johna Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ser de har P4 2.4ghz på tilbud på komplett. Har Abit TH7-II og 1.8ghz pc400 nå. Funker det med den 2.4giggern på mitt HK? Skulle gjerne hatt litt mere kraft en stund til før jeg bygger ny.. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvis hovedkortet ditt "bare" støtter 400 Mhz FSB (Har ikke sjekket det da ) Vil den nye CPU'en du peker til (som bruker 533 Mhz FSB) stille seg til 1.8 Ghz hvis du bruker "Auto" i Bios'en. Ikke spør meg hvorfor. Har bare vært vitne til det hos kompisen min. Han prøvde å sette den opp til 2.4 Ghz igjen. Etter reboot ville ikke PC'en hans starte. Gå for en CPU med 400 Mhz FSB hvis det er tilfellet ditt :wink: Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dersom du ikke vil overklokke hovedkortet (det kan kjøre 533FSB via overklokking) så bør du kjøpe en 2400/400 (den er også på tilbud på komplett). Merk at velger du overklokking bør du kanskje ta en titt på rammen din/teste overklokking først for å se om minnet ditt liker seg på PC1066 settings. Abit TH7-II/i850 [uten "e"] kan ikke kjøre 533 FSB og PC800. Iallfall ikke min den BIOS'en jeg har testa... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 som noen påpekte her, du vil overklokke ram'n din hvis du bruker en 533 mhz bus cpu, kan jo hende det går, hvis du tilfeldigvis kjøpte kvalitetsram? Lenke til kommentar
johna Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 Jau,,, tror nok jeg vil gå for en 2.4/400,,, håper ny bios vil støtte den prosessoren.. vis ikke blir det nytt hk. Rammen er gulle god,, yter superb, men utvalget til Rambus HK er jo minimalt.. Tar ikke sjangsen på at det ikke funker med 533bus.. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 BIOS, iallfall med oppdatering støtter den Lenke til kommentar
johna Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 takker for svar... sjekk denne linken lol.. http://digilander.libero.it/caricacell/ Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jau,,, tror nok jeg vil gå for en 2.4/400,,, håper ny bios vil støtte den prosessoren.. vis ikke blir det nytt hk.Rammen er gulle god,, yter superb, men utvalget til Rambus HK er jo minimalt.. Tar ikke sjangsen på at det ikke funker med 533bus.. kjøp heller et Pe kort og kjøp deg pc3500 minne brikker. Og en cpu som kjører på 533 bus. Da vil du få meget god ytelse på systemet ditt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå