Luske_Ludvig Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei! Tenkte å gi gavekort hos en fotograf i julepresang til en familie i år. Noen som har fotografer de anbefaler i Bergen? Trenger ikke å være fotograf med fagbrev. Men bildene må bli fra. Ser for meg at bildene blir tatt i studio med hvit bakgrunn. Mvh LL Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Mitt forslag er fotograf Hans Jørgen Brun. Du finner ham i Neumannsgate, vis a vis Konsertpalèets hovedinngang. Han er en svært dyktig fotograf, og regnes vel som Bergens best portrettfotograf. Han har blant annet vunnet den prestisjetunge prisen Årets Fotograf hele 7, syv ganger! I tillegg har han også vunnet internasjonale priser. Jeg har laget en reklamefilm som skoleoppgave for ham en gang, og ble mektig imponert over ham både som fotograf og menneske. Anbefales på det varmeste. Edit: Sitat Morten Krogvold "Jeg har aldri sett et direkte dårlig bilde av Hans Jørgen Brun. Han er en av våre ypperste fagfotografer, og det er få som har bidratt så sterkt til blant annet portrettfotografiets status i Norge. Hans Jørgen er en ekstremt god lyssetter. Bruker gjerne åtte til ti lyskilder, som han systematisk bygger opp i studio. Bildene hans får nærmest et fullkomment preg. Paradoksalt nok kan et så høyt faglig nivå legge et teppe over utviklingen. Hans Jørgen har en stor forkjærlighet for kunst, men så lenge kunstfotografering ikke har vært anerkjent som kunstart, er det først i den senere tid han har gitt seg selv anledning til å lage egne prosjekter. Endelig er det mulig å utsette noe på bildene hans Hans Jørgen blir yngre og yngre i sitt fotografi. Se bare hvordan hen leker seg med slipset til Jan Erik Vold. Ved hjelp av vinden, det negative rommet og den monumentale skikkelsen skaper han et veldig tempo i bildet. (Nå hører det med til historien at Jan Erik Vold ikke er blant de enkleste å fotografere!)." Edit edit: Jeg glemte nesten å nevne Kay Berg. Jeg elsker arbeidet hans med mellomformat og s/h. Endret 30. september 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror Brun blir for dyrt for studentbudsjettet vårt! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er nok ikke så stor forskjell i pris på de forskjellige studiofotografene, selv om de mest premierte nok er litt dyrere enn andre. Har du sjekket prisen hos Brun og Berg? Jeg aner ikke hva de tar, men det er sikkert ikke veldig billig. Det er mulig at Antonio kan ta på seg et slik oppdrag. Har har både bakgrunner, lys og gode kameraer. Jeg har aldri sett ham ta på seg slike oppdrag, men har er en flink fotograf med utstyret i orden. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vi tok bilde av småen hos nevnte Bruun, og det var ikke så fryktelig dyrt for fotograferingen. Tror vi betalte ca 2000 for farge og s/h. Det dyre er jo forstørrelser og rammer etc, og der er han ikke så veldig mye dyrere enn andre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vi tok bilde av småen hos nevnte Bruun, og det var ikke så fryktelig dyrt for fotograferingen. Tror vi betalte ca 2000 for farge og s/h. Det dyre er jo forstørrelser og rammer etc, og der er han ikke så veldig mye dyrere enn andre. 9626215[/snapback] Jeg tror du er inne på noe der, ja. Hvis man skal spare 300 kr på å gå til en dårligere fotograf, så blir det direkte dumt. Det er nemlig ikke slik at de beste tar seg betalt som Rolling Stones, mens andre studiofotografer tar seg betalt som en gjennomsnitts blitzband. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå