Spr0cket Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Har allerede en grei pc, og vil sette opp et lite hjemmestudio. har såvidt begynt å se på dette her, og er jo kjent med fra tidigere at det er relativt smertefritt å sette opp et lite miksebord som sorterer inngangene. imidlertid har det jo som kjent skjedd en rivende utvikling de siste årene, og muligheten for å gjrøe det samme på en pc er jo til stede med flerkanals lydkort og lydbehandlingsprogramvare. jeg har tenkt å sette opp et lite hjemmestudio bestående av (mikser/flerkanals lydkort), mikrofon, midikeyboard, effektprosessor, gitar og bass (trommemaskin/programvare) og noen pene monitorer. så mine spørsmål blir: 1. de tingene som står i parantes - pc eller analogt / inni eller utanpå. 2. fins det billig og bra evt gratis og bra lydbehandlingsprogramvare i studiosjangeren som er vel prøvd og er funnet å fungere godt? evt, finnes det en spesiell, og gjerne kostbar, programvare som amatører med hjemmestudio sverger til? jeg har sett på reason, men det kosta da også litt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 har du råd til analogt så gjør det, men det er ikke billig eller lett, burde ha litt erfaring... gå for en pc med Cubase og VST og lær deg hvordan ting fungerer. hvis du tror dette er lett må du tenke en gang til, lyd-teknikk og mix er en egen kunst form... Lenke til kommentar
Mats... Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, sats på PC-en din du! Det å mikse ting helt enkelt på pc er veldig greit, og blir veldig bra! Det finnes masse bra og veldig brukervenlig programvare, som for eksempel Cubase som nevnes her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå