benkizz Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) er det noe kjøre skole her i oslo der de lærer med automat gir? fant bare en (sinsen trafikkskole) er det noe andre skoler? Endret 1. oktober 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Må bare spørre, men hvorfor vil du kjøre opp med automatgir? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Da har du vel ikke lov til å kjøre med manuelt gir når du får lappen, hvis du har kjørt opp med automatgir? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 såvidt jeg vet får du en anmerkning om at du kun kan kjøre med automat ja... Sinsen trafikkskole ligger rett over veien for der jeg bor så det er eneste kjøreskolen jeg vet iom som tilbyr det... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Du kan bare kjøre med automat hvis du har kjørt opp med automat, men du kan kjøre med både manuelt og automat hvis du har kjørt opp med manuelt. Hvorfor vil du kjøre opp med automatgir? Hvis du bare sliter med å gire så er ikke dette noen god grunn, det lærer du deg etter en stund. Det er bedre å lære seg å gire manuelt, selv om du har kjøpt deg en bil med automatgir. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Kan dere ikke bare gå utifra at han har en god nok grunn til det og heller svare på det han spørr om? eventuelt ikke svare i det hele tatt? On topic: Ring den nærmeste kjøreskolen din, selv om du VET de ikke tilbyr dette, og spørr dem! Kjøreskolene har ofte god kontakt, og er nok sikkert villige til å hjelpe deg Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Kjøreskolen min hadde mange Opel med manuell, og en eneste Audi med automat. Jeg brukte veldig lang tid på å lære meg å kjøre, og ble anbefalt å ta automat. Nektet, selvfølgelig. Det er ikke mange biler jeg kan kjøre, hvis jeg må ha automatisk. Jeg lærte meg å gire manuellt etterhvert. Det er ikke så vanskelig egentlig, men de Opel'ne hadde elendig, nærmest digital clutch, og motorer med 50 hestekrefter. Derfor motorene dævva så lett i bakkene. Nå har jeg egen bil -med manuellt gir. Stå på, trådstarter! Du greier dette! PS. Du kan ta oppkjøring med automatgir, og ta en ny oppkjøring med manuell senere. Det tar kort tid, du skal bare vise sensoren fra Biltilsynet at du kan gjennomføre en tur mes manuellt gir. Men i mellomtiden må du kjøre med automat. Anbefales kun dersom den bilen du vil bruke i mellomtiden har automat, ellers blir det i praksis lite kjøring på deg fram til du får manuell-lappen. Endret 7. oktober 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Sjekk ut Tøyen Trafikkinstitutt og Cato Myhrvold Trafikkskole. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Majorstua trafikkskole har automatgir-biler. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men skjønner enda ikke hvorfor noen vil begrense muligheten så ved å kjøre opp med automat, såfremst det ikke ligger medisinske grunner bak da. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva er grunnen til å kjøre automat? Lær deg manuelt gir gutt, kan du kjøre manuelt kan du kjøre automat, easy peasy. Det er hvertfall slik for alle jeg kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå