Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det har seg slik at familien flyttet til byen jeg bor i nå, til skolestart to år siden. Jeg kjente ikke en enste en i den nye klassen eller i området der jeg bodde i. De andre i klassen virket det som om allerede hadde mer enn nok venner, både i og utenfor klassen, og det var ingen som tok seg bryet med å ta noe kontakt med meg. Jeg skulle ønske at jeg var mer pågående selv i begynelsen, men det var jeg altså ikke. Etterhvert ble jeg jo litt kjent med folk, siden vi måtte tilbringe så mange timer med hverandre på skolen, men det var ingen jeg følte jeg klarte å bli en ordentlig venn med. Jeg behøvde ikke å sitte alene i matpausen hele tiden, men jeg satt alltid sammen med flere eller ingen. Jeg klarte derfor ikke å etablere noe forhold til enkeltpersoner. Jeg tenkte egentlig hele tiden at jeg var på randen til at det skulle skje et sosialt fremsteg. Det kom aldri. Nå har jeg gått her i to år og seks uker, uten å klare å få noen ordentlige venner. Jeg har begynt å være mer alene igjen, fordi jeg syntes det blir for dumt å være mye med folk jeg ikke passer sammen med. Av og til kan jeg ha engasjerende samtaler med andre, og føle at jeg får plusspoeng (som i Sims), men disse går langsomt tilbake som dagene går. Ingen spør om jeg vil være med på noe, faktisk er jeg ikke lenger sikker på hvordan jeg evt. skulle ha opptredd på en fest eller lignende om noen skulle bedt meg lenger. Det blir kanskje dumt å syte på et forum, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, eller ikke gjøre. Noen som har vært i samme posisjon, eller i motsatt posisjon, som kan helpe meg? Til informasjon har jeg ingen fysiske skavanker, og jeg blir 18 i Desember.... Lenke til kommentar
Roug Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Begynn med noe sport Fotball feks, får sikker mange venner da vet du Lenke til kommentar
Puppet Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er vel et år for tidlig men folkehøyskole er en god idè, de fleste pleier å få veldig nære kontakter der. Ellers er vel det opplagte å gå etter interesser, er det noe spesielt du intreserer deg for kan du jo møte folk med samme interesse. Lenke til kommentar
Radar Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Spør dem du "henger" med om det "skjer noe til helga." Hvis folk planlegger fest er det bare å spørre om du kan komme (hvis de ikke er høflige nok til å invitere deg) og hvis det ikke er noe på gang kan du si noe sånt som "Vi må rable sammen et opplegg da!" Hvis folk tenner på ideen er det bare å møte opp å ha det gøy! Forhåpentligvis vil du treffe nye folk der og! Kanskje du er litt sjenert i tillegg? Sørg for å drikk nok til at du tør å prate med folk, men ikke så mye at du spyr over dem etterpå! Gogo Lars! You can do it! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Like barn leker best, så jeg pleier å subtilt styre samtalen inn på ting jeg har interesser av for å se om andre har det. Har man mye til felles med andre er det mer enn godt utgangspunkt for vennskap. Et annet triks for å lure deg til å være med andre er å snakke litt om film, og om dere liker de samme filmene og slikt er det bare å slenge ut at du gjerne skulle ha sett den og den filmen til helga. Kanskje de vil være med? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei Lars. Jeg er selv i helt samme situasjon som deg. Jeg har venner men dem er på en måte ”ikke med på noe” Jeg tar alltid initiativ men jeg får bare nei eller ett ikke-konkret svar. Jeg er langt ifra beskjeden men det virker som de ikke er interessert i det hele tatt i å finne på noe. Slik var det førsteåret og slik er det nå også, andreåret (har prøvd å bytte skole) Har ikke ett konkret svar på hva som hjelper, men å melde seg inn i noe kan være lurt. Finne seg en hobby, drive dette sammen med andre. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Finne seg en hobby, drive dette sammen med andre. 9621796[/snapback] Møt nye mennesker. Jeg tror egentlig løpet er kjørt med de du har møtt. Skjer det ikke noe med en gang, så skjer det antageligvis aldri. Men ikke gi opp av den grunn. Er ikke gøy å være ensom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå