Kjetil-H Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) 5. Oktober: 1/2sek, f2.8, ISO800. Så nettopp at jeg ikke er den eneste som har valgt bil med veteranskilter ikveld:) Håper tåka som drev gjennom byen mens jeg busset hjem for å se konsert på TV kommer tilbake senere. Selv om jeg har flere ideer til telebilder enn vidvinkelbilder i tåke hadde det vært gøy å prøve Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Stemningsfullt bilde. Hadde det vært en Citroen hadde jeg fått en Maigret følelse! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) 6. Oktober: 1/60sek, f5.6, ISO200. Tilbake til flere bilder fra nabolaget. Plutselig ser jeg afrikakart overalt. Lover å ta masse bilder hvis alt ordner seg Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ser av det tredje bildet ditt at du endelig har fått rydda rommet ditt Likte best sort/hvittbildene best. Kanskje fordi du har hatt bedre tid på de? Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg Lenke til kommentar
morva Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Gode bilder. Viser du har et bra øye for detaljer. spent på fortsettelsen Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Etter en liten serverkrasj, har jeg flyttet bildene til en midlertidig løsning på ny server. Dette merket sikkert absolutt ingen siden forumet var nede i det samme tidsrommet Skal komme tilbake med bilder for dagene som har gått siden lørdag til kvelden. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) 7. Oktober: 1/3sek, f2.8, ISO800. Endret 10. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 9. Oktober: 1/2sek, f2.8, ISO1600. Fortsetter å lære om kamerahus og objektiv. Har fortsatt ikke så mye tid jeg hadde ønsket, så det blir nok flere bilder av Trondheim i gatelyktenes lys. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 liker veldig godt disse nattlige gatebildene dine, stemningsfulle. Er overrasket over hvor bra det ser ut, jeg får sjelden til slike bilder; pumper jeg opp iso'en blir det mye støy og går jeg ned på lukkertid blir det blurry... Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Etter en liten serverkrasj, har jeg flyttet bildene til en midlertidig løsning på ny server. Dette merket sikkert absolutt ingen siden forumet var nede i det samme tidsrommet Skal komme tilbake med bilder for dagene som har gått siden lørdag til kvelden. Grattis med nytt domene og server. Si fra om du vil ha det gamle tilbake:) Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Pga mer el. mindre fast arbeid frem til 23 de fleste kvelder siden sommeren og muligheter for å gå de siste to-tre kilometrene hjem har jeg eksperimentert litt med mulighetene i gatelys i høst. Mest med sorthvittfilm og stor blenderåpning, men nå også i farger med D7Den som tillater lengre håndholdt lukkertid. For å holde støyen nede har jeg eksponert litt generøst og dratt ned skyggene med kurver. Stativ, stabilisator og kort brenn (mer snart) Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 ..vidde hjelper på når lukkertidene blir lange og kulda setter inn (det dårlige ordspillet unnskyldes med at det regnet, blåste og var isende kaldt igår, så jeg flere ganger måtte gi opp pga skjelvende hender).. Hyggelig å høre resultatene blir satt pris på! :-) Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 9. Oktober: 1/2sek, f2.8, ISO1600. Fortsetter å lære om kamerahus og objektiv. Har fortsatt ikke så mye tid jeg hadde ønsket, så det blir nok flere bilder av Trondheim i gatelyktenes lys. Fint eksponert, og god balanse. Nattbilder blir ofte overraskende gode, men krever stativ. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 10. Oktober: 1/2sek, f2.8, ISO800. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) 11. Oktober: 1.5sek, f2.8, ISO400. 12. Oktober: 1/4sek, f2.8, ISO400. Er det ikke det ene, er det det andre.. Uken begynte med serverkrasj og vedlikehold av forumet, og fortsatte for min del med at en tekniker hyrt inn for å få skikk på nettlinja her fant en større feil enn forventet og måtte ta ned hele linja etpar dager. Skal prøve å poste mer regelmessig å til mer barnevennlige tider neste uke (forresten er det tydeligvis ikke mulig å svare seg selv mer - postene smelter sammen i et merkelig virrvarr..) Endret 13. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 15. Oktober: 1/60sek, f8, ISO200. 16. Oktober: 1/40sek, f5.6, ISO400. Hei igjen.. Ødelagte låser, kaputte ADSL-modem, glad jeg ikke tjener penger på dette Mer av "bak-katalogen" og dagens og morgendagens bilder imorgen. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Har mye å ta igjen, så for å ikke legge ut ti bilder i en post og slite ut eventuelle seere fullstendig tror jeg satser på å legge ut to gamle og et nytt hver dag de frem til 31. 17. Oktober: 0.8sek, f2.8, ISO200. En noe original sykkelparkering? Det er mange av disse rundt om i byen.. 26. Oktober: 8sek, f2.8, ISO400. Nå i helga har jeg blitt mer fascinert av elva og eksperimentert mer med lange lukkertider (fortsatt uten stativ, dog mer eller mindre støttet mot karmer, trapper, gjerder og liknende). Utrolig hvordan et reservebatteri kan hjelpe på komposisjonen nå og da. De to trestubbene og lista som løper mellom dem er forresten snublekanten på en brygge som vanligvis er høyt over vannkanten. Mens jeg sto på denne og tok bilder ble jeg plutselig våt på føttene og etter å ha klatret opp på tørt land så jeg vannet fortsette å stige til det nådde trappetrinnet over (som må være 15-20cm høyere - minst). Har noen langs Nidelva tatt seg en ekstra lang dusj i det siste?? 27. Oktober: 10sek, f5.0, ISO400. Fortsatt på leting etter våte motiver fant jeg disse stolene og bordene. Skulle gjerne ha flyttet dem en halvmeter bortover brygga og blitt kvitt båten, jeg turde ikke hoppe 2.5 meter over iskaldt elvevann denne gangen Foran driver mengder av høstløv forbi i det grønne lysskjæret fra lysttoffrørene som lyste opp gangen jeg sto i. Endret 27. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) veldig mye bra, liker spesielt de fra 17 og 27 okt. Endret 27. oktober 2007 av bObleJet Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Har mye å ta igjen, så for å ikke legge ut ti bilder i en post og slite ut eventuelle seere fullstendig tror jeg satser på å legge ut to gamle og et nytt hver dag de frem til 31. 18. Oktober: 3.2sek, f2.8, ISO400. This one tried to run.. 25. Oktober: 3.2sek, f2.8, ISO400. Første kveld jeg begynte å se ned i det kalde vannet.. 28. Oktober: 20sek, f2.8, ISO800. Etterhvert som om antall idéer begynner å minke kraftig bestemte jeg meg for å se etter om denne steinen faktisk ville ligge helt i ro i 20 sekunder. Ikke start stirrekonkurranse med en av disse! 29. Oktober: 2.5sek, f2.8, ISO400. Fra sivilisasjonens siste utpost. Bak skogen er det bare enda mer myr.. (og monstre) Lenke til kommentar
kimare Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Gratulerer med vel gjennomført Oktoberfest. Husk å legge dine 3 beste i Galleriet. Se mer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå