Gå til innhold

Dårlig batteritid etter installering av XP-Pro


Jotun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Installerte Xp-pro nylig, og fikk umiddelbart nesten 1 time dårligere batteritid....

 

Er dette Xp eller er det tilfeldigheter som gjorde at batteriet knakk sammen akkurat da?

 

Har forøvrig Inspiron 9400, fikk den i desember....

 

Hadde home før....

9606310[/snapback]

 

Nå anner jeg ikke spesifikt hva XP krever, men kan hende XP Pro bruker mer ressurser enn XP Home, men det anner jeg egentlig ikke.....

 

Også hva slags program bruker du for å overvåke batterikapasitet og innstillinger derfra? Altså lysstyrke på skjermen, hvor fort skjermen skal gå i "blackout" modus, hvor lenge harddisken skal gå innaktiv før den automatisk "parkerer" osv?

 

Kan hende å sette opp noen innstillinger på et slikt program vil få opp levetiden til den gamle?

 

Cheesewheese

Lenke til kommentar

Det eg sammenligner med er under avspililng av xvid i VLC, før så holdt den glatt to og tre episoder a 45 minutter, nå holder den sjeldent 2...

 

Driver til strømsparing ja... Det høres litt rart ut, installerte alt som er på driverdisken fra Dell, og installerte ikke noe annet den gangen eg installerte Home på den... Med samme driverdisken etc.....

 

Så eneste forskjellen som eg kan se er xp-pro! Men som sagt så har me wild card i det faktum at batteriet jo kanskje kan ha fått seg ein knekk?! Men så sinnsykt plutselig og tilfeldig synest eg det er at eg kan ikke roe meg helt med det....

 

Finnes det en kapasitetstest for batteri som man kan laste ned og se? Dell oppgir jo godt over to timer, og det har eg ikke nå.....

Lenke til kommentar
Kan hende å sette opp noen innstillinger på et slikt program vil få opp levetiden til den gamle?

 

 

 

Dette skal jo ikke være nødvendig på en under et år gammel maskin! Hadde ingen spesielle instillinger før, og da skal jo i teorien batteriet holde like lenge nå....

 

Har hørt 10 kanskje 15 minutter med pro, men hjelpe meg, så gale skal det ikke være! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...