Gå til innhold

Hjelp til fettforbrenning

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er da smått overvektig. Til frokost/lunsj så spiser jeg grovt brød med ost/kjøttpålegg. Til middag så blir det som oftest kyllingbryst med poteter eller kjøtt med tilbehør. Har fått med meg at man bør spise ofte, går det da greit at man spiser et eple/en banan mellom hvert måltid, eller bør man spise mer enn det?

Kan ellers nevne at jeg jobber på lager og har fått mer muskler etter at jeg la om kostholdet. Men det er fortsatt en god del fett til overs som jeg gjerne vil bli kvitt. Satser på å gå ned ca 15-20 kg.

Har en ro-maskin her, er det bra trening?

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Angående kosthold: bytt ut all brødmat med fiberrikt knekkebrød og forsøk å gjøre grønnsaker til hovedkilde for karbohydrater. Bruk den glykemiske indeksen for å velge riktige matvarer (lavt er bra). At du jobber på lager er positivt ettersom det sannsynligvis innebærer mye bevegelse. Jeg er av den oppfatning at en aktiv hverdag (gå/sykle til skole/jobb, arbeide med kroppen) er veldig viktig når det kommer til vekttap.

Viktig å huske på: fiber, vann, aktivitet, grønnsaker, jevne måltider, lite karbohydrater.

Romaskin er veldig bra trening. Husk å få inn riktig teknikk.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Er mye bevegelse på jobben ja. Veldig mye faktisk. :)

Så, romaskin og etterhvert litt løping er det jeg jeg ser for meg. Pluss at jeg må få enda mer orden på mat osv.

Planen er også at jeg skal kutte ut brus helt, ikke kjøpe snacks innimellom og få i meg mest mulig grønnsaker/vann.

Altså, jeg gikk fra ca 100 kg til ca 85 kg, så gikk jeg opp til 95 igjen, men jeg vil si at mye av det jeg gikk opp igjen er muskler, det ser/føles sånn ut hvertfall. Men det blir jo litt hud til overs da. Hvordan får jeg strammet tilbake på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis det er overflødig hud du sliter med så har jeg ikke peiling, men jeg regner nesten med at det er fett. Huden er fleksibel og vil tilpasse seg etterhvert. Få kostholdet på en god linje, så er du på vei.

Lenke til kommentar
For de som går ned veldig mye kan det være nødvendig med kirurgisk inngrep når vekten har stabilisert seg. Man snakker da om mennesker som feks har gått ned 100-150kg. For 10-30kg vil huden "hente seg inn" etter hvert.

9641727[/snapback]

Det finnes ikke noe fasit tall på dette. :)

30 kilo er enormt for en på 170 cm å slanke seg. Men det er ikke like drastisk for en på 195 cm. Hvor elastisk huden er er også veldig individuelt som alle andre ting, det kommer også an på ulike faktorer.

Lenke til kommentar

ok, beklager at jeg generaliserte litt her; men en person som er kraftig overvektig har større sannsynlighet for å gå fortere ned i vekt en huden klarer å følge med på. Om en på 170cm går ned 30 kg på veldig kort tid kan det hende h*n må vente lenge på at huden skal følge etter. Men jo større anndel av kropsvekten som er fjernet jo mindere sannsynlighet for at huden klarer å følge etter i det hele tatt. Det handler ikke bare om at huden er elastisk men at man bryter ned og bygger nye hudceller. Fjærning av hud er faktsik en alvorlig opperasjon. Vil annta at om den hypotetiske personen på 170 gikk ned 30kg på 2mnd og så gikk til legen og ville oppere bort løs hud mest sannsynlig ville få beskjed om å vente slik at huden fikk tid på å ta seg inn. Dersom problemet med overflødig løs hud fortsatt er der etter et år er det en annen sak og furdere.

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre for å hjelpe til er å passe på å holde huden fuktig; altså smøre deg med bodylotion hver dag. I tilleg til å tilføre fuktighet vil det at man masserer fuktighetskremen inn i huden stimullere blodsirkulasjonen og dette hjelper.

Lenke til kommentar

hadde ett lite veddemål med en kompis for litt siden.. han trodde jeg ikke klarte og leve på en diett i 7 dager....

Siden jeg er en sykt dårlig taper måte jeg jo bevise det....

med den dietten gikk jeg ned ca 2 kg på ei uke... og jeg har ganske lav fettprosent.. når jeg er "rippa" så tipper jeg de er på rundt 10 ca...

skal prøve å finne den dietten og slenge den opp her... men du kan ikke akkurat si at du blir heeelt mett av den, alltid litt småsulten... men klarte fortsatt og opprettholde styrken min selv om jeg gikk ned i vekt og kalori inntak

EDIT fant dietten:

Frokost:

1 helt egg

1 stk klibrød

1 glass skummet melk

Lunsj:

100 gram magert kjøtt/m brød, helst grovt

Grønnsaker, så mye du orker

Middag:

150 gram magert kjøtt (F.eks kyllingfilet og ris) nam,nam :)

Kvelds:

Ett eple

funka for meg

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Er egentlig litt rart at folk alltid snakker om " å gå på diett" Diett er det du spiser. Om du spiser sjokolade, potetgull og cola er det dietten din.

Men; endring i kosthold vil som regel alltid få stort utfall i starten. Dette har mest med vann i kroppen å gjøre. Dersom man feks er ekstrem og kutter ut nesten alt av karbohydreater så vil man få en kraftig senkning i glykogenlagrene i musklaturen. Glykogenet i misklaturen holder omtrent 4x sin egen vekt i vann. Når man skal forsøke å slanke bort fett anbefales det at man veier seg under samme forhold hver gang man veier seg. Feks på kvelden 1-2 timer etter siste store måltid. Dersom man veier seg mandag kveld og så mandag morgen neste gang er det ikke noe problem å se en stor endring på vekta. Personlig varierer jeg 1,5-2 kg i stabil vekt avhengig av når på døgnet jeg veier meg. Det er den vekta man stabiliserer seg på etter en lengere periode med kontrolert kosthold og trening som viser det reelle vekttapet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Når man skal slanke seg bør man legge om til et kosthold som det er mulig å følge stort sett resten av livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...