Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter ikke etter plutselig blackout.

Anbefalte innlegg

I stad da jeg kom tilbake til PC-en etter å ha vært borte en stund, var skjermene svarte og PC-en lagde rare lyder. Det var som om den prøvde å starte, men ikke helt greide det. Lyset på kabinettet som indikerer at PC-en er skrudd på skrur seg av og på og flimrer også tidvis. Synkront med dette lyset hører man en slags bryterlyd, som man vanligvis hører når jeg trykker på knappen for å skru på maskinen, i tillegg til alle vifter og synlige komponenter som går av og på i takt med lyset. Jeg lot maskinen stå skrudd av i noen minutter mens jeg samtidig tok en ekstra støvfjerningsrunde (med luft på boks), og da jeg igjen prøvde å slå på gikk det fint i omtrent 10. sek, fikk bilde og så vanlige BIOS-screens osv., før bildet ble borte og maskinen fortsatte som den hadde gjort tidligere.

Har godt med kjøling, og i tillegg sto kabinettet åpent under andre forsøk. Har prøvd igjen etter å ha latt den stå av i et par minutter, men nå fungerer den ikke fint i de første sekundene heller.

Maskinen er selvbygd, rett under fire år gammel.

• Intel P4 3.0 GHz (aldri overklokket) med Quietude kjøler
  • ASUS P4C800 DELUXE hovedkort
  • Corsair TWINX1024 PC3200 2x512MB RAM i Dual-Channel
  • Chieftec Dragon Fulltower med medfølgende 360W PSU.

Det første som slo meg var at det kunne være strømforsyninga, siden alle enhetene slår seg av og på synkront, men har egentlig ikke peiling, og derfor spør jeg i forumet her.

Noen som har noen anelse om hva dette kan være, som kjenner til symptomene e.l.?

På forhånd takk for hjelp!

Endret av donwalt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...