Toar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei. Var nylig formatert og lastet ned et progrem fra torrent uten å ha innstallert antivirus(smart!). En maskin i samme nettverk oppdaget viruset. Jeg formaterte. Før jeg fikk viruset oppdaterte jeg bios'en gjennom epox sitt oppdaterings software. Jeg får ikke innstallert windows xp. Etter at jeg har botet CD-en og alle driverene er blitt loaded fra windows CD-en(Rett før jeg kommer til der jeg skal trykke F8 for å fortsette), så kommer det blå skjerm der det står at det er muligens virus. Prøvd med begge hardiskene mine og flere forskjellige windows cd'er. Ble så lei at jeg bestillte meg ny harddisk og minne brikke. Når jeg starter nå, så er det bare den nye hardisken og nye brikken som er aktive, men selfølgelig får jeg samme feil meldingen på den nye hardisken også. Spørmålet blir: Går det ann å få virus i flash bios? Og hvordan fjerne det fra dos? Går det ann å "rulle tilbake flash"? Har styrt med dette 1 mnd nå, begynner å bli ganske lei og rådvill. Er veldig takknemelig for forslag på hva jeg kan gjøre. Skal til å prøve gparted live cd nå. Går det ann å levere maskinen til noen som gjør fikser slike problem? Epox har jo bare dead links på siden sin til min bios. HK: EP-9NPA+ULTRA Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Tror nok årsaken er feil under flashing av BIOS enn Virus. Flashe BIOS er en delikat prosess, og de mange Hovedkort produsenter har mottoet; Virker det, trenger du ikke å fike det. Du kan jo forsøke følgende: Clear CMOS Disable Virus Warning i Advanced BIOS Features Flashe BIOS på nytt Laste ned UBCD og kjøre F-Prot + McAfee Lenke til kommentar
Toar Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Tror nok årsaken er feil under flashing av BIOS enn Virus.Flashe BIOS er en delikat prosess, og de mange Hovedkort produsenter har mottoet; Virker det, trenger du ikke å fike det. Du kan jo forsøke følgende: Clear CMOS Disable Virus Warning i Advanced BIOS Features Flashe BIOS på nytt Laste ned UBCD og kjøre F-Prot + McAfee 9607695[/snapback] Takk takk, Høres fornuftig ut. Hvor fant du den clear cmos? Er dette standard for alle HK eller fant du spesifikk til mitt? Vil den da gå tilbake til standard firmware? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lastet ned og leste manualen til ditt Hovedkort. Men er ganske standard for de fleste Hovedkort. Lenke til kommentar
Toar Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Takk for hjelpen, men det hjalp ikke mye med de to øverste punktene. Har ikke prøvd å flashe biosen på nytt. Er det bare å brenne ut den awd-flash filen? Har prøvd ubcd, men får det ikke helt til, den stopper. Får fortsatt samme blå skjerm når jeg prøver å installere xp. Får heller ikke installert vista, da spør den etter drivere til dvd-rommen, som den ber meg og å "browse" frem. Har prøvd å finne drivere til min dvd-rom NEC nd-2500a, da det står på nec sine sider at det ikke trengs i vista og er implisitt med i vista. Noen som har hatt samme problemet ved installasjon av vista? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hva er feilkoden du får da? Eksempel- STOP: 0x0000001E Lenke til kommentar
Toar Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Ligner veldig på den feilmeldingen du har funnet frem. Bare noen små forskjeller. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Feilkoden du får opp kan du benytte ved søk på Google eller hos Microsoft. Du vil få forslag til hva årsaken kan være. Mvh Per B. Lenke til kommentar
Toar Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Takk for hjelpen. Det var en gammel DVD spiller som ikkje fungerte skikkelig og var tilkoblet uten at den var aktiv. pinlig=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå