Gå til innhold

Billig brukbart kompaktkamera?

Anbefalte innlegg

Trenger et kompaktkamera til å ta fyllebilder og annet kødd. Har Speilrefleks fra før, så trenger bare et kamera nr 2 til å ha med ut på byen....

Kamera må:

Få plass i lomma

Koste MAKS 2000kr

Ta greie bilder under dårlig lysforhold

Trenger ikke mulighet for video, masse manuelle innstillinger og annet piss. Det som derimot kunne vært kjekt er muligheter for å ta raw bilder. Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg ville sige FujiFilm F50fd, det kan du få for lidt under €300 inklusive porto sendt fra Tyskland (og derfor indenfor EU/EØS). Der er både udstyret med image stabilizer til at kompensere for sprit i blodet, og er nok det mest lysfølsomme du kan få på kompaktmarkedet. Kan du klare dig med 3Mpixel, kan det faktisk tage BRUGBARE billeder i iso6400, selvom det lyder som reklamegas!

Uha, sikke mange tråde jeg får anbefalet F50fd disse dage - man skulle tro jeg fik provision.... :ph34r:

Edit: Og nej, det kan desværre ikke lagre i hverken raw eller lossless JPG

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

F50fd havner allikevel på over 2800 kroner. Han ba om et kamera til MAKS 2000 kroner (maks var uthevet), så selv om du er veldig glad i F50fd (noe vi har forstått den siste tiden :) ) og det så absolutt er et meget godt kamera, så er det langt over hans budsjett.

Hvis du vil ha alle de gode rettigheter du får ved kjøp i Norge (fem års reklamasjon og så videre, som du mister ved kjøp fra utlandet), så får du både Ixus 70 og 75 til hhv under og ca. 2000 kroner nå. Nikon Coolpix S200 kan også anbefales.

Lenke til kommentar

Nu er det er ikke noget problem at købe et F50fd under 2000NKr indenfor EU. Men ja hvis du tilføjer den forudsætning - der ikke stod - at det skal købes i Norge, har du sikkert ret at det koster mere ;) Nå ikke mundhugges.

Og jo, har reklameret så meget for det herinde den sidste tid at de næsten burde betale mig for det :blush:

Nu er jeg jo som det kan ses av stavning dansk, og hernede er der ikke nogen reel forskel i rettigheder om jeg køber herhjemme eller i et EU-land. Må indrømme at jeg ikke vidste at I havde så gode forbrugerbeskyttelsesordninger i Norge, dem kan man jo kun blive misundelig på.

Lenke til kommentar

Sitter med samme "problem". Vil ha et relativt billig (helst under 1500 kr) kompaktkamera som jeg kan ha med meg overalt (gidder ikke drasse med meg SLR'en overalt). Bildekvalitet er viktig, så Fujifilm har en del interessante. Vurderer F40fd, denne er vel ikke SÅ mye dårligere enn F50fd?

Studentøkonomien tilsier A610 eller A800, men disse er det vel ingen i Norge som har...?

Lenke til kommentar
Sitter med samme "problem". Vil ha et relativt billig (helst under 1500 kr) kompaktkamera som jeg kan ha med meg overalt (gidder ikke drasse med meg SLR'en overalt). Bildekvalitet er viktig, så Fujifilm har en del interessante. Vurderer F40fd, denne er vel ikke SÅ mye dårligere enn F50fd?

Studentøkonomien tilsier A610 eller A800, men disse er det vel ingen i Norge som har...?

Fuji kommer med et par kompaktnyheter nå snart, feks F480 som vil være billig og lite. Z10fd er også en mulighet, hvis det var Fuji du var ute etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...