-alias- Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Se maskinvare i min signatur. Har vært plaget med høy temperatur på CPU og HK med henholdsvis 50 og 56 grader. Plutselig har volten på Vcore begynt å øke fra 1.41 til 2.21 volt samtidig som temperaturen på henholdsvis CPU og HK senkes til 22 og 26 grader. Everest Ultimate, Asus Probe og PC Wizard 2007 viser samme temperaturfall og økning i Volt på Vcore. Straks jeg belaster systemet øker temperaturen til det "normale" og Vcore Volt blir også normal igjen. Hva skjer? Har jeg fått x-files i maskinen min. Alle data oppgitt uten belastning på systemet. Kan jo også nevne at ved kjøring av foreks. 3DMark06 så øker temperaturen kun med 6 og 2 grader til 56 og 58 grader på henholdsvis CPU og HK. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 En CPU-temperatur på 22 grader er umulig, og du kan derfor sette et stort spørsmålstegn på hvorvidt de tallene er korrekte. En VCore-endring fra 1.41 til 2.21 ville tatt knekken på prosessoren relativt kjapt, samt ville gitt en ekstrem økning i temperaturen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 En CPU-temperatur på 22 grader er umulig, og du kan derfor sette et stort spørsmålstegn på hvorvidt de tallene er korrekte. En VCore-endring fra 1.41 til 2.21 ville tatt knekken på prosessoren relativt kjapt, samt ville gitt en ekstrem økning i temperaturen. 9608619[/snapback] Vel, jeg er ikke uenig i din konklusjon! Imidlertid viser 3 forskjellige programmer det samme, da oppstår det en tvilsom situasjon som jeg ikke finner ut av selv. Jeg spør derfor om noen kan gi en rimelig forklaring på hva som egentlig skjer? Hvis jeg resetter og sjekker avlesing av temperaturer og Volt i bios så ser det normalt ut. Men det må finnes en grunn som kan forklare hvorfor 3 forskjellige programmer får samme gale data fra HK og CPU etter at Windows har ruslet en stund! Forandringen i temperatur og Volt skjer plutselig. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Alle programmene bruker en felles kilde for å skaffe informasjonen, derfor gis samme resultat i alle. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Alle programmene bruker en felles kilde for å skaffe informasjonen, derfor gis samme resultat i alle. 9608830[/snapback] Det skjønner jeg. Et tilfelle (les en feil) hadde vært greit å forklare, men tre tilfeller av helt forskjellig karakter er vanskelig. Jeg søker en logisk forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå