svindler ihvertfall. Ellers blir det litt opp til hva paypal vurderer. Sjekk først at det er grunn til å legge inn krav om svindel for Paypal. Har du fått sporingsinformasjon for pakken? Sjekk om du finner noe tegn til at pakken er sent. Om du likevel er rimelig sikker at du aldri kommer til å se pakken, så gå til paypal, logg in, og legg inn en klage i "dispute center" eller hva det heter der. Det ligger instruskoner på hva du skal gjøre, og det er rimelig enkelt, ihvertfall om du har brukt ebay for kjøpet. Prosessen tar 14-30 dagers tid før penger er på konto, fordi Paypal først må forsikre seg om at selgeren faktisk ikke har intensjon om å fullføre avtalen. Noen ganger ordner det seg selv i dette steget når Paypal legger vekten bak og forlager svar. Hvis ikke får du pengene på paypal kontoen igjen, opp til det beløpet du er sikret for i auksjonen, eller så mye som Paypal godkjenner for saken. Det er omtrent alt. Har bare blitt svindlet èn gang på ebay (noen hacket kontoen til en som hadde solgt mye). Fikk tilbake 6000 NOK, som var så og si alt jeg hadde betalt. Det var i en ausjon med paypal-skjoldet på. Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert på hva som skjer. -Stigma Lenke til kommentar
LarsWilli Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 takk for bra tilbakemelding. spurte om kvittering etter han fortalte at pakken var sendt. men den hadde han ikke... har vært innom dispute center og åpnet "samtale" med selger. men får ikke svar. skal nå sende rett til paypal. så får vi se hvordan det blir. sender med alt av mailer jeg har mottat av selger.. Lenke til kommentar
LarsWilli Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 de har nå tomt paypal kontoen hans, så hittil har jeg bare fått $5.99 de skulle fortsette å etterforske å skulle senere gi meg beskjed. dette er nå 14 dager siden. bare å vente eller? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Det er vel bare å spørre Paypal det, hvor lang tid det er igjen før du får tilbakebetalt. Jeg mener det er 2-3 uker normalt, men bedre svar får du sikker om du bare spør Selvfølgleig, avhengig av om auksjonen var paypal protected og hvor mye du betalte så kan det være at du evt. ikke får hele summen tilbake dersom 5.99¤ var alt de fannt på kontoen hans... -Stigma Endret 28. oktober 2007 av Stigma Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Overførte du penger til paypal med kreditt kort?Da har du faktisk mulighet for å få pengene igjen hos dem vist du ikke får dem av paypal. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Eg hadde nettopp ein sak med dispute og paypal og ebay. Selgern hadde gode karatkerer og hadde solgt mange tusen items. Det orda seg ganske så kjapt, fikk pengene igjen få timer etter at eg åpna den dispute saken. Kjøpte ein minnepinne sak på 16giga, men den har nok kommet bort i posten. Lenke til kommentar
LarsWilli Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 var vertfall beskyttet opptill 200 dollar, så er vell stor sjangse for att jeg for tilbake en liten slant? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 var vertfall beskyttet opptill 200 dollar, så er vell stor sjangse for att jeg for tilbake en liten slant? ja, 200 dollars er det vel uansett så lenge det er betalt med paypal og for en ebay auksjon, så det er vel minstesummen. Dersom auksjonen var "paypal protected" så er det 1000USD. -Stigma Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) de har nå tomt paypal kontoen hans, så hittil har jeg bare fått $5.99de skulle fortsette å etterforske å skulle senere gi meg beskjed. dette er nå 14 dager siden. bare å vente eller? Nei, dette er nok alt du får fra paypal. Broren min var i lignende situasjon, og fikk tilbake hele $0.98 - svindleren hadde jo tømt kontoen sin allerede. Det du må satse på nå er å kontakte banken din om du brukte kredittkort. Endret 28. oktober 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) de har nå tomt paypal kontoen hans, så hittil har jeg bare fått $5.99de skulle fortsette å etterforske å skulle senere gi meg beskjed. dette er nå 14 dager siden. bare å vente eller? Nei, dette er nok alt du får fra paypal. Broren min var i lignende situasjon, og fikk tilbake hele $0.98 - svindleren hadde jo tømt kontoen sin allerede. Det du må satse på nå er å kontakte banken din om du brukte kredittkort. Her er jeg ikke enig. Det skal være 200USD dekning for tap på alle ting kjøpt gjennom ebay og betalt med paypal, i forlge paypals egne bruksvilkår: "PayPal Buyer Protection Policy - Our program to reimburse Users for losses for up to (i) $2,000.00 USD (Top Tier Coverage Amount) for eligible items purchased on eBay and (ii) up to $200.00 USD (Basic Tier Coverage Amount) for all other eligible items purchased on eBay and for eligible items purchased on eBay. Please see section 13.9 to determine whether Top Tier Coverage Amount or Basic Tier Coverage Amount applies to your eBay purchase." og som sagt, om den er paypal protected så er det enda mer. Om din bror ikke fikk noe mer tilbake så var det kanskje ikke for en ebay auskjson? ... jeg har ihvertfall fått penger tilbake fra paypal, men det var en paypal protected auksjon da. Det er vel uansett ikek værre enn å sende dem en mail med spørsmål. Dessuten, så kan vel banken neppe gjøre noe. DU betaler jo ikek til svindleren med kredittortet. Du fyller på paypal kontoen din. DU betaler altså til paypal, og det er jo ikke de som har svindlet deg. hvis banken skal trekke tilbake pengene så må de jo nødvendigvis ta dem tilbake fra Paypal der de ble betalt til, og de har jo ikke gjort noe galt. Nå er jeg ikke ekspert på kredittkort, men etter min logikk så ville jeg ikke trodd det var en løsning. -Stigma Endret 30. oktober 2007 av Stigma Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Paypal gjør minst mulig. Her finns endel eksempler på Paypal http://paypalsucks.com/forums/ Kontakt kortselskapet ditt og få hjelp av de. Jeg holdt selv på å tape 5000kr og hadde det ikke vært for Visa så hadde jeg gjort det. Paypal tok selgers side når varen ble borte i posten. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 >Kontakt banken din og krev chargeback. Ikke si at du har blitt svindlet, men at du ikke har fått en vare du har betalt for med Visa kortet ditt. (Eller Mastyercardet for den saksskyld). Har selv gjort dette. Erfaringen var at banken ikke hjalp meg mye, mens Visa hjalp masse. Det var de som faktisk foreslo at jeg skulle kjøre chargeback. Selv etter mail fra Visa var ikke banken så hjelpsom. Enden på visa var at jeg fikk Teller til å ringe banken og forklare et par ting for dem. Og nei, jeg er ikke kunde i den banken mer. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 de har nå tomt paypal kontoen hans, så hittil har jeg bare fått $5.99de skulle fortsette å etterforske å skulle senere gi meg beskjed. dette er nå 14 dager siden. bare å vente eller? Nei, dette er nok alt du får fra paypal. Broren min var i lignende situasjon, og fikk tilbake hele $0.98 - svindleren hadde jo tømt kontoen sin allerede. Det du må satse på nå er å kontakte banken din om du brukte kredittkort. Tja, jeg hadde samme problem en gang, en selger som aldri sendte varen og var plutselig ikke medlem av ebay (han hadde gode tilbakemeldinger og en del salg bak seg). Fikk først et lite beløp, så et par måneder senere fikk jeg tilbake resten fra paypal. Lenke til kommentar
LarsWilli Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 gått en måned snart nå, det somer er problemet, er att jeg er 17, så betalte med bank overføring, og ikke visa. men jeg gjør som deg over her, venter til jeg får penger;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå