Chasseur Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Altså, driver her å lager en side, men får ikke helt til en ting, kan vel vise ett bilde: Den eneste måten jeg kommer på for å gjøre dette blir ved å lage div som er 3px større en den andre, gi den border: border:1px white solid; Men det blir jo ikke helt riktig, sett semantisk? Endret 30. september 2007 av Eirikeb Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Bakgrunnsbilde funker vel? Evt. ein kombinasjon av outline og border (men da får du ikkje IE-støtte) Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Men jeg skal ha rammen til venstre, nede og til høyre? Får jeg til det med bakgrunnsbilde? *rekker opp hånda - jeg hater bakgrunnsbilder. Det blir aldri som jeg vil. Aldri. Jeg har aldri klart å få no-repeat til å funke. Så dårlig er jeg med bakgrunnsbilder* Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Da lager du eit svært bakgrunnsbilde (bredde*8000px, f.eks.) og set background-position til bottom center. Dette biletet tek ikkje stor plass likevel (gif eller png) Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Takk skal du ha. Da var det bare det gode gamle problemet. Jeg får bakgrunnbilde når jeg har denne koden: background-image: url(images/menybackground.png); Men ikke med denne: background-image: url(images/menybackground.png) no-repeat; Hvorfor? Jeg hater background-image :-( Heh, ordent det tilslutt. Var bare å bytte ut background-image med background :-) Endret 30. september 2007 av Eirikeb Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 background-image: url(images/menybackground.png); background-repeat: no-repeat; Dette skal fungere. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Bortsett fra at det var uten bottom center Men som sagt, la hele driten i: Background:URL(asdasdsad.png) bottom center no-repeat; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå