Gå til innhold

14mm Oktober/2.8 med Dynax 7D

Anbefalte innlegg

5. Oktober:

t_okt05.jpg

1/2sek, f2.8, ISO800.

Så nettopp at jeg ikke er den eneste som har valgt bil med veteranskilter ikveld:) Håper tåka som drev gjennom byen mens jeg busset hjem for å se konsert på TV kommer tilbake senere. Selv om jeg har flere ideer til telebilder enn vidvinkelbilder i tåke hadde det vært gøy å prøve :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en liten serverkrasj, har jeg flyttet bildene til en midlertidig løsning på ny server. Dette merket sikkert absolutt ingen siden forumet var nede i det samme tidsrommet :)

Skal komme tilbake med bilder for dagene som har gått siden lørdag til kvelden.

Lenke til kommentar

Pga mer el. mindre fast arbeid frem til 23 de fleste kvelder siden sommeren og muligheter for å gå de siste to-tre kilometrene hjem har jeg eksperimentert litt med mulighetene i gatelys i høst. Mest med sorthvittfilm og stor blenderåpning, men nå også i farger med D7Den som tillater lengre håndholdt lukkertid. For å holde støyen nede har jeg eksponert litt generøst og dratt ned skyggene med kurver. Stativ, stabilisator og kort brenn (mer snart)

Lenke til kommentar

..vidde hjelper på når lukkertidene blir lange og kulda setter inn (det dårlige ordspillet unnskyldes med at det regnet, blåste og var isende kaldt igår, så jeg flere ganger måtte gi opp pga skjelvende hender)..

Hyggelig å høre resultatene blir satt pris på! :-)

Lenke til kommentar
9. Oktober:

t_okt09.jpg

1/2sek, f2.8, ISO1600.

Fortsetter å lære om kamerahus og objektiv. Har fortsatt ikke så mye tid jeg hadde ønsket, så det blir nok flere bilder av Trondheim i gatelyktenes lys.

Fint eksponert, og god balanse. Nattbilder blir ofte overraskende gode, men krever stativ.

Lenke til kommentar

11. Oktober:

t_okt11.jpg

1.5sek, f2.8, ISO400.

12. Oktober:

t_okt12.jpg

1/4sek, f2.8, ISO400.

Er det ikke det ene, er det det andre.. Uken begynte med serverkrasj og vedlikehold av forumet, og fortsatte for min del med at en tekniker hyrt inn for å få skikk på nettlinja her fant en større feil enn forventet og måtte ta ned hele linja etpar dager. Skal prøve å poste mer regelmessig å til mer barnevennlige tider neste uke :)

(forresten er det tydeligvis ikke mulig å svare seg selv mer - postene smelter sammen i et merkelig virrvarr..)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har mye å ta igjen, så for å ikke legge ut ti bilder i en post og slite ut eventuelle seere fullstendig tror jeg satser på å legge ut to gamle og et nytt hver dag de frem til 31.

17. Oktober:

t_okt17.jpg

0.8sek, f2.8, ISO200.

En noe original sykkelparkering? Det er mange av disse rundt om i byen..

26. Oktober:

t_okt26.jpg

8sek, f2.8, ISO400.

Nå i helga har jeg blitt mer fascinert av elva og eksperimentert mer med lange lukkertider (fortsatt uten stativ, dog mer eller mindre støttet mot karmer, trapper, gjerder og liknende). Utrolig hvordan et reservebatteri kan hjelpe på komposisjonen nå og da. ;) De to trestubbene og lista som løper mellom dem er forresten snublekanten på en brygge som vanligvis er høyt over vannkanten. Mens jeg sto på denne og tok bilder ble jeg plutselig våt på føttene og etter å ha klatret opp på tørt land så jeg vannet fortsette å stige til det nådde trappetrinnet over (som må være 15-20cm høyere - minst). Har noen langs Nidelva tatt seg en ekstra lang dusj i det siste??

27. Oktober:

t_okt27.jpg

10sek, f5.0, ISO400.

Fortsatt på leting etter våte motiver fant jeg disse stolene og bordene. Skulle gjerne ha flyttet dem en halvmeter bortover brygga og blitt kvitt båten, jeg turde ikke hoppe 2.5 meter over iskaldt elvevann denne gangen :)

Foran driver mengder av høstløv forbi i det grønne lysskjæret fra lysttoffrørene som lyste opp gangen jeg sto i.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Har mye å ta igjen, så for å ikke legge ut ti bilder i en post og slite ut eventuelle seere fullstendig tror jeg satser på å legge ut to gamle og et nytt hver dag de frem til 31.

18. Oktober:

t_okt18.jpg

3.2sek, f2.8, ISO400.

This one tried to run..

25. Oktober:

t_okt25.jpg

3.2sek, f2.8, ISO400.

Første kveld jeg begynte å se ned i det kalde vannet..

28. Oktober:

t_okt28.jpg

20sek, f2.8, ISO800.

Etterhvert som om antall idéer begynner å minke kraftig bestemte jeg meg for å se etter om denne steinen faktisk ville ligge helt i ro i 20 sekunder. Ikke start stirrekonkurranse med en av disse!

29. Oktober:

t_okt29.jpg

2.5sek, f2.8, ISO400.

Fra sivilisasjonens siste utpost. Bak skogen er det bare enda mer myr.. (og monstre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...