Gå til innhold

Pakke fra utlandet - Kan man fortolle selv?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har fått en pakke fra USA som ifølge sporingsinformasjonen har denne statusen:

30.09.07 12.46 TIL LAGER 2061 GARDERMOEN

30.09.07 10.22 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

30.09.07 10.22 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

28.09.07 09.44 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

28.09.07 09.28 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Er det mulig for meg å dra til Gardermoen og ordne alt av papirarbeid med tanke på fortolling og slikt selv eller må jeg vente på at posten skal ordne opp i dette for meg. Vet at det er enkelt og greit å la posten ordne det men dette tar jo ofte en uke eller to og jeg har veldig lyst på pakka så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pakken er deklarert med riktig info, og den er under 1000kr (tror jeg) er det forenklet fortolling, og den spyttes da ut av tollsystemet igjen etter et par dager sidne de behandler det for deg.

Ellers så du enten la dem åpne pakken og fortoller den for deg, eller du må dra til ditt lokale tollkontor og ordne biffen der selv. De på kontoret anntar jeg kan fortelle deg nøyaktig hvordan det gjøres.

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette var litt merkelig, ringte Postens kundeservice som satte meg over til EMS-vare avdelingen på Gardermoen. Spurte om det var mulig å komme dit og ordne alt selv men de sa at det allerede var betalt for og at jeg ville ha pakka på mitt lokale postkontor sannsynligvis i morgen, senest på Onsdag.

Lenke til kommentar

De fleste pakker jeg har fått fra utlandet så har jeg kun betalt momsen.. har ikke betalt noe ekstra for å gjøre det.. De fleste internasjonale fraktselskaper har det inkludert i prisen.. Skulle bare mangle til den prisen man ofte betaler i frakt fra usa..

Lenke til kommentar

Er enig i at fraktprisen var ganske drøy ja. Betalte 120$ i frakt på en pakke med paintballutstyr for 310$.

Kan jeg regne med at det ikke blir noe mer å betale enn merverdiavgift på pakkens innhold og frakt? Toll betaler man vel stort sett bare på mat og klær, og noen flere avgifter burde vel ikke komme i tillegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...