PumaAndre Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har akuratt flyttet og til min store forskrekkelse kunne ikke NGT/Telenor levere de hastighetene de estimerte på sine hjemmesider. Ved et nummersøk på sidene, viste begge at jeg kunne få 16MBit/s. Når jeg nå ringer for å bestille, viser det seg at jeg ikke kan få mer enn 800kbit/s... Jeg undersøkte litt i kapaks, og så viser det seg at hus som ligger 2-300 meter unna "sogner" til en annen sentral og får 14MBit/s. Dermed er spørsmålene: * Kan jeg som kunde kreve, eller på annen måte velge å bli tilkoblet den andre sentralen? * Finnes det leverandører, f.eks. av fiber, man kan søke om utbygging hos? Hvor mange må man i så fall være for at det skal være interresant for leverandøren? * Jeg kan ikke få bredbånd gjennom kabel-TV, finnes det noen alternativer jeg ikke har tenkt på? Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 2-3 kilometer vekke fra sentralen skal du nok få brukbart nett. den sentralen kan være full har du spurt om det? sånn var det her måtte vente i 1 år før jeg fikk nett-... Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Selv om nabohuset kan få 20mbit betyr ikke det at du kan få det. linjeføringen kan være helt forskjellig. 2-3km er ikke den verste avstanden, men kvaliteten på kabel har litt å si det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå