Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byggerpc bare slår seg av? Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg holder på å bygger meg ett nytt mediasenter, og selvfølgelig fungerer ikke alt som det skal. Dette er andre gang jeg prøver meg på å bygge pc, så jeg er ingen ringrev i dette:) Første gang gikk bra, denne gang verre :( Så jeg håper at dere her inne kan hjelpe meg litt. Etter å ha satt sammen alle delene og ska skru på pc så starter den helt fint, sviver i ca 2 min og så begynne strømforsyningen å lage en rar hyle lyd, og den slår seg av. Da jeg prøver å starte den på ny slår den seg av igjen med enn gang. Så tar jeg og demonterer alt og setter det sammen igjen neste dag, og akkurat det samme skjer. For meg virker det nesten som strømforsyningen er for svak eller at det er noe gale med den. Jeg har også prøvd å resette CMOS uten hell. Det som jeg synes er rart er at når jeg bare har i den ene strømkontakten i hovedkortet så svier størmforsyningen helt fint, men med enn gang jeg setter i 12V kontakten så begynner stømforsyningen å "slite". Jeg har kjøpt alle delene på komplett så jeg sendte mail til å spurte om strømforsyningen var for svak, men de mente den burde holde. Noen som vet hva som er feil?

Delene som står i denne PC-en er:

hovedkort: ABIT AN52, nForce 520, DDR2,Socket-AM2, SATAII, GbLAN, ATX,PCI-Ex16

minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's

Grafikkort: Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent,

PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2

1MB, BOXED m/fläkt

Strømforsyning: NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

fläkt, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

I tillegg så har jeg 300 gb harddisk, ett lyd kort fra enn tidligere pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!!

Jeg holder på å bygger meg ett nytt mediasenter, og selvfølgelig fungerer ikke alt som det skal. Dette er andre gang jeg prøver meg på å bygge pc, så jeg er ingen ringrev i dette:) Første gang gikk bra, denne gang verre :(  Så jeg håper at dere her inne kan hjelpe meg litt. Etter å ha satt sammen alle delene og ska skru på pc så starter den helt fint, sviver i ca 2 min og så begynne strømforsyningen å lage en rar hyle lyd, og den slår seg av. Da jeg prøver å starte den på ny slår den seg av igjen med enn gang. Så tar jeg og demonterer alt og setter det sammen igjen neste dag, og akkurat det samme skjer. For meg virker det nesten som strømforsyningen er for svak eller at det er noe gale med den. Jeg har også prøvd å resette CMOS uten hell. Det som jeg synes er rart er at når jeg bare har i den ene strømkontakten i hovedkortet så svier størmforsyningen helt fint, men med enn gang jeg setter i 12V kontakten så begynner stømforsyningen å "slite". Jeg har kjøpt alle delene på komplett så jeg sendte mail til å spurte om strømforsyningen var for svak, men de mente den burde holde. Noen som vet hva som er feil?

minne:  Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Grafikkort:  Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent,

Prosessor:  AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2

1MB, BOXED m/fläkt

Strømforsyning:  NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

9606243[/snapback]

Strømforsyninger skal ikke gi fra seg en rar hyle lyd. Har du ikke anledning til å prøve med en annen?

Lenke til kommentar
Hei!!

Jeg holder på å bygger meg ett nytt mediasenter, og selvfølgelig fungerer ikke alt som det skal. Dette er andre gang jeg prøver meg på å bygge pc, så jeg er ingen ringrev i dette:) Første gang gikk bra, denne gang verre :(  Så jeg håper at dere her inne kan hjelpe meg litt. Etter å ha satt sammen alle delene og ska skru på pc så starter den helt fint, sviver i ca 2 min og så begynne strømforsyningen å lage en rar hyle lyd, og den slår seg av. Da jeg prøver å starte den på ny slår den seg av igjen med enn gang. Så tar jeg og demonterer alt og setter det sammen igjen neste dag, og akkurat det samme skjer. For meg virker det nesten som strømforsyningen er for svak eller at det er noe gale med den. Jeg har også prøvd å resette CMOS uten hell. Det som jeg synes er rart er at når jeg bare har i den ene strømkontakten i hovedkortet så svier størmforsyningen helt fint, men med enn gang jeg setter i 12V kontakten så begynner stømforsyningen å "slite". Jeg har kjøpt alle delene på komplett så jeg sendte mail til å spurte om strømforsyningen var for svak, men de mente den burde holde. Noen som vet hva som er feil?

minne:  Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Grafikkort:  Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent,

Prosessor:  AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2

1MB, BOXED m/fläkt

Strømforsyning:  NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

9606243[/snapback]

Strømforsyninger skal ikke gi fra seg en rar hyle lyd. Har du ikke anledning til å prøve med en annen?

9606302[/snapback]

Nei, det er det som er problemet, å vist jeg skulle sende den inn til Komplett, så kosta det meg 250 kr vist + porto vist den var ok. Men den rare lyden kommer bare når jeg har i begge stømkontaktene i hovedkortet:(

Lenke til kommentar

Strømforsyningen skal ikke lage en slik "hylelyd". Det at den IKKE gjør det når du ikke har koblet ATX12V-kontakten til - betyr bare at strømforsyningen ikke belastes så mye. ATX12V SKAL være koblet til.

Forklar problemet for Komplett, og få en RMA.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen skal ikke lage en slik "hylelyd". Det at den IKKE gjør det når du ikke har koblet ATX12V-kontakten til - betyr bare at strømforsyningen ikke belastes så mye. ATX12V SKAL være koblet til.

Forklar problemet for Komplett, og få en RMA.

9610275[/snapback]

Okay, får sende den inn da. Måtte bare få noen andre synspunkter på problemet før jeg sender den inn :hmm: Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...