Alex ws Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg kjøpte meg en Halo-utgave av 360 på fredag. Ingenting direkte galt med konsollen (bortsett fra at man ikke kan bruke optisk lydutgang samtidig som man bruker HDMI-porten, idiotisk...) rent fysisk. Den er absolutt spillbar. Problemet er at den henger seg opp nesten hele tiden. Hver gang jeg starter et spill, går inn i dashboardet, trykker på guide-knappen, så henger konsollen seg opp i to til ti sekunder. Ofte er det også permanent, og jeg må da slå den av og på igjen. Jeg har ikke sett et eneste rødt lys, så teknisk sett er den jo "i orden". Men det er jo ikke spesielt morsomt å ha en så vrang konsoll, så planen er å bytte den inn. Jeg bare lurer på hvilke krav jeg har da, som forbruker. Jeg har lest et sted at forbruker kun skal måtte forholde seg til forhandler ved bytte av ødelagt produkt, og ikke måtte kontakte fabrikanten. Men samtidig vet jeg jo at MS ber folk sende inn ødelagte konsoller for fiksing\erstatning. Jeg vil jo helst slippe å sende inn en konsoll jeg kun har hatt i to dager. Spesielt nå som Halo og Bioshock er kjøpt inn. Noen som vet noe mer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 !? Idiotisk det med den optiske kabelen ja. Men hvis du ikke vil sende den inn er det vel bare å ikke gjøre det? Hvis du vil få den fikset kan du jo f.eks høre med butikken du kjøpte den i, om du får byttet den eller noe. Hvis ikke er det vel bare å ringe til MS og høre hva de sier. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Med mindre du regner det at konsollen låser seg som en feature som hindrer deg i å spille for mye, så vil jeg påstå at det er feil på konsollen selv om du ikke får de berømte ringene. I følge norsk forbrukerlov har du lov til å reklamere mot butikken, du er ikke nødt til å ta det med Microsoft. Endret 1. oktober 2007 av JohnMerrick Lenke til kommentar
Fet_katt Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Slik du beskriver problemet, høres det ut som om det foreligger en mangel ved 360'n. Det du da kan gjøre, er å gå til butikken der du kjøpte maskinen og kreve at mangelen blir rettet, samtidig som du får en erstatnings-360 i den tiden det tar å få utbedret feilen. "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres", jf. forbrukerkjøpsloven § 30 tredje ledd. Endel forretninger kan være litt vriene, men så lenge man har loven i hånd og er høflig, så ordner det seg, selv hos mindre greie Elkjøpbutikker. Endret 1. oktober 2007 av Fet_katt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå