Gå til innhold

Desktop med XP <--> Laptop med Vista

Hagr

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette handler om et fildelingsproblem..

Jeg har bygget opp et ganske stort musikkbiblotek på den stasjonære PC-en min med Windows XP Professional edition, og skulle gjerne overført dette til min nyanskafne laptop med Windows Vista ... Problemet (det måtte jo bli et problem) var jo selvfølgelig at jeg ikke finner desktopen min på laptopen og omvendt :(

Hvordan gjør jeg dette??

Må jeg bruke msn, eller finnes det en fornuftig måte å gjøre dette på?? :)

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Dette handler om et fildelingsproblem..

Jeg har bygget opp et ganske stort musikkbiblotek på den stasjonære PC-en min med Windows XP Professional edition, og skulle gjerne overført dette til min nyanskafne laptop med Windows Vista ... Problemet (det måtte jo bli et problem) var jo selvfølgelig at jeg ikke finner desktopen min på laptopen og omvendt :(

Hvordan gjør jeg dette??

Må jeg bruke msn, eller finnes det en fornuftig måte å gjøre dette på?? :)

Harald

9609200[/snapback]

jeg vil tro at du har en router som deler nettverket ditt? isåfall så kan du sette opp en lokal ftp server hjemme hos deg uten netttilgang, evt installere realvnc eller liknende remote programmer, bare husk at du må ha skrive rettigheter på den mappa du skal kopiere til

Lenke til kommentar

Har noe lignende problem. Har nett fått ny stasjoner med vista, vil overføre noen filer via nettverket fra den gamle XP`stasjonere boksen. Har søkt både på berbar og stasjoner med XP men finn ikkje den med vista. Har sjekka om allt er delt osv. Hvordan skal jeg få dette til uten å sette opp noe svære server greier ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...