Gå til innhold

elkjøp -oppmuntrer til piratkopiering av spill?


Anbefalte innlegg

[ Noen mennesker blir så oppslukt av jobben sin at de tenker på den 24/7, og de forventer da også at alle andre skal ha samme holdningen, tragisk.

9640068[/snapback]

Hva er mest tragisk?

At du ikke eier ansvarsfølelse i forhold til en jobb du er betalt å gjøre, eller at du er loyal mot de som faktisk betaler lønna de?

 

Jeg sa ikke no om ansvars løshet, eller dårlige arbeidere. Det jeg mener er at noen ofrer alt for jobben, og en annen som jobber godt når han først er på jobb, bare vil jobbe 8-4, og ikke tenke mer jobb utenom det! Er vel fortsatt lojal mot arbeidsgiver da. Det er mange arbeidsplasser hvor karriere kåte ledere herser med underståttene for egen vinning, jeg syns det er en råtten holdning, særlig når de som egentlig gjør jobben ikke får igjen en dritt for det.

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk MaxXRebo :)

 

Helt enig i det du også sier, jobbet f.eks på lager med truck.. de fastansatte som satt på kontoret hadde svær juleavslutning, en saftig bonus, kaker på kontoret osv osv.. vi må lageret måtte dele en pose twist.. fikk ikke så mye som "God Jul" engang av de fastansatte på kontoret.. og på lageret er det også en del av de fastansatte som jobber og sliter for at det skal gå bra med bedriften, men de fikk like lite som meg (deltidsansatt)..

 

Så når det kommer sesongen for bedriften kommer sjefene som du sier og "nå er det mye å gjøre, vi trenger folk, kan du jobbe da og da?" Da sier jeg ja hvis jeg har lyst på mer penger, jeg sier ikke ja fordi jobben sliter om jeg ikke møter opp..

 

Rett og slett fordi det ikke spiller noen som helst rolle for meg om det går bra eller dårlig..

Jeg gjør en knallinnsats når jeg er på jobb og får som regel gjort unna jobben raskere enn alle andre, men no mer enn det yter jeg (dessverre?) ikke før jeg skal ha meg en skikkelig jobb, og den innsatsen jeg gjør faktisk har noe å si for meg!

Lenke til kommentar
Ok, on topic: Det verste med hele episoden er at selgeren prøvde å prakke på han en xbox360, istedenfor ps3  :p

9652263[/snapback]

Egentlig ikke, kunden sparer mye penger da. Blir bedre nå med den nye og billigere PS3 som har fjernet masse dyrt tull som egentlig ikke trengs.

 

Når det gjelder selgeren uttrykte han sin personelig mening. Han sa heller ikke noe om hvor eller hvordan han kunne utføre chipping og nedlasting. Han sa heller ikke at han burde laste ned spill, han bare informerte om noe en kunne gjøre med konsollen. Mange selgere har du møtt på f.eks som uten at du spør nevner at Xbox360 HD DVD-spilleren kan brukes på PC-en? Ikke helt det samme, men dog. Men ja, litt på kanten er det nok. Ikke akkurat noe jeg selv ville sagt som selger. Hvis han ville ha en PS3 så hadde jeg anbefalt han å vente på den billigere versjonen.

Tror faktisk jeg hadde prøvd å selge fyren både PS3, Xbox360 OG Wii. :p

 

Men så er spørsmålet om hvor grensen går. Skal ikke selgere nevne at et produkt støtter MP3 eller DivX/XviD fordi det kan føre til ulovelig nedlastning, osv?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg må bare si en ting: Hvis "toppfolk"/"nest-ledere"/"alle-som-er-høyere-enn-den-laveste-rangstigen"-folk begynner å behandle "laveste rangstige"-folk mye bedre (i form av oppmerksomhet, ros og evt bedre lønn, og bedre arbeidsmiljø), så blir kanskje holdningen til selgere eller andre ansatte bedre.

 

F.eks TusenFryd: Du gir ikke noe særlig bra motivasjon til meg (som faktisk var den som var "on the front line" med kunder, som de faktisk så til av TusenFryd) ved å si at min produktivitet var "midt på 3" og gi meg 85kr timen (så er det da skatt utifra det og da...) og si at jeg burde smile hele tiden. Og ja, for å ikke glemme 10min pause i løpet av 2 timer i solesteika....utrolig bra, må jeg si...

 

Jeg f.eks har ikke fått noe svar fra Elkjøp Vinterbro etter å ha søkt jobb der for 1 år siden enda, jeg. (burde kanskje være litt høflig og sende "nei" svar? oh noes, må spare på frakt og konvolutt:O) Og intervjuet bar preg av rein slakteri og latterligjøring enn faktisk intervju. Kanskje den ansatte som oppfordra til piratkopiering følte det samme? Kanskje lønna sugde? Kanskje noen var for sjefete mot han? Kanskje sjefer/nest-ledere/whoever var FOR dominerende? Rart at han ga faen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...