The Prodigy Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei, Er det mulig å laste ned en gratis CMS og modifisere det... altså modifisere kildekoden.. Hvilket anbefales..? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Du kunne ikke prøve google først, kunne du? http://www.opensourcecms.com/ Hvilket som anbefales kommer helt annen på hva den som skal benytte det er ute etter. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jo prøvde google, og var inne på den side du linker til, Kan du ev gi meg en direkte link til en enkel cms med kildekode....? Endret 30. september 2007 av The Prodigy Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Joomla, Drupal og Wordpress er vel alle Open Source og greie til å utvikle på. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis jeg henter wordpress elr Drupal og bygger videre eller bare bruker noe av kildekoden til å bygge et nytt cms, kan jeg da: - gi det et annet navn..? - Selge det..? - Ha copyright på det som blir videreutviklet..? - og hvis jeg skal selge det til et firma som trenger cms, må jeg gi dem som en open source og med kildekoden elr kun selve produktet..? Hvis jeg f.eks henviser til at denne koden er hentet fra wordpress/drupal elr noe i den stil.... i kommentar felt /* hentet fra wordpress */ er det nok..? elr må det stå i forsiden at dette er et wordpress produkt..? Hva/ hvor mye må endres / kopieres til å kalle det et nytt/ikke nytt..? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nei, du kan ikke selge det. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du kan lese hva du kan og ikke kan i lisensen Wordpress er sluppet under, GPL2. http://wordpress.org/about/gpl/ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er det mulig å få integrert Joomlas nyhetsfunksjoner inn i en egen index fil? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) .. - gi det et annet navn..?- Selge det..? - Ha copyright på det som blir videreutviklet..? - og hvis jeg skal selge det til et firma som trenger cms, må jeg gi dem som en open source og med kildekoden elr kun selve produktet..? Du kan ikke selge en av CMS'ene. Ikke systemet. Men tenker du på å designe en template, så kan disse selges. Det er jo designet som er jobben. Et CMS kan alle innstalere lett som bare det. Du har "copyright" på det du lager. Det du har laget, har du åndsverk på. (Her snakker jeg templates da). Og helt tilslutt, skal du selge til et firma så må du selvfølgelig selge det som OpenSource. Du kan naturligvis gjøre endringer i programvaren (CMS'et), men du kan ikke ta betalt for det. Endret 2. oktober 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå