Steve-O- Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Her kommer mine bidrag, alle tatt med 50/1,4 uten cropping. Endret 1. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Mitt første bidrag til oktoberfesten... Hovedrolleinnehaveren i bildet heter Bamse (rasenavn "Faddish a little respect") og den menneskelige motparten hans er kjæresten min Heidi... Edit: Oppdatert bilde slik at det innheholder EXIF Endret 1. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 sprøtt det siste bildet. Når jeg ser litt lenge og studerer i refleksen så forestiller jeg meg svære klipper eller fjell. Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Dag 3: Holmenkollen i et litt annet perspektiv Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Vet ikke helt om jeg likte S/H her. Fugler er jo fargerike, S/H er jo kjent for å fjerne fargene... Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Vet ikke helt om jeg likte S/H her. Fugler er jo fargerike, S/H er jo kjent for å fjerne fargene... 9634851[/snapback] Takk for tips/tilbakemelding... Er ikke uenig, men pga lysforholdene var det lite farge å hente. Var egentlig ute etter den "betong"-følelsen, som jo fremheves i S/H. Endene ble med som "krydder". Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det beste fra begge verdener... (Ikke med i konkurransen) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Dag 3: Holmenkollen i et litt annet perspektiv 9631060[/snapback] Dette bildet likte jeg godt, flott komposisjon og fine kontraster... RandiA Lenke til kommentar
marekz Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Dag 2 9620970[/snapback] Dette synes jeg hadde flotte farger. Fint komponert. Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Dag 5: Her er et bilde fra hvordan Fornebu ser ut i dag. Dessverre var nesten motivene jeg ønsket i solretningen, så uten solblender ble det dessverre litt glare. Men men, må regne med litt svinn i store (og små) bedrifter... Takk for fine tilbakemeldinger på mine bidrag... Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sterke perspektivlinjer som drar blikket inn i bildet. Der mangler kanskje noe. Sterke reflekser som du har kommentert. Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Dag 6: Prøver meg på litt svart/hvitt igjen... Endret 7. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Dag 8: Ikke den helt store fangsten i dag, men syns månen og blåfargen var så fin til morgenen i dag. Etter en liten tur innom lightroom for å fremheve blåfargen og hente inn litt lys til forgrunnen, ble det ikke så ille... Morsomt å virkelig få prøvd seg på fast brennvidde. Har lenge syntes det har vært så "trygt" med fleksibiliteten til zoom-objektiver, så dette var akkurat hva jeg trengte... Endret 8. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Dag 8: Ikke den helt store fangsten i dag, men syns månen og blåfargen var så fin til morgenen i dag. Etter en liten tur innom lightroom for å fremheve blåfargen og hente inn litt lys til forgrunnen, ble det ikke så ille... Morsomt å virkelig få prøvd seg på fast brennvidde. Har lenge syntes det har vært så "trygt" med fleksibiliteten til zoom-objektiver, så dette var akkurat hva jeg trengte... Spesielt artig å følge de som har samme objektiv som meg! Vet hvilke utfordringer som ligger i brennviddens begrensninger. Synes du har fått bra til kontrasten mellom den store mørke betongklossen og månesigden. Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Dag 12: Ut i skogen på Skoppum. Flott dag med godt potensiale. Det er noe helt eget med de dagene da man bare kan smile og nesten ikke kommer seg videre, fordi man hele tiden ser et nytt motiv. Hvor gode resultatene faktisk er når man får de opp på skjermen, vel hjemme igjen, har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre... Et par dagers pause for min del, men tar ikke det som noen fallitt-erklæring... EDIT: Korrigert slik at EXIF er med. Endret 15. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Dag 13: Etter en liten rundtur i nabolaget, fant jeg og madamen (og Bamse) noen artige motiver, men til min store overraskelse ble det første bildet jeg tok og hadde minst forventninger til, det artigste. Nesten så det kom ut av skjermen i lys- og fargesspill. Og om andre ikke skulle være enige, fikk vi oss allikevel en romantisk liten kveldstur... EDIT: Glemte EXIF i første runde. Herved korrigert... Endret 15. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå