Gå til innhold

LG KU990 eller Nokia N82?

-KING-

Anbefalte innlegg

Valget står mellom disse to:

KU990

+ 700 kr billigere

+ Finere

+ Mindre

+ Større skjerm

- Må ha med 3.5 mm jack-adapter

- Må ta ut batteriet for å ta ut minnekortet

- Ikke så bra kamera?

N82

- Dyrere

- Ikke spesielt fin

- Større

- Mindre skjerm

+ 3.5 mm jack (direkte i telefonen)

+ 2 GB medfølgende minnekort

+ Kan ta ut minnekortet uten å ta ut batteriet

+ Bedre kamera?

+ WiFi

Jeg kommer til å bruke mobilen mest til musikk og kamera. Vil gjerne ha en rask mobil som er enkel å bruke og det må også være enkelt å overføre filer til og fra PC-en.

Og KU990s slow-motion funksjon bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.

Hvilken av disse burde jeg kjøpe?

En annen bruker som sto overfor det samme valget:

KU990 eller N82? Hjeelp?

Opprinnelig post:

LG KU990, Meizu M8, N95 8 GB eller en annen?

Jeg vet at det er en stund til disse kommer, men det er de som noenlunde klarer å fylle kravene mine :p ...

Det som er viktig for meg er:

Kamera:

- God bildekvalitet (3 mp), god videokvalitet (Ca. N95-kvalitet eller bedre = 640x480).

Skjerm/Video:

- Stor skjerm (2,4" - 3,0" +)

- Høy oppløsning (min. 240x320)

- Mobilen må være god til å vise videoer.

Musikk:

- God lydkvalitet

(- 3,5 mm jack er et pluss)

Lagring:

- Enten nok av minne (8 GB eller mer) eller støtte for minnekort

Trådløse tilkoblinger:

- WiFi er et pluss

- Helst Bluetooth 2.0 (støtte for A2DP)

Mobilen må også ha et fint design.

LG KU990

+ Bra kamera

+ Fin design

+ Har alt jeg trenger

+ Støtte for minnekort

= Pris (3 980,-)

- Lite minne

- Bortsett fra WiFi

Meizu M8

+ Har alt jeg trenger

+ Fin design

+ Mer enn nok minne

- WiFi? (usikker)

- Pris?

- Merket? Support/service osv.?

N95 8 GB

+ Har alt jeg trenger

+ Mer enn nok minne

+ WiFi

+ 3,5 mm jack

= Grei design

- Pris

Disse kravene kan jeg justere litt på dersom det er noe annet en mobil er spesielt sterk på. (F.Eks. LG KU990 har heftig video, så da får jeg greie meg uten WiFi). Jeg er også åpen for andre mobiler. Og det trenger ikke å være mobiler som allerede har kommet ut. Det kan godt være kommende mobiler eller til og med "rykter"..

Takker for alle svar :thumbup: !

EDIT:

- LG KU990 Pris

- 3,5 mm jack (N95)

Endret av The Mixtape Messiah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal i allefall ha LG KU990. Den er jo rett rundt hjørnet, kommer i løpet av oktober!! Etter min mening har denne "the total package". Alt jeg leter etter, minus WiFi og linsedeksel(!)

Anbefaler denne i allefall! Billig er den og, med de specsene under panseret.

Løp og kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Personlig ville jeg valgt N95 8GB. Her får du alt i en pakke, i tillegg til Symbian OS, som jeg ser på som en stor fordel i alle fall. Har ikke prøvd KU990, men har prøvd Prada, og likte egentlig ikke grensesnittet i den. Veldig laggy og lite responsivt, i alle fall etter å ha eid iPhone i et par måneder. Men ellers er det jo en topp telefon, men da den ikke har WLAN er den ikke aktuell for meg. Skal man betale i dyre dommer for å surfe via 3G? Det er jo helt håpløst.

Lenke til kommentar

anbefaler samme som Limstift.. Dessuten om du ser på tråder her inne om LGen, så er det klager på tregheter. Og de omfatter mange av de tingene som er "viktige" for deg...

N95 8GB er alt i ett. Ja den koster litt, men etter min mening er den verdt pengene. Har hatt n95 før, og den var IKKE verdt syns jeg..

Lenke til kommentar
Jeg ville tatt ku990 :thumbup: Eller.. Jeg kommer til å kjøpe den om ikke så lenge;D Har prøvd den, og ble utrolig fornøyd! Med de specsa, og den prisen, driter jeg i WiFi. Jeg har bærbar :woot:

Hvor fikk du prøvd den?

I Trondheim, på telebutikken. Var en som prøvde den rett før meg. Han endte opp med å kjøpe den, etter 3 min:p Hvis jeg hadde hatt penga, hadde jeg kjøpt den og:p

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :thumbup: !

Nå tror jeg valget står mellom disse to:

- KU990

- N82

KU990

+ 700 kr billigere

+ Finere

+ Mindre

+ Større skjerm

- Ikke så bra kamera?

N82

- Dyrere

- Ikke spesielt fin

- Større

- Mindre skjerm

+ Kan ta ut minnekortet uten å ta ut batteriet

+ Bedre kamera?

+ WiFi

Jeg kommer til å bruke mobilen mest til musikk og kamera. Vil gjerne ha en rask mobil som er enkel å bruke og det må også være enkelt å overføre filer til og fra PC-en.

Og KU990s slow-motion funksjon bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.

Hvilken av disse burde jeg kjøpe?

En annen bruker som sto overfor det samme valget:

KU990 eller N82? Hjeelp?

Lenke til kommentar
KU990

Følger jo med adapter i pakken.

Ja, men jeg mente at man måtte ha med adapteren hele tida dersom man skal bruke headsettet. Dersom du både har en mp3-spiller og en mobil, og bruker mp3-spilleren blir adapteren liggende i lomma og tar opp unødvendig plass.

Men jeg tror jeg må prøve KU990 før jeg bestemmer meg. Sendte e-post til Elkjøp og de sa at de ikke hadde noen utstillingsmodeller i noen av butikkene i Oslo-området. Gikk også rundt i noen butikker i sentrum, men det var ingen som hadde d.

Vet noen om et sted i Oslo-området de har en utstillingsmodell av KU990 (som virker)?

Lenke til kommentar
Jeg har N82, og må si meg veldig fornøyd. Kameraet "blew me away", rett og slett. Svært god og responsiv telefon, innebyggd GPS, svært gode synkroniseringsmuligheter, fin og ryddig kalender, flott galleri, mulighet for WiFi, oppkobling til hjemme-nettet ++.

Noen som sa at den så veldig "plastic-fantastic" ut, men det er den over hodet ikke. Den både er og ser veldig solid ut. Knappene er fantastiske syns jeg, ikke for små eller ekle. Bra med god mp3-spiller og en 3,5 mm jack på toppen av telefonen, som gjør at man bare kan legge igjen iPoden sin hjemme :p

Kjøpte denne hovedsaklig for at jeg kunne ha 3 in 1. Kamera, mp3-spiller og telefon. Jeg har fått uendelig mye mer enn det. Jeg kan bare anbefale deg denne telefonen på det sterkeste.

Baloni

Lenke til kommentar

Har kun lest om KU990, men har N82 og har hatt en drøss Nokiamobiler (og andre merker). Her er den opprinnelige lista, som jeg har redigert:

KU990

- Ikke så bra kamera?

+ 700 kr billigere

+ Finere

+ Bedre materialvalg?

+ Mindre

+ Større skjerm

N82

- Dyrere

- Ikke spesielt fin

- Materialene er plast, plast og plast. Lett å ripe til?

- Større

- Mindre skjerm

- Mangler musikkgjenkjenningsprogram (som på en rekke SE-telefoner)

- Det alfanumeriske tastaturet er helt greit, men ikke mer!

- Kunne godt hatt bedre batteritider, men det er tross alt et 1050 mAh-batteri i den.

- Volumknappen virker ikke når tastelåsen er aktivert.

- Mangler stoppeklokke og nedtellingstidtaker

- Volumet kan kun justeres i 10 trinn, ikke 20 som på SE

- Lite bass ved radioavspilling

+ Kan ta ut minnekortet uten å ta ut batteriet. Egen luke på utsiden for dette

+ Kameraet er noe av det beste på mobil.

+ Skikkelig blitz (Xenon)

+ Både kameralinse og blitz er nedsenket. Beskyttelsesdeksel over linse, som også aktiverer kameraet.

+ Kameraet er raskt, spesielt dersom man tenker på at det er 5 mp-kamera

+ WiFi

+ Active Standby, som viser nærtstående hendelser etc. i standby, samt snarveier til enkelte selvvalgte funksjoner.

+ Skikkelig equalizer i musikkspilleren. Kan stilles inn etter flere forvalg, eller eget valg.

+ Telefonenes programvare (firmware) han oppgraderes når oppdatering foreligger

+ Leveres med AV/kabel for tilkobling til TV, stereoanlegg etc.

+ Telefonbok og kalender er meget bra

+ Støtte for visning av platecovere, dersom er lagret i mp3-filens tag.

+ Hurtig dataoverføring med bluetooth og kabel

+ Bevegelsessensor som viser stående eller liggende bilde automatisk i en rekke programmer. Kan deaktiveres.

+ Innebygget GPS-modul og ferdiginstallerte Norden-kart på minnekortet

+ Separate kontakter for lading, dataoverførsel og lyd. Ikke én kontakt.

+ Glimrende hurtigsøkfunksjon fra standby for bilder/video, kontakter, kalender, notater, internett, bokmerker etc.

+ Forberedt for bruk av Nokias Ngage-spill. Ekstra effekt får man av bevegelsessensoren

+ Rask i menyene. Virker som den har bra prosessorkraft

+ Radio. Nokia er flinke å få med dette på de fleste av mobilene sine

+ Nokia PC Suite (Nokia er best på slikt), samt noen andre Nokia-nytteprogr. som f.eks videokonvertering

Jeg har nettopp brukt videokonvertering for første gang, og konverterte en mpg-film til mp4, og la den på mobilen. Det virket fint!

+ Nokiatelefonene går raskt å lade

+ Nokia har bra med støtte og tjenester på sine hjemmesider

+ To høyttalere

+ Støtte for lyd/video ut, og AV-kabel medfølger

Om jeg kommer på mer, skal jeg kikke innom og redigere lista. Det kan jo med fordel også andre gjøre.

Vær obs på at det er ennå en tråd om akkurat samme emne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=882976&hl=

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene :thumbup: . Spesielt takk til CellularDude som har tatt seg tid til å skrive så langt.

Vær obs på at det er ennå en tråd om akkurat samme emne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=882976&hl=

Ja, har lest gjennom hele den tråden, og har også nevnt den tidligere her. Men det så ut som tråden hadde kommet til en slutt i og med at trådstarteren hadde bestemt seg, så jeg fortsatte bare her.

Men hvilken av disse mobilene har best batteri?

Lenke til kommentar

Batteritiden på N82 er ikke dårlig om man tror det. Hørt i mange timer på musikk ifra den, tatt over 50 bilder i dag, og den har gått ned en strek. 6/7 streker. Før jeg kjøpte meg N82 trodde jeg batteritiden var skikkelig crappy etter alt jeg hadde lest på forumer osv, og at Sony Ericsson's telefoner hadde så sinnsykt mye batterilevetid i forholdt til Nokia. Har ingen erfaring med LG, så det kan jeg ikke uttale meg om, men N82 sitt batteri er veldig bra.

Lenke til kommentar
Batteritiden på N82 er ikke dårlig om man tror det. Hørt i mange timer på musikk ifra den, tatt over 50 bilder i dag, og den har gått ned en strek. 6/7 streker. Før jeg kjøpte meg N82 trodde jeg batteritiden var skikkelig crappy etter alt jeg hadde lest på forumer osv, og at Sony Ericsson's telefoner hadde så sinnsykt mye batterilevetid i forholdt til Nokia. Har ingen erfaring med LG, så det kan jeg ikke uttale meg om, men N82 sitt batteri er veldig bra.

OK. Takk for raskt svar :thumbup: !

Er det noen som vet noe om batteriet på LGen?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om batteriet på LGen?

Tja, den er jo ikke allverden. Varer cirka i 3-4 dager med normal bruk.

Hva mener du med "normal bruk"?

Hvor lenge varer batteriet dersom du daglig:

- hører på musikk i omtrent 2 timer

- tar 10 bilder

- filmer i 2 min

Hvor lenge tror du batteriet varer med slik bruk (ut i fra egne erfaringer)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...