Nightstalker-Krsand- Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ønsker å kjøpe en PC, Windows XP (IKKE Vista), som takler dagens spill med BRA ytelse på maks 13k. 14k kan funke hvis den blir veldig mye bedre av det. må ha minst 500GB plass, og 2GB minne. Jeg er en såkalt "noob" innenfor PC verden så all info dere måtte komme med, hadde vært veldig greit om det hadde vært oversatt til Norsk Det vil si at jeg ikke har peiling på hva DDR2 er, eller hva en",Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16", er, Tok en titt på Komplett.no og fant masse som virket bra, men har ikke peiling på hva halvparten er fornoe, og idet hele tatt hva jeg trenger for å ikke overdrive, men likevel kjøre nyere spill på bra grafikk uten at ting skjærer seg, alt fra strategi til FPS, og dette er det jeg trenger hjelp til, ettersom jeg vil gjøre et godt kjøp. All hjelp settes stor pris på Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ønsker å kjøpe en PC, Windows XP (IKKE Vista), som takler dagens spill med BRA ytelse på maks 13k. 14k kan funke hvis den blir veldig mye bedre av det.må ha minst 500GB plass, og 2GB minne. Jeg er en såkalt "noob" innenfor PC verden så all info dere måtte komme med, hadde vært veldig greit om det hadde vært oversatt til Norsk Det vil si at jeg ikke har peiling på hva DDR2 er, eller hva en",Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16", er, Tok en titt på Komplett.no og fant masse som virket bra, men har ikke peiling på hva halvparten er fornoe, og idet hele tatt hva jeg trenger for å ikke overdrive, men likevel kjøre nyere spill på bra grafikk uten at ting skjærer seg, alt fra strategi til FPS, og dette er det jeg trenger hjelp til, ettersom jeg vil gjøre et godt kjøp. All hjelp settes stor pris på 9607129[/snapback] Haha :!: , gøy å kjenne seg igjen! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Denne gjør nok susen! BTW! Vis du vil ha noe av det beste innen gaming til denne prisen er nok ikke komplett.no rette sted for deg Endret 30. september 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Nightstalker-Krsand- Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Denne gjør nok susen! er dette alt jeg trenger. Det eneste som trengs er å innstallere spill og annet software så er vi igang? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ja, bare å motere sammen og sette i OS CD-en Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Ja, bare å motere sammen og sette i OS CD-en 9609090[/snapback] Være litt kule mot han da. Du må montere det sammen finnes masse ålreite videoer om hvordan man gjør dette ute på nettet. Google er din beste venn. Du må også kjøpe Windows ved siden av. Ville anbefale deg Windows XP siden det er så masse tull med Vista enda. Så er det bare og sette det i sammen, passe på at alle ledninger er på plass og fyre opp. Sette i Windows CD-en og starte fra den. Følge veiviseren, skrive cd-nøkkelen som følger medcd'en når den ber om det. Når du kommer inn i Windows så må du legge inn drivere for de diverse kompoentene som skjermkortet, lydkort, hovedkort osv. Følger alltid med i pakkene til komponentene med mindre du har kjøpt brukt, demo ellelr sånt. Ville egentlig bare anbefale deg og få den på nett for så og laste ned nyeste drivere men det kan vi ta når du har fått PC-en. Håper dette hjalp litt. Edit: Leif våss hir Endret 30. september 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
acerview Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ja, bare å motere sammen og sette i OS CD-en 9609090[/snapback] Være litt kule mot han da. Du må montere det sammen finnes masse ålreite videoer om hvordan man gjør dette ute på nettet. Google er din beste venn. Du må også kjøpe Windows ved siden av. Ville anbefale deg Windows XP siden det er så masse tull med Vista enda. Så er det bare og sette det i sammen, passe på at alle ledninger er på plass og fyre opp. Sette i Windows CD-en og starte fra den. Følge veiviseren, skrive cd-nøkkelen som følger medcd'en når den ber om det. Når du kommer inn i Windows så må du legge inn drivere for de diverse kompoentene som skjermkortet, lydkort, hovedkort osv. Følger alltid med i pakkene til komponentene med mindre du har kjøpt brukt, demo ellelr sånt. Ville egentlig bare anbefale deg ogå den på nett for så og laste ned nyeste drivere men det kan vi ta når du har fått PC-en. Håper dette hjalp litt. 9609158[/snapback] han har tatt med vin xp i det pris eksempelet faktisk så det er kun å moter det i hop å innstalere win xp å oppgradere drivere å så er du klar. har sjøl bygde pc å det er lett så lenge du har en pc som funker til å spør på forumet å søke på nettet. Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Skjønner ikke hvorfor den må være så dyr. Denne fungere helt topp for meg. Koster 8k. Spiller WoW og oblivian med innstillingene på max. Trenger ikke bestandig å være så dyrt PS! I denne prisen følger det også med noen gode høretelefoner med mic Endret 30. september 2007 av drumdrum Lenke til kommentar
acerview Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Skjønner ikke hvorfor den må være så dyr.Denne fungere helt topp for meg. Koster 8k. Spiller WoW og oblivian med innstillingene på max. Trenger ikke bestandig å være så dyrt PS! I denne prisen følger det også med noen gode høretelefoner med mic 9609380[/snapback] men i ditt oppset er det jo ikkje med skjerm, å ikke noen pris på kabinettet å ingen windows.. så den du har sett opp kommer jo til å koste like mye(kansje meir med..) Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er riktig at det ikke er med pris på skjerm, MEN det er med pris på kabinett. Hvis du ser på tot. prisen via linken, er den på 7500. Jeg har sagt 8000 siden kabinette koster 649,- hos komplett. Helt eksakt kommer prisen på 8149,- Men du har rett, skjerm er ikke med. Men så er det jo ikke sikkert at han trenger skjerm heller da, sier i hvert fall ikke noe om det. Prøvde bare å vise at det trenger ikke koste 14000,- for å spille nye spill. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ville ha valgt denne her jeg! Der konfigurerer enkelt og greit det du trenger/vil ha. Og, når du ikke vet hva et hovedkort er, så er du vell heller ikke i stand til å sette sammen din egen PC (no offence). Derfor passer den bra! Lenke til kommentar
acerview Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ville ha valgt denne her jeg! Der konfigurerer enkelt og greit det du trenger/vil ha. Og, når du ikke vet hva et hovedkort er, så er du vell heller ikke i stand til å sette sammen din egen PC (no offence). Derfor passer den bra! 9609495[/snapback] ja det er en grei pc viss du ikke vill prøve deg på å bygge sjøl. men jeg kunne ingenting nor jeg bygde min første pc, å ja var litt styr, men etter du har bygd den første går det veldig lett etter på! å det er jo vedlig gøy å kunne med det, vist du får problem/lurer på noe er det jo berre å spør her inne(det måtte jeg OFTE! . men det gjekk jo bra til slutt! å drumdrum vist du tar vekk skjerm å win xp i det første valget så koster den pc 9030 så det er snakk om en 1000 lapp billigare.. å 1000 lappen meir er ikke mye nor du ser på cpu å grafikk kortet som føller med i den men som skat vist du IKKE vill bygge i det heletatt så er jo den Komplett pc veldig grei Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 å drumdrum vist du tar vekk skjerm å win xp i det første valget så koster den pc 9030 så det er snakk om en 1000 lapp billigare.. å 1000 lappen meir er ikke mye nor du ser på cpu å grafikk kortet som føller med i den Det er jeg enig i Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ja, bare å motere sammen og sette i OS CD-en 9609090[/snapback] Være litt kule mot han da. Du må montere det sammen finnes masse ålreite videoer om hvordan man gjør dette ute på nettet. Google er din beste venn. Du må også kjøpe Windows ved siden av. Ville anbefale deg Windows XP siden det er så masse tull med Vista enda. Så er det bare og sette det i sammen, passe på at alle ledninger er på plass og fyre opp. Sette i Windows CD-en og starte fra den. Følge veiviseren, skrive cd-nøkkelen som følger medcd'en når den ber om det. Når du kommer inn i Windows så må du legge inn drivere for de diverse kompoentene som skjermkortet, lydkort, hovedkort osv. Følger alltid med i pakkene til komponentene med mindre du har kjøpt brukt, demo ellelr sånt. Ville egentlig bare anbefale deg og få den på nett for så og laste ned nyeste drivere men det kan vi ta når du har fått PC-en. Håper dette hjalp litt. Edit: Leif våss hir 9609158[/snapback] Kul?? HVa skal jeg si?? SKal jeg bygge den for han å?? Btw her er bygge PC film x] men som skat vist du IKKE vill bygge i det heletatt så er jo den Komplett pc veldig grei En kompis av meg har bestil PC fra komplett komplett sa at han ville få PC-en . september (Han bestilte litt før skolestart) og han har enda ikke fått noen PC'e de har ikke sendt den engang. Endret 1. oktober 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, bare å motere sammen og sette i OS CD-en 9609090[/snapback] Være litt kule mot han da. Du må montere det sammen finnes masse ålreite videoer om hvordan man gjør dette ute på nettet. Google er din beste venn. Du må også kjøpe Windows ved siden av. Ville anbefale deg Windows XP siden det er så masse tull med Vista enda. Så er det bare og sette det i sammen, passe på at alle ledninger er på plass og fyre opp. Sette i Windows CD-en og starte fra den. Følge veiviseren, skrive cd-nøkkelen som følger medcd'en når den ber om det. Når du kommer inn i Windows så må du legge inn drivere for de diverse kompoentene som skjermkortet, lydkort, hovedkort osv. Følger alltid med i pakkene til komponentene med mindre du har kjøpt brukt, demo ellelr sånt. Ville egentlig bare anbefale deg og få den på nett for så og laste ned nyeste drivere men det kan vi ta når du har fått PC-en. Håper dette hjalp litt. Edit: Leif våss hir 9609158[/snapback] Kul?? HVa skal jeg si?? SKal jeg bygge den for han å?? Btw her er bygge PC film x] men som skat vist du IKKE vill bygge i det heletatt så er jo den Komplett pc veldig grei En kompis av meg har bestil PC fra komplett komplett sa at han ville få PC-en . september (Han bestilte litt før skolestart) og han har enda ikke fått noen PC'e de har ikke sendt den engang. 9609981[/snapback] Utifra nicket ditt så gidder jeg ikke spørre hvor gammel du er. Det virker som om personen har mindre eller ingen erfaring med oppbygning av pc og derfor så er det greit og gi litt mer utfyllende en bare, så er det bare og bygge sammen og putte CD-en.. Kid! Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Denne gjør nok susen! BTW! Vis du vil ha noe av det beste innen gaming til denne prisen er nok ikke komplett.no rette sted for deg 9607717[/snapback] Skjønner ikke hvorfor den må være så dyr.Denne fungere helt topp for meg. Koster 8k. Spiller WoW og oblivian med innstillingene på max. Trenger ikke bestandig å være så dyrt PS! I denne prisen følger det også med noen gode høretelefoner med mic 9609380[/snapback] Å diskutere pris i detalj på oppsettene dere har kommet frem blir jo helt feil. Dere har jo plukket produkter fra 5 - 7 forskjellige nettbutikker! Her snakker vi en del +++++ i fraktkostnader. Ellers så ser oppsettene bra ut, men etter som jeg forstår var det vel ikke selvbygg han var ute etter. På hans nivå tror jeg ferdigbygget ville være tingen, og da er et system på nivå med komplett sitt tilbud bra (ville dog kanskje bestillt tilsvarende fra f.eks netshop pga komplett's mye omtalte leveranse-problemer for tiden). Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Å diskutere pris i detalj på oppsettene dere har kommet frem blir jo helt feil. Dere har jo plukket produkter fra 5 - 7 forskjellige nettbutikker! Her snakker vi en del +++++ i fraktkostnader.Ellers så ser oppsettene bra ut, men etter som jeg forstår var det vel ikke selvbygg han var ute etter. På hans nivå tror jeg ferdigbygget ville være tingen, og da er et system på nivå med komplett sitt tilbud bra (ville dog kanskje bestillt tilsvarende fra f.eks netshop pga komplett's mye omtalte leveranse-problemer for tiden). thumbup.gif Du får tak i alt på mitt oppsett i en butikk ^^ Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Du får tak i alt på mitt oppsett i en butikk ^^ 9610220[/snapback] Joda...men jeg forstår det fortsatt slik at han ikke er noen "pc-bygger" og vil ha forslag/hjelp til å finne en god "ferdig-pc" som også takler dagens spill. Hva med dette pre-fabrikerte/installerte oppsettet hos netshop.no (?) Inkluderer alt han trenger, + 22" god widescreen-skjerm, samt 3 års pc-garanti. (Oppgraderbar senere med ekstra grafikkort (SLI), flere harddisker, minne, Vista osv.) _______________________________________________ Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær 1 stk. PC eske/emballasje 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller 1 stk. bZerk Miditower m/display Sort u/vifte BZCA550BBNF u/powersupply 1 stk. LC Power 550W "Super Silent - Black" 12cm vifte 20/24 1 stk. Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775 ATX, GbLAN, DDR2, 2 x PCI-Ex16 1 stk. Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte 1 stk. Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum 1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB 1 stk. Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe Dual DVI, TV-out, 320bit, HDCP 1 stk. Optiarc/NEC DVD-brenner AD-7170S sort SATA,DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM 1 stk. Beyerdynamic DT231 Lukket Gamer Hodetelefon 1 stk. Logitech Cordless Desktop Comfort Laser Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2 1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2b 1 stk. BenQ 22" Wide LCD FP222WH 1680x1050, 5ms, VGA/DVI/HDMI, TCO-03 1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) Kr. 12 993,- + frakt. _______________________________________________ Eller... Endret 1. oktober 2007 av janeijo Lenke til kommentar
MuertE-NAS Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei Hvorfor ikke se på noen av disse? http://www.pcstyling.no/index.php?cPath=30...9c77acd78130803 MVH MuertE Lenke til kommentar
Nightstalker-Krsand- Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg må først og fremst takke for all hjelp...dette gir meg virkelig et innblikk. MEN begynner å bli en smule forvirret, ettersom noen kommer med et forslag og andre et annet (ikke at jeg forventet meg no annet, men blir en smule forvirret likevel) :!: Jeg kunne godt ønsket meg en forklaring på hvorfor ting er bra, eller dårlig, ettersom jeg ikke kan tyde om "nVidia, ditten og datten" er et bra grafikk kort(?) Jeg søker etter en PC, om den må bygges, eller om den er satt sammen er ett fett...har mange gode venner som kan sette sammen hvis det blir problematisk. Skjerm er også veldig greit å ha...har en 19'' nå og kunne tenkt meg en 22'', så skjerm er veldig bra. Ellers søker jeg etter en PC som takler å kjøre nye spill som, Rainbow Six Las Vegas, World In Conflict, company of Heroes, Armed Assault og alle disse "next generation" spillene på GOD grafikk uten å måtte bruke over 14k på den. Ellers tusen takk for alle svar. Settes ekstremt pris på! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå