Gå til innhold

Få meir ytelse på grafikk kort?

Eplekaka88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en HP 6563 og lurer på om det går ann å få 256MB eller meir grafikk minne. Den har 128MB

Bærbar data.

Eit spørsmål til.. overklokking ka er det?

9606479[/snapback]

Om grafikk kortet er eksternt (har ikke sett på modellen, så vet ikke), altså det sitter som en egen komponent på hovedkortet så kan det oppgraderes, men selve kortet du har nå kan ikke få så mye RAM, nei.

Overklokking er å gi en "boost" til prossesorene til komponenten for å få komponenten til å jobbe raskere... Dette kan gi bedre ytelse.

Cheesewheese

Lenke til kommentar
Har en HP 6563 og lurer på om det går ann å få 256MB eller meir grafikk minne. Den har 128MB. Bærbar data.

9606479[/snapback]

Hvis du tror noe sånt gjør det raskere, så er det feil.

Skjermkortet ditt er vel av typen Intel 950 eller X3100?

Isåfall er det et kort som ikke egner seg spesielt godt til f.eks. spilling og andre krevende 3D oppgaver.

Lenke til kommentar

9606579[/snapback]

Om grafikk kortet er eksternt (har ikke sett på modellen, så vet ikke), altså det sitter som en egen komponent på hovedkortet så kan det oppgraderes, men selve kortet du har nå kan ikke få så mye RAM, nei.

Cheesewheese

9606578[/snapback]

Korsen ser man om det er eksternt?

Endret av eplekaka88
Lenke til kommentar
Så på den maskina eg har så er det ingenting eg kan gjere for å få bedre ytelse på grafikk kort eller ram eller nokke anna?

9606719[/snapback]

dessverre, står det 2GB ram i maskina så er det maks av hva maskinen takler, skjermkort eller prosessor får du ikke oppgradert. Kjøper man en bærbar PC blir man vanligvis helt låst til det systemet man orginalt kjøpte.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Så på den maskina eg har så er det ingenting eg kan gjere for å få bedre ytelse på grafikk kort eller ram eller nokke anna?

9606719[/snapback]

Hvis maskinen din har et

"NVIDIA® GeForce™ 8400M" skjermkort og IKKE et Intel etellerannet,

så kan du eventuelt prøve å legge inn nyeste skjermkortdriver. Vær obs på at den må "moddes" før den passer til en bærbar PC. Hvordan man gjør det kan noen andre skrive.

Edit: Og det kan også være mye å hente på å rense maskinen for unødvendige søppelprogrammer. F.eks. Norton Internet Security sinker systemet noe helt enormt..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
kan eg bytte inn Halo 2 når det er aktivert på ei maskin? Bytte det inn i en butikk...

9606782[/snapback]

Nei, selvsagt ikke. Man har ingen generell bytterett i Norge ved kjøp i butikk, og spesielt brukt programvare er nok veldig vanskelig å få byttet..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

9606719[/snapback]

Hvis maskinen din har et

"NVIDIA® GeForce™ 8400M" skjermkort og IKKE et Intel etellerannet,

så kan du eventuelt prøve å legge inn nyeste skjermkortdriver. Vær obs på at den må "moddes" før den passer til en bærbar PC. Hvordan man gjør det kan noen andre skrive.

Edit: Og det kan også være mye å hente på å rense maskinen for unødvendige søppelprogrammer. F.eks. Norton Internet Security sinker systemet noe helt enormt..

9606774[/snapback]

8400M GS vist det har nokke med saken å gjer... Men vist man instalerer nye skjermkortdrivera blir det bedre ytelse da?

Eg må avinnstalere dei gamle først... kan nokken gi meg meir informasjon?

Lenke til kommentar
kan eg bytte inn Halo 2 når det er aktivert på ei maskin? Bytte det inn i en butikk...

9606782[/snapback]

Nei, selvsagt ikke. Man har ingen generell bytterett i Norge ved kjøp i butikk, og spesielt brukt programvare er nok veldig vanskelig å få byttet..

9606790[/snapback]

Var ikkje Spiderman eller Gamer (eller ka dei heite) byttebutikker?

Lenke til kommentar

9606782[/snapback]

9606790[/snapback]

Var ikkje Spiderman eller Gamer (eller ka dei heite) byttebutikker?

9606820[/snapback]

Jo, noen butikker kjøper eller bytter gamle spill.

Om de tar inn "aktiverte" spill aner jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...