DigitaL BlasteR Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Tenkte vi kunne sette i gang en liten diskusjon om hva som karakteriserer de forskjellige musikksjangrene, og gå litt dybden blant stilartene deres. For de fleste som hører på rock, kan de trygt si at rock ikke bare er rock. Selv har jeg lite peiling på rock generelt, derfor hadde det vært fint å utdype denne og flere sjangre. Jeg vet at man grovt sett kan dele rock inn i heavy metal, black metal, punk-rock osv, men hvilke stilarter av rock har vi, og hva karakteriserer hver enkelt av dem? Hvilke band tilhører stilartene? Det samme gjelder forøvrig trance, techno, house, rave og alle tenkelige sjangre. Hva er forskjellen? Diskuter! Hvis en liknende tråd er tatt opp, er det bare å stenge denne! Endret 30. september 2007 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Liste over rock-sjangre Liste over metal-sjangre Liste over elektronisk-sjangre Liste over jazz-sjangre Liste over hip-hop sjangre Og.. Liste over alle musikksjangre.. Jeg gir allerede opp å linke til alle her! (fant den nå etter de andre linkene over xD) Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Godt forsøk da, blaster... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Sjangertråden dekker dette behovet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg