Gå til innhold

SpillPC-Core2 duo-Geforce 8800-12-15000,-

Anbefalte innlegg

Planlegger å skifte ut min gamle PC. Bruksområde: hovedsakelig spill og bilde/web redigering osv.

Har brukt hele helgen til å surfe rundt og lese tester osv for å se etter om det er ting jeg "burde" skifte ut, men begynner etterhvert å bli små forvirret og litt tom i hodet av allt for mye teknisk info på kort tid :p

har tittet litt rund og bla. hentet inn et forslag fra digital impuls og kom da opp med følgende;

Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sølv

MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2

Intel Core 2 Duo E6850 3GHz LGA775

Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe

Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

NEC DVD-brenner AD-7170S Silver OEM SATA

Microsoft Windows XP Professional Eng

Kommer til å kjøpe stort sett allt fra DI og inkl. garanti og montering (Kan godt sette den sammen selv men har blitt litt lat på mine eldre dager :p ) så kommer det på rett under 12000,-

Trenger ikke must/tastatur/skjerm da det jeg har er bra nok.

Det jeg lurer på er hva andre synes om dette forslaget?

Er spesiellt usikker på valg av RAM (som jeg kan fint lite om) så anbefalinger her taes imot med takk.

Hva med hovedkort og grafikkort? Er det verdt å legge i litt mere for noe som er "bedre"? I såfall hva? Penger er ikke noe problem men tenkte å legge meg mellom 10-15000 et sted. Alle forslag og komentarer motas med takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en potensielt ganske kurant pc det der, men personlig hadde jeg valgt 4GB ram nå (noe jeg forsåvidt også har bestilt). Hva gjelder grafikkort er det ingen grunn til å kaste bort dobbelt så mye på f.eks. GTX eller Ultra, så lenge man for totalt samme pris kan få 8800GTS 320MB nå pluss oppgradere til en kommende serie om et år eller så....

Lenke til kommentar

Ingen som har noen komentarer eller råd utover det Dellers sa?

fortsatt litt usikker på valg av hovedkort og ram så råd/forslag/erfaringer fra andre er hjertelig velkommen

Skal kjøpe alle delene og ha PC-en oppe og kjøre i løpet av denne uka. Jo før jo bedre. Gleder meg villt til å endelig slippe å slite mere med min gamle :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig med Gordion, Q6600 er et bedre valg på prosessorfronten. E6850 er vel noe bedre på spill osv. som ikke støtter 4 kjerner, men nå kommer jo de nyeste med støtte for dette....

Hovedkortet er ca. det samme som jeg har bestilt, og virker veldig ok, P5K er bra hk. RAM kan du jo i og for seg kjøpe 2 gig av foreløpig, trenger ikke nødvendigvis mer med det første. RAMen du har valgt ut ser kurant ut, er jo 800mhz og 4-4-4-12. Veit ikke noe særlig konkret om akkurat de minnebrikkene, men de ser jo bra ut.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...