Phrank Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Har oppgradert pc, og sliter med å få til installeringen. Har satt cd-drive som primary boot device i bios. Kommer meg forbi all den grå teksten på sort bakgrunn, får spørsmål om å trykke en tast for å starte fra cd. Så trykker jeg både en og to taster, men intet skjer. Blir så tatt til en oppstartskjerm for xp, hvor jeg skal velge oppstartsmodus. Der får jeg ikke flyttet markørstripen, og jeg må vente 30 sek før maskinen starter opp igjen ("start windows with last working config"). Ting tyder på at det er noe galt med tastaturet (den registrerer ikke tastetrykket), men tastaturet fungerer fint i BIOS. Derimot funker det ikke når jeg prøver å forandre verdier i Gigabytes "Boot menu". Går jeg inn der må jeg restarte maskinen (reagerer ikke på tastetrykk). Har prøvd å boote fra cd uten hdd tilkoplet, det funker. HAr også prøvd ulike tastaturer og tilkoplingsmåter Noen ideer om hva jeg kan gjøre? specs: Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, 540/1400Mhz, SilentFX Gigabyte GA-M57SLI-S4,nForce 570 SLI,ATX ,Socket-AM2,GbLAN,DDR2,Firew, 2xPCI-Ex16 Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5 AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte Seagate barracuda HDD (IDE) dvdspiller fra en gammel dellmaskin delltastatur (usb) Endret 1. oktober 2007 av Phrank Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er nok USB tastatur som er problemet. Sjekk om BIOS har en innstilling for 'Legacy USB' som skal være på. Eller bruk et PS/2 tastatur. Lenke til kommentar
Phrank Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 takker, funket fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå