sirSnoll Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei Jeg skal ha meg noe nytt å bruke sammen med min Cowon D2. Er Skullcandy G.I et godt alternativ? Link her Bør ikke koste mer enn 3-400kr. Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei Jeg skal ha meg noe nytt å bruke sammen med min Cowon D2. Er Skullcandy G.I et godt alternativ? Link her Bør ikke koste mer enn 3-400kr. 9607574[/snapback] kul mediaspiller det men hadde jeg vært deg hadde jeg valgt Koss Porta Pro. De har utrolig bra lyd+ at de kan klappes sammen så du får plass til de i lomma Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 men når du har de i lomma så detter minst en av klokkene av. men det er bare å klipse den på igjen Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ville anbefalt Koss portapro ja.. Er litt skarp lyd i skullcandyene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 oh come on! Nei, ikke portapro, ikke skullcandy. Portapro er fattigmannsbass, eneste måten å få mye bass i på vanlige mp3 spilelre på bekostning av at det blir veldig grøtete. D2 har mach3bass så du kan egentlig bruke hva som helst og lell ha bass, bruker selv px100 med d2 og med mach3bass kan de lett utbasse portapro samtidig som bassen er ren og det faktisk er andre frekvensområder der og Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Virker som om du bare bryr deg om bass? Jeg har ikke noe bassboosts eller noe på, og kossene spiller rent. Renere en de fleste headset jeg har hørt. Kossene spiller med en myk og fin bassgjengivelse, samt en ok mellomtone. Diskanten er også riktig myk og pen, men vis sangen er feil eller avspilleren ikke er så bra, så kan den bli slitsom i lengden. Plusset med koss portapro er at de er behagelige å ha på i lengden imotsetning til MANGE flere headset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Virker som om du bare bryr deg om bass? Jeg har ikke noe bassboosts eller noe på, og kossene spiller rent. Renere en de fleste headset jeg har hørt. Kossene spiller med en myk og fin bassgjengivelse, samt en ok mellomtone. Diskanten er også riktig myk og pen, men vis sangen er feil eller avspilleren ikke er så bra, så kan den bli slitsom i lengden. Plusset med koss portapro er at de er behagelige å ha på i lengden imotsetning til MANGE flere headset. 9608273[/snapback] nei, men med portapro er det kun bass, ikke noe annet. kan ikke fatte og begripe hva slags hodetelefoner du har prøvd som er dårligere enn portapro, men det må være noen satans lavprisgreier for å klare å suge mer for ikke å snakke om komforten du skryter av, noe av det portapro er mest beryktet for er at bøylen gnager og lugger som om den skulle være lagd for det Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg bruker portapro daglig og har de på i kanskje 6-7 timer i strekk uten smerter eller ubehag. Og nei kossene har ikke overflødig bass, de har en flott mellomtone for 400 kr. Og høyfrekvensområdet er helt på topp for prisen. Jeg har hørt ganske mangen headsets jeg, opp til 1500 kr, og er fremdeles koss jeg bruker pga komfort og lydkvalitet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du får Kossart iPro til 150,- på CDON.no. Settet kan samanliknast med PortaPro, men har etter min meining betre lyd. Testa det med ein Meizu-spelar og var imponert. Har bestillt eit til meg sjølv frå CDON, kjekt å ha liggande, sjølv om eg stort sett brukar pluggar. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 oh come on!Nei, ikke portapro, ikke skullcandy. Portapro er fattigmannsbass, eneste måten å få mye bass i på vanlige mp3 spilelre på bekostning av at det blir veldig grøtete. D2 har mach3bass så du kan egentlig bruke hva som helst og lell ha bass, bruker selv px100 med d2 og med mach3bass kan de lett utbasse portapro samtidig som bassen er ren og det faktisk er andre frekvensområder der og 9608198[/snapback] Bruker Sennheiser PX100 jeg også, godt fornøyd med lyden og komforten med dem. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 http://www.cdon.com/main.phtml?prod=778654...mp;page=product er vel et alternativ, har inntrykk av at de skal gi ganske mye "bang for buck". Selv har jeg et sett med PX100 som jeg bruker for tiden, synes de har både bedre lyd og bedre komfort en Porta Pro. Skal jeg si noe negativt om det må det vel være at det ikke issolerer overhodet, og derfor egner seg dårlig på bussen, samt at det er litt puslete konstruert, tror ikke det skal mye til for at det går i stykker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) http://www.cdon.com/main.phtml?prod=778654...mp;page=product er vel et alternativ, har inntrykk av at de skal gi ganske mye "bang for buck". Selv har jeg et sett med PX100 som jeg bruker for tiden, synes de har både bedre lyd og bedre komfort en Porta Pro. Skal jeg si noe negativt om det må det vel være at det ikke issolerer overhodet, og derfor egner seg dårlig på bussen, samt at det er litt puslete konstruert, tror ikke det skal mye til for at det går i stykker. hehe tro om igjen, umulig å ødelegge dem. mine har vært gjennom så utrolig mye at om de skulle gå i stykker, hadde de gjort det alt og sef isolerer de ikke, de er åpne båter kan ikke fly heller px200 er lukka utgave, men visstnok en del dårligere lyd (noe som alltid er tilfellet med lukka vs åpne) Endret 10. oktober 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 px200 er lukka utgave, men visstnok en del dårligere lyd (noe som alltid er tilfellet med lukka vs åpne) Hmm, kvifor er det sånn? Blir det brukt andre elementer i dei? Eg får iallefall eit inntrykk av at lyden blir betre når lyd utanfrå blir utestengt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hmm, kvifor er det sånn? Blir det brukt andre elementer i dei? Eg får i alle fall eit inntrykk av at lyden blir betre når lyd utanfrå blir utestengt. Samme elementer, samme konstruksjon gir helt forskjellig lyd om det ene er lukka og andre er åpent. Åpne hodetelefoner har alltid best lyd, fordi lydbølgene ikke blir kasta rundt omkring inni det lukka skallet (siden det ikke bare er lyd foran høyttalerelemetet, men også bak, og denne lyden må gå et sted). Samme sak med basskasser, de er store for at bassen skal bli god og ikke for at høyttalerelementene tar så stor plass. Det er dog vanskelig å lage så store lukkede hodetelefoner at de ikke lider av å være lukkede, beyerdynamic dt770 er et eksempel på en av få lukkede hodetelefoner som har så store klokker. Du kan jo prøve selv, finn et par åpne hodetelefoner (k24p i ditt tilfelle zeph) og hold over luftingen bak edit: selvfølgelig vil lukkede være bedre der det er mye bråk, men det er fordi de stenger ute lyd, lyden er fortsatt dårligere enn åpne Endret 11. oktober 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Deem Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Syns at portapro sin komfort ikke er 100% og det er sinnskyt kjipt å sitte på buss og trikk eller være på steder hvor det er mye annen lyd, fordi du må skru volumet utrolig høyt for å høre noe... Jeg har ikke prøvd de men jeg ville tatt en titt på Creative HQ-1700 Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg bruker portapro daglig og har de på i kanskje 6-7 timer i strekk uten smerter eller ubehag. Og nei kossene har ikke overflødig bass, de har en flott mellomtone for 400 kr. Og høyfrekvensområdet er helt på topp for prisen. Jeg har hørt ganske mangen headsets jeg, opp til 1500 kr, og er fremdeles koss jeg bruker pga komfort og lydkvalitet Unnskyld meg snakker vi om samme hodesett her? Med PortaPro hører du ikke stort sett ikke noe annet en den overføldige mellombassen. Mellomtonen er der også, men diskanten er nesten ikke hørbar. Du må virkelig ha en rar definisjon av god lyd siden du foretrekker PortaPro framfor kanner oppmot 1,5k. Men så ser jeg i siggen at du er CV-fanboy, så det forklarer vel det meste. Uansett til trådstarter: Hvis du vil ha lukket med god isolasjon og brukbar lyd --> AKG K 26 P Hvis du er villig til å ofre isolasjon for veldig god lydkvalitet og komfort så er Sennheiser PX 100 den rette veien å gå. Og for guds skyld styr unna Skullcandy Endret 25. oktober 2007 av dir3 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Koss er boss. Alt jeg har vært borti av koss har vært dårlig kvalitet, og lyden er svært unaturlig og kjedelig. Anbefaler AKG K 24P. Disse er svært gode ifht. prisen, og selv om lyden er en smule "utjevna", så bidrar dette til at lyden er svært klar! Er billigere og mye bedre enn koss porta pro, til alle typer musikk. Kvaliteten er også veldig mye bedre, har bedre "sammenleggingsfunsjon",og de er mer behagelige å ha på. Har begge, og har brukt begge over lengre tid, på flere typer lydkilder. Vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg bruker portapro daglig og har de på i kanskje 6-7 timer i strekk uten smerter eller ubehag. Og nei kossene har ikke overflødig bass, de har en flott mellomtone for 400 kr. Og høyfrekvensområdet er helt på topp for prisen. Jeg har hørt ganske mangen headsets jeg, opp til 1500 kr, og er fremdeles koss jeg bruker pga komfort og lydkvalitet Unnskyld meg snakker vi om samme hodesett her? Med PortaPro hører du ikke stort sett ikke noe annet en den overføldige mellombassen. Mellomtonen er der også, men diskanten er nesten ikke hørbar. Du må virkelig ha en rar definisjon av god lyd siden du foretrekker PortaPro framfor kanner oppmot 1,5k. Men så ser jeg i siggen at du er CV-fanboy, så det forklarer vel det meste. Uansett til trådstarter: Hvis du vil ha lukket med god isolasjon og brukbar lyd --> AKG K 26 P Hvis du er villig til å ofre isolasjon for veldig god lydkvalitet og komfort så er Sennheiser PX 100 den rette veien å gå. Og for guds skyld styr unna Skullcandy Haha jeg måtte le litt av måten du snakket her altså. For det første PortaPro er veldig ok, vis du har en ok lydkilde og en stillbar equalizer. Jeg og min Creative Zen stone plus har klart å få godlyd ut av kossene mine med noe endringer i Equalizeren. Og ja vi snakker om Portaproene. Jeg er ikke Cv-fanboy sånn egentlig, men akkurat når jeg kjøpte de var jeg ute etter høy lyd og partyfaktor, noe disse greier veldig bra. Når jeg skal LYTTE til musikk, tar jeg endten turen til min far der han har B&W 604, høytalere jeg virkelig setter pris på ELELR så stjeler jeg stuen her hjemme og hører på Concept 6ene og concept 12 subben. De henger veldig godt sammen med Denonforsterkeren. Så jeg har faktisk litt meninger om lyd her ja, og kossene klarer bra det jeg ber de om. De er nydelige til litt hard rock, men også bra til trance og hiphop selv om bassen ikke er noe nydelig. mvh effectiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå